Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد توقف سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف و تولید، قیمت نفت را در آینده به ۲۰۰ دلار در هر بشکه می‌رساند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد با محدود شدن سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفت بین‌المللی در پروژه‌های جدید اکتشاف و تولید، قیمت نفت خام به 200 دلار در هر بشکه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بالا وونتی، مدیر بخش سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت نیجریه هشدار داد تاثیر تصمیماتی که در مورد سرمایه‌گذاری در زمان حال گرفته می‌شود 5 سال آینده مشخص خواهد شد.

وونتی گفت:«اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد و همین روند ادامه پیدا کند باید برای نفت بشکه ‌ای 200 دلار آماده باشیم. دلیل آن هم ساده است. اگر سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز متوقف شود، سطح تولید نسبت به زمان حال تغییری نخواهد کرد».

پیش بینی افزایش قیمت نفت به 80 دلار در تابستان امسالعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش داد

 آژانس بین‌المللی انرژی هم اخیراً با توجه به قرارداد اقلیمی پاریس و تصمیم دولت‌ها برای به صفر رساندن تولید کربن، از صنعت نفت و گاز خواسته تمام فعالیت‌های اکتشافی جدید را متوقف کند. اما به نظر می‌رسد تقاضای نفت هیچ ارتباطی با اهداف محیط زیستی ندارد و با سرعتی بیشتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی یا سایر تحلیل‌گران در حال رشد است.

 بسیاری از شرکت‌های انرژی تحت  فشار سرمایه‌گذاران و طبق دستور کاری جدید خود، سرمایه‌گذاری در اکتشافات جدید را کاهش داده‌ و به سطح تولید فعلی اکتفا کرده‌اند.

وونتی ادامه داد:«اگر هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی وجود نداشته باشد، تولید رشد نمی‌کند. اگر تولید افزایش پیدا نکند، در آینده با کمبود عرضه مواجه می‌شویم. کمبود عرضه هم به معنای قیمت بالاتر است».

 انتهای پیام/40

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟

به گزارش خبرآنلاین، سی‌سی وی، مدیرعامل TSMC، در گزارش درآمدزایی اخیر شرکتش گفت: «اگر مشتری درخواست تولید در منطقه‌ی جغرافیایی خاصی را داشته باشد، باید بخشی از هزینه‌های اضافی را تقبل کند. در شرایط کنونی جهان، هزینه‌ها برای همه از جمله TSMC، مشتریان و رقبای ما، بالاتر خواهد رفت.»

مذاکرات TSMC با مشتریانش درمورد افزایش قیمت از مدتی قبل آغاز شده است. آن‌طور که فایننشال‌تایمز اشاره می‌کند، تولید تراشه در خارج از تایوان (که بیش‌از ۹۰ درصد از پیشرفته‌ترین محصولات نیمه‌هادی جهان در آنجا ساخته می‌شوند) برای TSMC گران‌تر تمام می‌شود.

TSMC در ژاپن کارخانه‌هایی دارد و درحال ساخت چندین کارخانه‌ی جدید در آریزونای آمریکا است که اولین مورد آن‌ها در ماه جاری شروع به‌کار کرد. این شرکت همچنین درحال ساخت کارخانه‌ای در آلمان است.

دولت ایالات‌ متحده هفته‌ی گذشته موافقت کرد مبلغ ۶٫۶ میلیارد دلار به TSMC کمک مالی کند. در مقابل، TSMC متعهد شد سرمایه‌گذاری خود را در آمریکا از ۲۵ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

TSMC انتظار دارد هزینه‌های تولیدش در تایوان افزایش یابد که دلیل آن، افزایش شدید قیمت برق در کشور مذکور است. همچنین انتظار می‌رود زلزله‌ای که اوایل ماه رخ داد بر سودآوری این شرکت تأثیر منفی داشته باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896994

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری بلندمدت و ویژگی‌های آن در بازار کریپتو