Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:33:58 GMT

چین به ناتو هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۹۸۶

چین به ناتو هشدار داد

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگی پکن در بروکسل به سران ناتو درباره اغراق در تئوری تهدیدات چین، که در نشست اخیر این سازمان مکرر مطرح شد، هشدار داد.

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا از سران ناتو خواست از اغراق در نظریه تهدیدات چین دست بردارند. این اظهارات پس از مطرح می‌شود که سران ناتو در روز‌های اخیر و طی اجلاس سال ۲۰۲۱ خود به دفعات از چالش‌های سیستماتیکی پکن سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه سران ناتو در پایان نشست خود در بروکسل از پکن خواستند که مطابق با تعهدات بین المللی خود عمل کند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیروز (دوشنبه) در سخنانی اعلام کرد چین به زودی بزرگترین اقتصاد در جهان خواهد شد و همین مسأله لزوم وجود هم پیمانانی برای آمریکا را نشان می‌دهد. او در ادامه افزود: ما از اینکه چین بر کنترل زیرساخت‌های پیشرفته دست یابد، نگران هستیم. ما موضعی یکپارچه و واضح در برابر چین داریم و این نشانگر مسیری طولانی است که ما در ماه‌های گذشته پیموده ایم.

به گفته دبیر کل ناتو، گسترش نفوذ چین تهدیدی برای امنیت ناتو و سران آن به حساب می‌آید و سران ناتو بر ضرورت مقابله با این چالش تأکید کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ناتو دولت چین اجلاس ناتو سران ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک منبع آگاه در بروکسل گفت است که کشورهای عضو ناتو به منظور تامین تسلیحات جدید، برای اوکراین شرط گذاشته‌اند.

این منبع آگاه گفته که شرط ناتو برای تخصیص این کمک، تصویب یک لایحه سختگیرانه در اوکراین است!

وی دراین‌باره گفت: تصویب لایحه به شدت سختگیرانه بسیج عمومی در اوکراین، شرط کشورهای ناتو برای تامین تسلیحات جدید است.

این دیپلمات ارشد اروپایی که به شرط حفظ هویت حاضر به گفت‌وگو شده است، افزود: تامین سلاح جدید تنها زمانی معقول و منطقی است که شمار قابل توجهی نیروی نظامی در عملیات‌های تدافعی یا تهاجی، قادر به استفاده از این تسلیحات باشند. همچنین تامین سلاح زمانی منطقی است که نیروهای کشته یا زخمی‌شده، بلافاصله جایگزین شوند و برای این کار، باید به طور خودجوش سربازان جدید به ارتش فراخوانده شوند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد. با توجه به استدلال ناتو و شرطی که در ازای تامین تسلیحات برای اوکراین گذاشته است، انتظار می‌رود که طی روزهای آتی، پیش‌شرط واشنگتن برای کی‌یف نیز رونمایی شود!

کد خبر 6084371

دیگر خبرها

  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • تماس توخل با سران منچستریونایتد
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض
  • دیدار غیررسمی سران کانادا و لهستان برای کمک به اوکراین
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران