Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب گفت: آنچه اهل سنت از رییس جمهور آینده انتظار دارند این است که قانون اساسی را برای همه اقشار جامعه اجرا کند که اگر این امر محقق شود جای هیچ گله و شکایتی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، شیخ محمد علی امینی مدیر مدرسه دینی سلطان العلما اهل سنت بندرلنگه و عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب ، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت با اشاره به انتخابات پیش رو عنوان داشت : به عنوان احدی از آحاد جامعه سعی می کنم دین خود را به نظام ملت و کشور ادا کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ امینی گفت : یکی از مصادیق توصیه به حق همانطور که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره کرده اند ، استفاده از حقوقی است که قانون اساسی به تک تک ملت عطا کرده است.


وی عنوان کرد : یکی از این حقوق استفاده از حق انتخاب است ، همه ما می توانیم و باید از این حق برای آبادانی کشور و منطقه زندگی خود استفاده کنیم و اگر از این حق قانونی استفاده نکنیم قطعا پشیمان خواهیم شد.


مدیر مدرسه دینی سلطان العلما اهل سنت بندرلنگه و عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب اذعان داشت: استان هرمزگان از نظر وفاق و همدلی میان اهل سنت و تشیع نمونه است ما در مناسبت هایی مثل انتخابات می بینیم که اهل سنت و تشیع در یک ائتلاف و پارلمان و ستاد بایکدیگر همکاری می کنند.


وی خاطرنشان کرد: انتخابات علاوه بر اینکه تجلی جمهوریت نظام است، نماد همدلی و وحدت میان اهل سنت و تشیع است، دشمنان با دیدن این اتحاد دچار یاس و نا امیدی می شوند.


مدیر مدرسه دینی سلطان العلما اهل سنت بندرلنگه و عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب تصریح کرد: اهل سنت و تشیع در رشد و پیشرفت کشور هیچ اختلاف نظری ندارند و تحت تاثیر مغرضانی که قهر با صندوق های رای را تبلیغ می کنند قرار نخواهند گرفت چرا که اگر با صندوق های رای قهر کنند بازنده قهرکنندگان خواهند بود.


شیخ امینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه قانون اساسی کشورمان جامع و کامل است، آنچه اهل سنت از رییس جمهور آینده انتظار دارند این است که قانون اساسی را برای همه اقشار جامعه اجرا کند که اگر این امر محقق شود جای هیچ گله و شکایتی نخواهد ماند، دولتی که تشکیل می شود باید به این نکته توجه داشته باشد.


وی عنوان کرد: همه مسئولان نظام مکلف به اجرای عدالت هستند و زمانی که عدالت و قانون اجرا شود حقی از هیچ کسی چه سنی و شیعه، ضایع نخواهد شد.


شیخ امینی گفت: دنبال زیاده خواهی نیستیم، نمی خواهیم مسائل کشور مذهبی شود، سهم اهل سنت اجرای قانون اساسی است، کشور متعلق به همه شهروندان چه مسلمان و چه غیر مسلمان است، همه اقلیت ها باید مورد توجه قرار گیرند.


عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب عنوان کرد: کشور باید با کمک همه شهروندان اداره شود و همه احساس کنند که شهروند درجه یک هستند و احساس شود که دولت و ملت باهم برای دستیابی به ترقی و پیشرفت حرکت می کنند.
شیخ امینی بیان داشت: اگر به دستورات دین نسبت به یکدیگر عمل کنیم قطعا دیوار ها فروخواهد ریخت و خط کشی ها از بین خواهد رفت، توقع ما مانند برادران تشیع ما اجرای کامل عدالت و قانون اساسی است.


وی اضافه کرد: خوشبختانه ملتی داریم که به علما بخصوص علمایی که وابستگی به قدرت ندارند و تنها به دین وابسته هستند نگاهی خوبی دارند، همواره در طول تاریخ از این علما حرف شنوی وجود داشته است.


مدیر مدرسه دینی سلطان العلما اهل سنت بندرلنگه و عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب اظهار داشت: این از نعمت های خداوند متعال است که با شرکت در انتخابات علاوه انتخاب آینده کشور، همدلی و وحدت خود را نشان دهیم.


شیخ امینی گفت: اهل سنت در همه انتخابات ها دوشادوش برادران تشیع نقش پررنگ و موثری را ایفا کردند. در این انتخابات نیز قطعا اهل سنت مشارکت پر رنگ و تعیین کننده ای خواهند داشت.


وی عنوان کرد: اگر رییس جمهور با رای بالای مردم انتخاب شود قطعا برای کار کردن انگیزه بیشتری خواهد داشت و خود را متعهد تر خواهد دانست.


عضو هئیت فتوای اهل سنت جنوب اظهار داشت: علما باید از این اعتماد سو استفاده نکرده و حق را قربانی باطل نکنند، باید در کنار و خیر خواه ملت باشند و خود را فدای حق کنند نه حق را فدای خود و مصلحت خود را قربانی مصلحت جمع کنند.


وی گفت: خوشبختانه همه جامعه به سمت دانایی پیش می رود و همه می توانند عالمانه عمل کنند. اکثر مواقعی که نقدی از من و امثال من می شود از روی دلسوزی و بدون غرض است.


مدیر مدرسه دینی سلطان العلما اهل سنت بندرلنگه تصریح کرد: آنچه برای من ملاک است برای حمایت از کاندیدها برنامه های آن و توانایی اجرای این برنامه ها است و به مسائل دیگر توجهی ندارم. نباید ایده آل گرا باشیم به ویژه در شرایط امروز، گاهی همه برنامه ها محقق نمی شود، به اجرای حداقلی این برنامه ها نیز راضی هستیم.


وی در پایان سخنان خود افزود: نباید از فرد منتخب انتظار معجزه داشت، برای اصلاح شرایط راه طولانی در پیش است در طول یک شب نمی شود شرایط را به ایده آل برسانیم. جوانان باید در انتخابات پیش قدم باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتظار اهل سنت اساسی اهل سنت و تشیع قانون اساسی رییس جمهور شیخ امینی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه سادات میررسولی از برگزاری ۳۷۴ طرح پاتوق گفتگو در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در نخستین مرحله از اجرای این طرح، ۱۳۴ پاتوق دانش آموزی، ۷۲ مورد دختران و ۲۰۳ مورد برای عموم بانوان برگزار شد.

وی افزود: این طرح با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی، انسجام و همگرایی بیشتر در درون جامعه، کم شدن فاصله حاصل از جنگ شناختی دشمن با عموم مردم و ایجاد انس و ارتباط سالم در قالب‌های گفتگوی چهره به چهره در فضاهایی با مخاطب عام تر برگزار شد.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حوزه خانواده و بانوان این اداره کل در مناسبت‌های مختلف از طریق راهبرد گفت‌وگو اقشار مختلف جامعه اعم از استاد حوزه و دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان، بانوان خانه‌دار، دختران، جوانان و نوجوانان را کنار یکدیگر گرد هم آورده و شرایطی رقم‌زده تا اقشار جامعه حول یک محور با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۲۸ بانو در این طرح شرکت کردند، افزود: با توجه به اجرای طرح ملی زندگی با آیه‌ها، پیش بینی می‌شود در سه ماه اول سال ۱۴۰۳ تعداد پنج هزار بانوی گلستانی در پاتوق زندگی با آیه‌ها شرکت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گرمسار تا سه ماه آینده به دست رییس جمهور
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است