Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد غربی اعلام کرد که سازمان ناتو از قطر خواسته است تا برای آموزش نیروهای امنیتی افغان یک پایگاه در اختیار آن‌ها قرار دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سه مقام ارشد غربی که کشورهای آن‌ها عضو ماموریت «حمایت قاطع» در افغانستان است به «رویترز» گفته‌اند که ناتو از قطر درخواست کرده است تا یک پایگاه را برای آموزش نیروهای ویژه افغان در اختیار آن‌ها بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دو دهه جنگ، نیروهای 36 کشور مشارکت‌کننده در ماموریت حمایت قاطع ناتو در هماهنگی با آمریکا قرار است تا 11 سپتامبر (20 شهریور) بطور کامل خاک افغانستان را ترک کنند.

یک مقام ارشد امنیتی غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت که ناتو به مقامات قطری‌ها پیشنهاد داده تا تصمیم بگیرند آیا حاضر به استفاده از خاک خود برای آموزش نیروهای افغان هستند.

منبع دیگر افزود که بحث اعزام نیروهای ویژه افغان به قطر برای یک دوره آموزشی فشرده 6 هفته‌ای مورد بحث قرار دارد.

تاکنون دولت قطر یا افغانستان درباره طرح ناتو پیرامون ایجاد پایگاه آموزشی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود که این سازمان درحال بررسی چگونگی آموزش نیروهای افغان در خارج از خاک این کشور است.

منابع می‌گویند که آمریکا، انگلیس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که برای اعزام نیرو به قطر برای آموزش نیروهای افغان اعلام آمادگی کرده‌اند.

سفارت انگلیس: آموزش نیروهای افغان در انگلیس ادامه می‌یابدواشنگتن پست: مأموریت آموزش نیروهای افغان توسط آمریکا شکست خورده استپاکستان آموزش نیروهای نظامی و پلیس افغانستان را به دست می‌گیرد/ افزایش 118 درصدی صادرات کالا به افغانستان

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که درباره برنامه ناتو برای آموزش نیروهای افغان اطلاعی ندارد.

قطر در یک دهه گذشته نقش عمده‌ای در مسایل مرتبط به افغانستان داشته و از سال 2013 تاکنون نیز میزبان دفتر سیاسی طالبان است.

این کشور در چند سال اخیر از مذاکرات آمریکا و طالبان میزبانی کرد و اکنون نیز میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان اخبار آمریکا ناتو اخبار افغانستان آموزش نیروهای افغان برای آموزش نیروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • تاکید کابل-اسلام‌آباد بر ایجاد ساختار مشترک مدیریت پناهجویان