Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:52:41 GMT

ژاپن هواپیمای نظامی بدون سرنشین می سازد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۷۵۵

ژاپن هواپیمای نظامی بدون سرنشین می سازد

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن،  این وزارتخانه به دلیل از دور خارج کردن جنگنده F-۲ از حدود سال ۲۰۳۵ در حال ساخت جایگزین آن است.

این هواپیمای نظامی بدون سرنشین برای کمک به شناسایی سریع جنگنده ها و موشک های دشمن جت های جنگنده جدید را همراهی خواهد کرد.

انتظار می رود که این هواپیماها به ایمنی خلبان و بهبود قابلیت های واکنش کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ژاپن قصد دارد که برای تحقیق در مورد بهبود فناوری هوش مصنوعی در پیش نویس بودجه سال مالی آینده درخواست بودجه کند.

هدف این تحقیق ساخت هواپیمای نظامی با قابلیت پرواز خودمختار همزمان با تطبیق خود با شرایط هوا و زمین است.

وزارت دفاع ژاپن در نظر دارد که استقرار این هواپیمای نظامی را در حدود سال ۲۰۳۵ درست همزمان با جنگنده های نسل آینده آغاز کند.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها پهپاد موتور هواپیما دفاعی ژاپن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پهپاد موتور هواپیما دفاعی پهپاد موتور هواپیما دفاعی ژاپن هواپیمای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جنگنده بدون خلبان جنگید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آرس تکنیکا، این آژانس یک عامل یادگیری ماشینی طراحی کرده است که بتواند با خیال راحت یک هواپیمای واقعی را به طور مستقل و بدون نقض قوانین آموزشی پرواز دهد.

در این مورد، جت جنگنده ویستا توانسته خوب عمل کند. این هواپیما زندگی خود را به عنوان یک F-۱۶D (Block ۳۰) دو سرنشینه آغاز کرد، که بیشتر عمر ۳۲ ساله خود را در مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده در Edwards AFB گذراند.

طی سال‌ها، این هواپیما که قبلا NF-۱۶D نامیده می‌شد، برای شبیه‌سازی ویژگی‌های پرواز سایر هواپیماها در حین پرواز، اصلاح شد. ویلیام گری، خلبان آزمایشی ارشد VISTA و خلبان آزمایشی USAF، گفت: «ویستا تقریبا به هزار دانشجو و کارمند این فرصت را داده است که آزمایش هواپیماهایی با کیفیت پروازی بسیار ضعیف و اجرای برنامه‌های آزمایش پرواز کاهش خطر برای فناوری‌های پیشرفته را انجام دهند.

به همین دلایل بود که این جت به یک کاندیدای طبیعی برای برنامه ACE دارپا تبدیل شد و در سال ۲۰۲۱، روند اصلاح هواپیما بار دیگر با تبدیل شدن به X-۶۲A آغاز شد. USAF و دارپا پروازهای آزمایشی X-۶۲A را تحت کنترل هوش مصنوعی در دسامبر ۲۰۲۲ آغاز کردند. اگرچه مامور هوش مصنوعی دارپا X-۶۲A را پرواز داد، اما در کنار آن یک جت مراقب هم وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

تصاویری که نشان می‌دهد، سیاهچاله‌ها چه شکلی هستند

خلبانان انسان برای نظارت بر پرواز آزمایشی و در صورت لزوم، در دست گرفتن کنترل در کنار این جت بودند. اما در آن آزمایش‌های اولیه، X-۶۲A علیه دشمنان شبیه‌سازی شده پرواز کرد. تا سپتامبر ۲۰۲۳، این برنامه ۲۱ پرواز آزمایشی، از جمله اولین پرواز با خلبان هوش مصنوعی در مقابل درگیری هوایی انسانی در محدوده بصری، پرواز علیه یک F-۱۶ با خلبان انسان را تکمیل کرد.

کد خبر 845872 برچسب‌ها خبر مهم جنگنده دفاع - موشک هوش‌ مصنوعی جنگ تحمیلی

دیگر خبرها

  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • پوران درخشنده بعد از 8 سال فیلم می‌سازد
  • بلو مانتین ؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می آید (+تصاویر)
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن
  • این جنگنده بدون خلبان جنگید
  • ۲ بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام سقوط کردند
  • سقوط ۲ بالگرد ژاپن با 8 سرنشین در اقیانوس آرام
  • بالگرد ژاپن با هشت سرنشین در اقیانوس آرام سقوط کردند