Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@09:54:36 GMT

روش‌های طبیعی و ساده برای از بین بردن مورچه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۳۱۰

روش‌های طبیعی و ساده برای از بین بردن مورچه‌ها

اگر از وجود مورچه‌ها در خانه عاصی شده‌اید، در این مطلب با روش‌های معجزه‌آسا برای از بین بردن همیشگی مورچه‌ها آشنا شوید.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از برنا نوشت:

 دفع مورچه با دارچین: دارچین راهی موثر برای از بین بردن مورچه‌های خانگی است. در واقع بوی آن مانع ورود مورچه‌ها به خانه و آشپزخانه شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به مطالعه ۲۰۱۴ که در مجله بین‌المللی انتشارات پژوهشی و علمی چاپ شد، اسانس دارچین نتایج مثبتی در فعالیت دفع و حشره‌کشی دارد.

¼ تا ½ قاشق چای‌خوری اسانس دارچین را به یک فنجان آب بیفزایید. یک توپ پنبه‌ای را در این محلول بغلتانید و در مناطقی که ممکن است مورچه وارد بشود قرار بدهید. این کار را روزانه یکبار تکرار کنید تا تمامی مورچه‌ها بروند. همچنین می‌توانید دارچین و میخک را نزدیک نقاط ورود قرار بدهید.

توجه: از اسپری اسانس دارچین به صورت استراتژیک در نقاط آلوده به مورچه استفاده کنید.۲. دفع مورچه با سرکه سفید: سرکه سفید امواج خاصی را به سوی مورچه‌ها روانه می‌کند. آنها نمی‌توانند بوی تند سرکه سفید را تحمل کنند. علاوه بر این، بوی سرکه مسیر آن‌ها را می‌پوشاند و باعث می‌شود آن‌ها جهت خود را از دست بدهند.

مقدار مساوی سرکه سفید و آب را مخلوط کنید. محلول حاصل را در بطری اسپری بریزید. این محلول را در اطراف قرنیزها و دیگر نقاط ورودی بپاشید. پس از یک ساعت، با استفاده از حوله کاغذی مرطوب مورچه را پاک کنید و دور بریزید. یکبار در روز این کار را تکرار کنید تا مورچه‌ها به طور کامل بروند. همچنین می‌توانید از این محلول سرکه برای تمیز کردن کف، لبه‌های پنجره و سکوی آشپزخانه جهت جلوگیری از تجمع مورچه‌ها در این سطوح استفاده کنید.

دفع مورچه با لیمو: برای ضد مورچه کردن آشپزخانه و دیگر نقاط خانه خود، از لیمو استفاده کنید. بوی لیمو مورچه‌ها را ترسانده و خاصیت اسیدی آن، مسیر مورچه‌ها را می‌پوشاند.

مقداری آب لیمو را به آستانه در، لبه پنجره و دیگر نقاط احتمالی بمالید. گزینه دیگر قرار دادن چند قطره اسانس لیمو بر روی توپ پنبه‌ای و قرار دادن آنها در کابینت‌ها و دیگر نقاط مورد نیاز است. برش‌های کوچکی از پوست لیمو را در اطراف ورودی فضای باز قرار بدهید.

از این روش‌ها به مدت چند روز استفاده کنید تا مورچه ها به طور کامل بروند.

دفع مورچه با نعناع: نعناع دافع طبیعی حشرات است که به صورت موثر مورچه‌ها را دور نگه می‌دارد. مورچه‌ها از بوی تند آن متنفر هستند؛ زیرا بوی تند نعناع قابلیت بویایی آنها را مختل می‌کند. بنابراین نمی‌توانند منابع غذایی را شناسایی کنند.

۱۰ قطره اسانس نعناع را به یک فنجان آب بیفزایید. محلول را به تمامی نقاطی که مورچه‌ها وجود دارند بپاشید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که مورچه‌ها به صورت کامل بروند. مقداری نعناع خشک را اطراف درها، ورودی‌ها و زباله‌دانی‌ها جهت دفع مورچه‌ها بپاشید. حتی می‌توانید گیاهان نعناع را در باغچه خود پرورش بدهید.

دفع مورچه با خیار پوست کنده: یکی دیگر از ترفندهای قدیمی جهت رهایی از مورچه پوست خیار است. مورچه‌ها نفرت طبیعی از خیار دارند، زیرا نمی‌توانند مزه آن را تحمل کنند. خیارهای تلخ بهتر هستند، اما می‌توانید از خیارهای معمولی نیز استفاده کنید.

پوست خیار را بگیرید. تکه‌های پوست را در تمامی مناطقی که مورچه وجود دارد قرار بدهید. آن‌ها را با پوست‌های تازه در روز تعویض کنید و این کار را تا زمانی که مورچه‌ها بروند تکرار کنید.

 دفع مورچه با فلفل قرمز: فلفل قرمز دافع موثر مورچه است. ماهیت قوی فلفل قرمز، سیگنال‌های شیمیایی را که مورچه‌ها جهت رسیدن به غذا دریافت می‌کنند از بین می‌برد. بدون علامت مناسب، مورچه‌ها قادر به زنده ماندن نبوده و بنابراین به دنبال مکان جدیدی برای زندگی می‌گردند.

پودر فلفل قرمز را در مناطقی که مورچه وجود دارد بریزید. همچنین می‌توانید مقادیر مساوی از فلفل قرمز و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن‌ها را در تمامی مناطق جهت ایجاد موانع ناخوشایند برای مورچه‌ها بریزید.

دفع مورچه با صابون مایع: صابون مایع همچنین دافع موثر مورچه است. این ماده شوینده منجر به خفگی مورچه‌ها شده و آن‌ها را نابود می‌سازد. از این روش می‌توانید برای از بین بردن سوسک نیز استفاده کنید.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مورچه سرکه دارچین فلفل قرمز برای از بین بردن استفاده کنید دفع مورچه مورچه ها مورچه ها دیگر نقاط قرار بدهید تکرار کنید فلفل قرمز سرکه سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب

به گزارش جام جم آنلاین، تفرقه‌افکنان با تکیه بر ترویج سبک زندگی غربی در فضای مجازی، حساب ویژه‌ای را بر نسل نوجوان ایرانی باز کرده‌اند تا با استفاده از آن، جامعه را دچار اختلاف و شبهه افکنی کنند.   اوج این تلاشها در اغتشاسات سال ۱۴۰۱ و با پروپاگاندا بر روی یک دروغ رسانه‌ای رقم خورد و با فروکش کردن این التهابات، آنها دوباره دست به کار شده‌اند تا از حجاب، یک موضوع اختلاف برانگیز بسازند.   در فاز جدید اختلاف افکنی، تمرکز بر روی نخبگان و سیاستگذاران در ایران است تا آنها درباره شیوه‌های ترویج حجاب دچار اختلاف شده و از این رهگذر، فرصتی برای درگیری داخلی مهیا شود.   دشمنان ایران که در جریان منازعات اخیر نظامی، سبلی محکمی از کشورمان خورده‌اند، حالا امیدوارند با این اختلافات، از داخل به ایران ضربه زده و دوباره جنگی ترکیبی علیه کشور به راه بیندازند.   سناریوی تبدیل حجاب به موضوعی اختلافی، از دهه شصت تاکنون ادامه داشته است، اما جالب اینجاست، آنها که در سالهای آغازین انقلاب با رفتارهای تند و بی قاعده، التهابات در این موضوع را دامن می زدند، امروز مدعی آزادی پوشش شده و ادعا می‌کنند که حجاب از ضروریات دین نیست!   تندروهای دیروز، امروز نیز از سوی دیگری به تندروی روی آورده و همچنان در زمین اختلاف افکنی بازی می‌کنند.   این درحالیست که در تمام جهان، قانون فصل الخطاب اجماع نخبگان است و هر کسی تلاش کند زمینه را برای قانون شکنی فراهم کند، با اخطار دیگر نخبگان مواجه خواهد شد.   در زمینه حجاب نیز قوانین صریحی وجود دارد که از نخبگان و مجریان قانون انتژار می‌رود بند بند آن را به درستی اجرا کرده و ضمن پرهیز از رفتارهای غیرقانونی در زمینه حجاب، اجازه ندهند رسانه‌های غربی موج تازه دوقطبی سازی در کشور را کلید بزنند.   در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به خوبی معلوم شد که دود هرگونه ناآرامی خیابانی به چشم مردم می‌رود و هر تلاشی برای تکرار این دست شبهات اختلافی، خیانت به کشور و مستلزم ورود دستگاه قضایی است.

دیگر خبرها

  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • موتا: فکر به آینده نه، می‌خواهم از بردن رم لذت ببرم
  • یحیی السنوار برای لذت بردن از آفتاب بیرون می‌رود و خیابان‌های ما خالی است
  • مُهمدی: برای بردن حریف ازبک به خودم اطمینان داشتم
  • لواندوفسکی: راه بردن رئال مادرید را بلدیم؛ پیروزی مقابل منچسترسیتی آن‌ها سرخوش می‌کند!
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • امید ستاره بارسا: رئال در باد بردن سیتی خوابیده!
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی
  • درستکار: خدمات دبیر به کشتی ایران در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است / بردن تیلور دور از دسترس نیست
  • ترفند از بین بردن کف روی آب گوشت در حال پخت | گوشت را با آب سرد بپزیم یا گرم ؟