Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@11:29:25 GMT

پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۳۴۴

پکن: سران ناتو از مبالغه کردن علیه ما دست بردارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از پاسخ مقام‌های چین به بیانیه ضد چینی نشست سران گروه ۷، نمایندگی پکن در اتحادیه اروپا به مواضع رهبران شرکت‌کننده در نشست سران ناتو هم واکنش نشان داد.

انتقاد و اتهام‌زنی به چین به ترجیع‌بند نشست‌های کشورهای غربی تبدیل شده و بعد از نشست سران گروه ۷ در انگلیس، نشست سران ناتو هم به مهملی برای هجمه به پکن تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای عضو ناتو بعد از نشست سران این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، از چین خواستند که «مطابق با تعهدات بین‌المللی» خود رفتار و اقدام کند.

به دنبال پایان نشست سران ناتو در بروکسل مقر این ائتلاف نظامی غربی، نمایندگی پکن در اتحادیه اروپا به اظهارات ضد چینی رهبران ناتو واکنش نشان داد.

بعد از اینکه رهبران ناتو مدعی شدند که چین «چالش‌هایی سیستماتیک» بلندمدت برای کشورهای عضو این ائتلاف دارد، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا از سران ناتو خواست به مبالغه کردن درباره «تئوری تهدید چین» پایان دهند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در اظهاراتی جداگانه بعد از پایان نشست سران این ائتلاف نظامی غربی ، علیه چین موضع گرفتند.

استولتنبرگ بعد از برگزاری نشست سران در بروکسل مدعی شد که  توسعه نفوذ چین، تهدیدی برای امنیت ناتو است.

جو بایدن هم در یک نشست خبری در پایان این نشست گفت: دستورکار برنامه ۲۰۳۰ ناتو باید نیازهای این اتحاد در آینده، از جمله چین که چالش‌های سیستماتیک طولانی‌مدت برای ما دارد، برآورده کند.

به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا، «روسیه و چین به دنبال تضعیف همبستگی ما در اقیانوس اطلس هستند، اما اتحاد ما بر پایه‌های محکمی بنا شده است».

اظهارات ضد چینی سران ناتو در شرایطی مطرح شد که پیش از این نشست سران گروه ۷ به میزبانی انگلیس هم با صدور یک بیانیه علیه پکن به کار خود پایان داده بود.

پیشتر سخنگوی سفارت چین در انگلیس در واکنش به طرح ۴۰ تریلیون دلاری گروه ۷ برای مقابله با پکن گفت، خیلی وقت است زمان‌هایی که تصمیمات جهانی توسط گروه کوچکی از کشورهای جهان دیکته می‌شد گذشته و کل قالب این نشست، منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ناتو نشست سران سران ناتو گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیام اسرائیل به آمریکا: دنبال تشدید تنش نیستیم

اسرائیل به آمریکا اعلام کرده که به دنبال تشدید تنش قابل توجه با ایران نیست.

به گزارش فارس، یک مقام دولت آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران با بیان این موضوع گفت: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وضوح به نخست وزیر اسرائیل گفته است که باید به دقت در مورد خطرات تشدید تنش تفکر شود.»

در تحولی دیگر، به دنبال پاسخ اخیر ایران به حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی در دمشق، سران گروه «جی-۷» یکشنبه شب بیانیه ضد ایرانی صادر کردند.

سران گروه هفت پس از یک تماس ویدیویی اعلام کردند: «ما حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل را به صراحت محکوم می‌کنیم. ایران صد‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد.»

در همین راستا سی ان ان به نقل از مقامات اسرائیلی گفت: جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری در مورد نحوه واکنش به حمله ایران پایان یافت.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • ارسال پیام اسرائیل به آمریکا: دنبال تشدید تنش نیستیم
  • گروه ۷ علیه ایران بیانیه داد
  • ادامه درگیری به نفع اسراییل و غربی‌ها نیست/ دست از تنش بردارند
  • نشست گروه ۷ درباره پاسخ ایران به اسرائیل
  • نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا با محور حملات تنبیهی ایران
  • زمان نشست سران گروه هفت درباره حمله شب گذشته ایران
  • نشست سران گروه هفت درباره حمله ایران علیه اسرائیل
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید