Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، لطف‌الله رضایی روز سه شنبه به رسانه ها با اشاره به آغاز و تداوم طرح مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغات استان سمنان افزود: مبارزه با افت ملخ در سطح مزارع و باغات استان سمنان به ۶۰۳ هکتار رسید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با آفت ملخ اظهار داشت: تا کنون در ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات ردیابی انجام شد و سطح مبارزه نیز به ۶۰۳ هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواخر بهار بهترین زمان مقابله با آفات مختلف مانند ملخ و سن غلات است و اکنون مبارزه با سن مادر غلات در استان سمنان به ۲۴ هزار و ۱۵ هکتار رسیده است.

در هفته جهادکشاورزی امسال ۷۰ طرح عمرانی و تولیدی بخش های مختلف استان سمنان با ۷۴۷ میلیارد ریال اعتبار در حال بهره‌برداری است.

استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۴۵ هزار بهره بردار در بخش های مختلف دارد.

برچسب‌ها افت نان و غلات گندم سمنان کشاورزی اراضی کشاورزی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افت نان و غلات گندم افت نان و غلات گندم سمنان کشاورزی اراضی کشاورزی ملخ صحرایی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

کشاورزان مازندران با آغاز آئین نشای مکانیزه در ۸ هکتار از اراضی شالیزاری روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل به استقبال کشت زراعی جدید رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ اولین نشای مکانیزه مازندران با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در هشت هکتار از زمین کشاورزی مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد؛ بابک مؤمنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه ۲۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت برنج وجود دارد که بیشتر از این امکان قابلیت کشت این محصول امکان نیست، اظهار کرد: با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی امنیت غذایی در کشور را مهم دانست و گفت: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌بری و عملکرد است که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش رو در مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم که این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آبندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰۰۰ هکتار با بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸۰۰۰ هکتار با ۳۰ درصد آماده نشاست.

وی از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نواحی محله فریدون‌کنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث بازچرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی ضمن پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۰۰۰ هکتار به سمت کشت پرمحصول داشتیم که با اتخاذ تدابیری از ۹۰۰۰۰۰ تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج خواهیم رسید.

کد خبر 745869

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان