Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@15:13:12 GMT

محل مراجعه بیماران خاص برای واکسیناسیون مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۸۵۳

محل مراجعه بیماران خاص برای واکسیناسیون مشخص شد

مهدی شادنوش، رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون بیماران خاص، نادر و صعب العلاج  اظهار کرد: ۵۴٠ هزار بیمار نادر و صعب العلاج در ایران شناسایی شده اند که از این تعداد بیش از ١٩٠ هزار نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: واکسیناسیون بیماران صعب العلاج و نادر بر اساس سند ملی در بخش دوم فاز ۲ واکسیناسیون کرونا در ایران بعد از سالمندان قرار داشت اما با تشریح شرایط، از کمیته فنی واکسیناسیون درخواست کردیم با توجه به حساسیت بیماران صعب العلاج و نادر، توزیع و تزریق واکسن برای این گروه از بیماران هم صورت گیرد و بیماران خاص و صعب‌العلاج سهمی از سهم کلی واکسیناسیون کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادنوش تصریح کرد: با موافقت کمیته فنی واکسیناسیون از ابتدای سال ١۴٠٠ از هر محموله‌ واکسنی که وارد کشور شد، درصدی برای سهمیه واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج اختصاص پیدا کرد؛ به دنبال این موضوع ما هم واکسیناسیون این گروه‌ از بیماران را از فروردین ١۴٠٠ آغاز کردیم.

رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون بیماران نادر و صعب العلاج در تابستان گفت: در تابستان حجم بیشتر واکسن با تسریع واردات و تولید واکسن‌های ایرانی در دسترس خواهد بود و پس از واکسیناسیون سالمندان، تزریق واکسن به بیماران نادر و صعب العلاج با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

شادنوش به بیماری‌های خاص، صعب العلاج یا نادری که در اولویت تزریق واکسن نسبت به سایر گروه‌های بیماران داشتند، اشاره کرد و گفت: بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، پیوند عضو، ام اس و اوتیسم جزو اولویت‌های اول واکسیناسیون در گروه‌های بیماری‌های نادر و صعب العلاج هستند چرا که بیماران مبتلا به این بیماری‌ها با توجه به شرایط جسمانی نیازمند تردد به مراکز درمانی هستند و در معرض خطر ابتلا به کرونا و عوارض ناشی آن قرار دارند.

رئیس مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص و نحوه اطلاع رسانی‌ها گفت: به تدریج با توجه به اطلاعات وزارت بهداشت برای بیماران خاصی که موعد واکسیناسیون‌شان فرا می‌رسد، پیامک ارسال می شود تا بیماران در ساعت و روز مشخص به مراکز واکسیناسیون اعلام شده مراجعه کنند و تزریق واکسن برای آنها انجام شود.

او درباره شناسایی بیماران خاص و نادر و اینکه ممکن است اطلاعات بیماری در سامانه بیماران خاص و نادر وزارت بهداشت ثبت نشده باشد، گفت: اطلاعات تمام بیماران خاص و نادر در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است اما اگر اطلاعات بیماری در سامانه ثبت نباشد می توانند به امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه و برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

47231

کد خبر 1525415

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن واکسیناسیون بیماری های خاص درمان بیماری های وزارت بهداشت واکسیناسیون بیماران رئیس مرکز پیوند نادر و صعب العلاج بیماران خاص تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج