Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@20:14:51 GMT

پرداخت «فوق العاده ویژه معلمان» در صورت تصویب

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۷۰۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب شورای حقوق و دستمزد و هیأت دولت، «فوق العاده ویژه معلمان» اعمال و به معلمان تعلق خواهد گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در تشریح «طرح رتبه بندی معلمان» گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای فرهنگیان، به منظور افزایش معیشت و ارتقای منزلت معلمان است که این تلاش به صورت همیشگی است و ما در تمامی روز‌های کاری، پیگیر این مسأله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که فرهنگیان به اطلاعات و اخبار نادرست و یا بعضاً اشتباه، توجه نکنند، گفت: این روز‌ها بحث «رتبه بندی» به عنوان مطالبه بسیار مهم فرهنگیان، در دستور کار آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی افزود: در اجرای دو نوبت «رتبه بندی»، از ظرفیت امتیازات «قانون مدیریت خدمات کشوری» استفاده شد که این ظرفیت بعداً برای عموم کارکنان دولت تعمیم پیدا کرد و عملاً ارزش رتبه بندی را تضعیف کرد، بنابراین نیازمند طراحی امتیاز ویژه و متمایزی برای فرهنگیان بودیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امتیازاتی که برای کلیه کارکنان دولت طراحی شده است، طبیعی است که فرهنگیان نیز مانند سایر کارمندان دولت، باید از آن بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: «رتبه بندی» امتیاز جداگانه‌ای است و هدف آن ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و توسعه شایستگی‌های شغلی معلمان است.

وی گفت: «رتبه بندی» در صدد است که به معلمان خلاق، تلاشگر و مسؤولیت پذیر، موقعیت‌های بهتری ببخشد و منزلت آنان را ارتقا دهد و انگیزه آنان را برای افزایش توانمندی هایشان، افزایش دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: معلمان (با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)، دارای صلاحیت‌ها و توانایی‌های یکسان نیستند و رتبه بندی می‌خواهد معلمان را «متناسب با ظرفیت‌ها و تحرک علمی شان»، شبیه قوانین دانشگاه ها، رتبه بندی کند. در دانشگاه، مراحل مختلفی که یک استاد از مرحله مربی تا استادی طی می‌کند، متناسب با فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهد و امتیازاتی است که کسب می‌کند.

حاجی میرزایی گفت: با موافقت هیأت دولت، لایحه رتبه بندی فرهنگیان تهیه شد؛ این لایحه بر اساس «تعیین صلاحیت‌های معلمان» است که در این صورت، معلمان دارای امتیازات مختلفی خواهند شد؛ اما هدف رتبه بندی امتیازبندی نیست، بلکه «ارتقای صلاحیت‌ها و توسعه شایستگی‌های معلمان» است.

وی ادامه داد: در دولت به دلیل اهمیت موضوع رتبه بندی و به دلیل این که در طی سال‌های گذشته این کار به نحو کامل انجام نشده بود، «لایحه رتبه بندی» خارج از مراحل در دستور کار قرار گرفت و در سال گذشته آن را به مجلس شورای اسلامی ارایه داد.

این لایحه به دلیل توجه ویژه نمایندگان به جامعه فرهنگیان، بلافاصله درخواست اولویت شد و در دستور کار مجلس، قرار گرفت و کلیات آن با رأی کم نظیر و قاطع نمایندگان مجلس، تصویب شد و اکنون در اختیار «کمیسیون آموزش» است تا اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد و در شور دوم و تصویب نهایی، تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به «زمان اجرای لایحه رتبه بندی» گفت: اجرای رتبه بندی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰پیش بینی و منابع مورد نیاز بر اساس این لایحه در بودجه ۱۴۰۰اختصاص داده شده است؛ بنابراین پس از تصویب و ابلاغ این قانون به آموزش و پرورش، بلافاصله دستورالعمل اجرایی آن را به دولت تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم سریع‌تر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی در مورد مطالباتی که پس از سخنان دکتر نوبخت، در بین فرهنگیان و در مورد فوق العاده ویژه، شکل گرفت، گفت: «فوق العاده ویژه» در ۸سال دولت تدبیر و امید، به صورت امتیاز ویژه‌ای که ۵۰درصد آن به کارکنان دولت پرداخت شود، انجام نشده است و در سال گذشته به طور ویژه برای کارکنان بخش درمان؛ به دلیل مسؤولیت سنگینی که در شرایط کرونا داشتند و همچنین به دلیل این که صورت هیأت امنایی اداره می‌شوند، با این شرط سازمان برنامه که منابع مالی ناشی از اجرای فوق العاده ویژه را خودشان تهیه کنند، موافقت شده است؛ برای مابقی کارکنان دولت پیشنهادی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی به دولت تقدیم شده و در دستور کار است و در صورت تصویب در شورای حقوق و دستمزد و دولت، اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی، در پایان گفت: با تمام وجود پیگیر این مهم هستیم و تلاش می‌کنیم تا این اقدام، اجرایی شود. همکاران ما مطمئن باشند که در این راه از هیچ کوششی، دریغ نخواهیم کرد.

برچسب ها: طرح رتبه بندی ، رتبه بندی معلمان ، پرداخت فوق العاده ، آموزش و پرورش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طرح رتبه بندی رتبه بندی معلمان پرداخت فوق العاده آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش فوق العاده ویژه کارکنان دولت حاجی میرزایی دستور کار صلاحیت ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: ۴۵ معلم نمونه برتر منطقه‌ای و سه معلم نمونه استانی در هفته معلم تقدیر خواهند شد. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین مولوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نقش معلم در جامعه ما بسیار جدی است و بر اساس نظرسنجی‌ها معلمان به عنوان مورد اعتمادترین قشر جامعه اعلام شده‌اند.

وی افزود: قطعا برای اینکه آینده‌ای خوب در جامعه رقم بزنیم چاره‌ای نیست، جز اینکه از پتاسیل امید بهره‌مند شویم، بنابراین کمک رسانه‌ها در جهت ایجاد امید آفرینی در خصوص نقش آموزش و پرورش در جامعه بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم در تمامی مدارس توسط دانش آموزان و اولیا برگزار می‌شود و از معدود مراسم‌هایی است که مردم در صحنه هستند و بهترین جلوه‌های تجلیل و بزرگداشت مقام معلم در مدارس و کلاس درس توسط دانش آموزان برگزار می‌شود.

مولوی عنوان کرد: در استان مرکزی 15 منطقه وجود دارد که در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود و بازنشستگان در مراسم تجلیل می‌شود. ویژه برنامه امسال برای بزرگداشت روز معلم نیز معرفی معلمان ماندگار استان مرکزی است و تعدادی از معلمانی که ویژگی شاخص دارند نیز تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز معلم بیان کرد: 45 معلم نمونه برتر منطقه‌ای و سه معلم نمونه استانی در هفته معلم تقدیر خواهند شد، همچنین برگزاری جشنواره عکس در مدرسه صمصامی در دستور کار قرار دارد و قرار است این جشنواره در سطح کشور به عنوان یک حرکت نمادین و به طور مستمر برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به پیش بینی برگزاری 15 برنامه خاص و یک برنامه ویژه برای هفته بزرگداشت مقام معلم در استان مرکزی ادامه داد: دیدار 45 معلم از استان مرکزی با مقام معظم رهبری؛ دیدار معلمان نمونه با ریاست جمهور؛ دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛ غبارروبی مزار شهدا در سطح استان؛ برگزاری شورای آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های شاخص هفته بزرگداشت روز معلم است.

مولوی بیان کرد: نزدیک به 17 هزار معلم در استان مرکزی در 2 هزار مدرسه استان مشغول به خدمت هستند. با تدابیر اندیشیده شده علی‌رغم خروجی‌ها در بازنشستگی؛ در سال تحصیلی آینده مشکلات کمتری در خصوص کمبود معلم وجود خواهد داشت. نسبت به سال گذشته سه ماه تقویم کاری جلو کشیده شد و استخدام‌های ویژه انجام شده است و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند. پیش‌بینی بر این است که در مهر ماه تحصیلی جدید با چالش کمتری مواجه شویم.

وی با اشاره به وضعیت مدارسی کانکسی در سطح استان تصریح کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته تمام مدارس کانکسی بالای 10 دانش‌آموز در کل کشور و استان جمع‌آوری شدند و تعداد معدودی مدارس کانکسی زیر 5 دانش آموز در سطح استان وجود دارد که جمع آوری آنها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!