Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه بعد از نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مقابل دوربین رسانه‌ها حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش فارس، بایدن در این نشست خبری گفت: « دیدار من با رئیس‌جمهور اردوغان سازنده بود و مطمئنم که می‌توانیم با ترکیه به پیشرفت واقعی برسیم...

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست ناتو، ما همچنین در مورد تهدیدات سایبری که از روسیه روبه‌رو هستیم، بحث کردیم.».

وی با تاکید بر اینکه تعهد آمریکا به بند پنجم معاهده ناتو، تزلزل‌ناپذیر و بسیار محکم است، توضیح داد: « دستورکار برنامه ۲۰۳۰ ناتو باید نیازهای این اتحاد در آینده، از جمله چین که چالش‌های سیستماتیک طولانی‌مدت برای ما دارد، برآورده کند.».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره دیدار آتی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود گفت: «چیزی را که قرار است به رئیس‌جمهور پوتین بگویم، به متحدانمان [در ناتو] گفتم؛ اینکه به دنبال تقابل با روسیه نیستیم اما اگر روس‌ها فعالیت‌های مخرب را ادامه دهند، ما نیز پاسخ می‌دهیم».

بایدن ضمن تکرار اتهام‌زنی‌ها و ادعاهای بی‌اساس علیه مسکو و پکن، اظهار داشت: «روسیه و چین به دنبال تضعیف همبستگی ما در اقیانوس اطلس هستند، اما اتحاد ما بر پایه‌های محکمی بنا شده است».

وی با بیان اینکه رهبران ناتو برای اولین بار سیاست دفاع سایبری را تصویب کردند، افزود: «اگر رئیس‌جمهور پوتین ترجیح دهد در زمینه امنیت سایبری همکاری نکند، ما به شیوه مناسب پاسخ خواهیم داد».

رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهای ضد روسی خود را اینگونه ادامه داد: «روسیه قصد پایبندی به حقوق بشر را ندارد و این به روابط با بقیه کشورهای جهان و شخصاً با من آسیب می‌زند. من قول می‌دهم خطوط قرمزی را برای رئیس‌جمهور پوتین تعیین کنم».

بایدن سپس به سوال خبرنگاران پاسخ داد: «[پوتین] زیرک است. او سرسخت است و او را یک دشمن شایسته می‌دانم. به پوتین واضح می‌گویم، حوزه‌هایی هست که می‌توانم با هم همکاری داشته باشیم، البته اگر او این را بخواهد».

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیدار با پوتین در این زمان کمی زود نیست، گفت: «بسیاری از سران حاضر در نشست ناتو از من بخاطر تصمیم برای دیدار با پوتین، تقدیر کردند».

بایدن درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز تصریح کرد: «اقدامات ضد تروریستی در افغانستان تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم تروریست‌ها به این کشور برنمی‌گردند، ادامه خواهد یافت».

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به عرصه سیاست نیز اظهار داشت: « رهبری حزب جمهوری‌خواه شکسته شده است. جناح ترامپ در این حزب، بخش اعظمی از آن است، اما این حزب بخش اقلیت جامعه عمومی آمریکا است».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود که در نشست سران پیمان ناتو بر اهمیت همکاری اروپا و آمریکای شمالی برای مقابله با روسیه و چین توافق شد. (جزئیات بیشتر)

سران ناتو روز دوشنبه در بیانیه پایانی نشست خود در بروکسل بلژیک نیز در بخش‌های مختلف بیانیه به تهدیدات روسیه و چین اشاره کرده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است: «اقدامات خصمانه روسیه تهدیدی برای امنیت کشورهای ناتو به شمار می‌آید. تروریسم در تمامی شکل‌های خود نیز همچنان تهدیدی برای همه ماست. بازیگران دولتی و غیردولتی نظم بین‌المللی را به چالش کشانده و به دنبال تضعیف دموکراسی در سرتاسر جهان هستند. بی ثباتی  آن سوی مرزهای ما نیز باعث ایجاد مهاجرت‌های بی قاعده و قاچاق انسان شده است. نفوذ فزاینده چین و سیاست‌های بین‌المللی نیز می‌توان چالش‌هایی را ایجاد کند که نیازمند پرداختن به آن به عنوان یک اتحاد هستیم».

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود

رئیس جمهور لهستان درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک این کشور به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو اعلام آمادگی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، لهستان برای استقرار تسلیحات هسته ای برای به زعم خود بازدارندگی در برابر روسیه اعلام آمادگی کرده و این مسئله را تایید کرده است. "آندری دودا"، رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه "فکت" که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: "اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته ای در خاک ما به عنوان بخشی از اشتراک هسته ای به منظور تقویت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما آماده این کار هستیم.

لهستان به عنوان عضو ناتو یکی از مهم ترین حامیان اوکراین است و هم مرز با کالینینگراد روسیه و هم متحد روسیه بلاروس است.

دودا که در حال حاضر در کانادا به سر می برد، هفته گذشته در جریان سفر خود به ایالات متحده، درباره جنگ اوکراین با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفتگو کرد. وی همچنین در ماه مارس با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

دودا در بخش دیگری از سخنانش گفت، موضوع استقرار احتمالی سلاح هسته‌ای در لهستان مدتی است بین لهستان و ایالات متحده مورد بحث قرار گرفته است. وی افزود: "من قبلاً چندین بار به این موضوع پرداخته ام."

جاروسلاو کاچینسکی، معاون سابق نخست‌وزیر لهستان هم پیش از این در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین، درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کشورش اظهار نظر مثبتی کرده بود. وی در این باره گفته بود: اگر آمریکایی‌ها از ما بخواهند که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در لهستان ذخیره کنیم، ما برای آن آماده خواهیم بود. این امر بازدارندگی علیه مسکو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

دودا همچنین مدعی شد: روسیه به طور فزاینده ای در حال نظامی کردن منطقه کالینینگراد است. وی همچنین به استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی در بلاروس اشاره کرد که مسکو در تابستان 2023 به آنجا منتقل کرد.

در نشست سران ناتو در ویلنیوس در ژوئیه 2023، اعضای این ائتلاف متعهد شدند که تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از اعتبار و اثربخشی ماموریت بازدارندگی هسته‌ای خود انجام دهند. به گفته دودا این همچنین شامل "مدرن سازی بیشتر قابلیت های هسته ای و به روز رسانی روند برنامه ریزی آن است.

تحولات اوکراین| طرح 5 ادعای زلنسکی برای رهبران ناتورژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خوردانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • اعلام آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در خاک خود
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد