Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:10:57 GMT

بوشهر برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم آماده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۱۶۶

بوشهر برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم آماده است

به گزارش ایرنا، محمدتقی ایرانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر، اعلام کرد: شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رای دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها به عنوان حقی قانونی و تکلیفی شرعی، افزود:  شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل به  ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانی اعلام کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: ملاک اصلی در عرصه انتخابات حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است و مردم نباید با چشم‌پوشی از این حق قانونی، به دیگران اجازه دهند تا به جای آنها تصمیم بگیرند.

ایرانی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رای‌گیری هستند که ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: لازم است با اطلاع رسانی و ایجاد انگیزه و امید زمینه حضور حداکثری این جمعیت در عرصه انتخابات فراهم شود تا ضمن اثرگذاری بر آینده خود و کشور، دشمن را در رسیدن به خواسته‌اش ناکام بگذارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ایرانی اضافه کرد: با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ استانداری بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ استانداری بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ استانداری بوشهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) صبح امروز با حضور اعضای مجمع و کاندیدا‌ها در محل سالن استاد میرابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک از حضار در مجمع بودند.

امین احمدی، حمید براتی، محمدکاظم حججی، محمد نصیری، ایرج عرب، سیدکمال پیمبری، مهدی گودرزی، علی اکبر حسن‌پورحیدری و جاسم منوچهری کاندیدا‌های احراز پست ریاست فدراسیون بودند که عرب به شکل کتبی و احمدی و پیمبری نیز با غیبت در مجمع، از جمله انصرافی‌ها بودند.

کنایه‌های جدی مهدی گودرزی به احمد نامنی؛ آیا می‌توانید اسم هیئت‌رئیسه‌تان را نام ببرید؟!

مهدی گودرزی، رئیس اسبق فدراسیون ترای‌اتلون و کاندیدای این مجمع گفت: این انتخابات غیرقانونی است. آقای نامنی تمام تلاش‌اش را کرد تا قوانین را زیرپا بگذارد و یک سال این انتخابات را طول بدهد. آقای نامنی آیا شما اعضای هیئت‌رئیسه‌تان را اصلا می‌شناسید؟!
این اظهارات با بی‌اهمیتی و بدون واکنش نامنی همراه بود. اسبقیان گفت که باید حرمت مجمع رعایت شود و در نهایت اگر مشکلی داشت، می‌تواند شکایت کند.

گودرزی در پایان گفت: من ملزم به قوانین کشورم هستم و این مجمع انتخاباتی را به رسمیت نمی‌شناسم.

در ادامه مجمع، جاسم منوچهری به نفع محمدکاظم حججی انصراف داد.

در پایان مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه (ترای‌اتلون) پس از انصراف ۴ کاندیدا، در نهایت محمدکاظم حججی با کسب ۲۴ تعداد رای از مجموع  ۴۷ رای ماخوذه برای مدت ۴ سال بر مسند ریاست این فدراسیون المپیکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد