Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستاوردهای دانشگاه در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، صنایع نفت گاز، هوافضا، دفاعی و فناوری نانو اعتماد مردم را به این نهاد علمی افزایش داده و چنانچه مردم مشارکت نخبگان دانشگاهی در صحنه انتخابات را ببینند برای حضور در این عرصه بیشتر ترغیب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش جامعه دانشگاهی در عرصه‌های مختلف ار جمله انتخابات، تصریح کرد: مشارکت در انتخابات پیش رو، فرصتی طلایی برای ساختن ایران و گذر از مشکلات کنونی جامعه است.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه پیام نور سبزوار گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشارکت حداکثری و پرشور آحاد مردم در انتخابات،  تاثیر زیادی در تقویت و تواناسازی دولت منتخب دارد و سبب افزایش آبرو، امنیت و قدرت بازدارندگی برای کشور می شود.

دکتر مرادی افزود: قانون اساسی به عنوان میثاقنامه ملی و مذهبی، شرایط را برای اثرگذاری مردم در همه امور جامعه از طریق برگزاری انتخابات فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: تغییر دولت‌ها فرصتی نو برای رقم زدن فصلی تازه از انتظارت و تحقق ایده ها برای ساختن میهن ایران اسلامی به شمار می رود و قوه مجریه می تواند مسیر را برای رسیدن به ایرانی آزاد و آباد هموار سازد.

وی از جامعه دانشگاهی به عنوان یکی از ارزشمندترین ذخایر معنوی و مادی جامعه یاد کرد و گفت: توسعه کیفی و مطلوب دانشگاهها و رسیدگی به فارغ التحصیلان دانشگاهی باید از سوی دولت آینده نیز مورد اهتمام جدی باشد.

دکتر مرادی با اشاره به برخی مطالبات جامعه دانشگاهی با رویکرد شعار سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" گفت: افزایش روحیه روشنگری و نشاط اجتماعی، تحول جدی در نظام دانشگاهی، رفع موانع انحصاری در تاسیس شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در مراکز دارای پتانسیل از انتظارت بحق جامعه دانشگاهی است.

این استاد جامعه شناسی با اشاره به برخی دیگر از انتظارات جامعه دانشگاهی از رییس جمهوری منتخب افزود: اصلاح ساختار جذب هیات علمی جوان و بومی سازی آن برای جلوگیری از فرار سرمایه انسانی به خارج کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تحول در انتصاب مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاهها با ویژگی های کوشا، جهادی، خدوم، با کفایت و پاک که سکان مدیریت دانشگاها  به دست آنها سپرده  شود و اقشار دانشگاه طعم شیرین توامان عدالت و خدمت را بچشند نیز مورد انتظار است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

این انتخابات در خراسان رضوی در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای این استان برگزار خواهد شد.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مشارکت انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه جامعه دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد

استاندار قم در همایش فرهنگ سازان حضور با اشاره به اینکه توطئه‌های زیادی برای کاهش نرخ مشارکت مردم در کشور و به خصوص در قم صورت گرفته بود گفت: خوشبختانه به همت گروه‌های مختلف نرخ مشارکت در استان قم نسبت به انتخابات قبل ۶ و ۶۳ صدم درصد افزایش یافت.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه استان قم در انتخابات قبل رتبه ۲۱ کشور را در مشارکت داشت گفت: در این دوره انتخابات استان قم رتبه هفتم را کسب کرد و استان قم ۹ درصد نسبت به میانگین کشور مشارکت بیشتری داشت.

وی افزود: در کشور تنها ۶ استان نرخ رشد مشارکت داشتند و استان قم یکی از این استان‌ها بود.

استاندار با تاکید بر برکات حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور افزود: هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد و این حضور در عرصه‌های مختلف همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است.

وی افزود: قرارگاه مردمی حضور نباید تعطیل شود و به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده و به دلیل نیاز به افزایش مشارکت باید این قرارگاه با برنامه ریزی به کار خود ادامه دهد.

آقامیری با بیان اینکه نباید گروه مردمی فرهنگ سازان حضور تضعیف یا تعطیل شود و این گروه باید برای انتخابات سال آینده برنامه ریزی شود گفت: مردم توقع دارند تا مشکلات آنان دیده و شنیده شود و مسائل و مشکلات آنان کاهش یابد و این مشکلات فقط با جوانان و کار جهادی حل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • معرفی نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه تهران
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است