Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیق درباره تلاشهای ادعایی دولت ترامپ برای جاسوسی کردن از دشمنان سیاسی در رسانه‌ها و در کنگره در ضمن تحقیق در مورد درز اطلاعات محرمانه به مطبوعات، خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جری ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه عنوان کرد: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به تحقیق درخصوص تجسس دولت ترامپ از اعضای کنگره، رسانه‌های خبری و طرفهای دیگر خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به کارکنانم دستور داده‌ام تا بدون تاخیر این کار را شروع کنند.

ندلر تاکید کرد، وزارت دادگستری دولت ترامپ از تحقیقات کیفری به عنوان بهانه برای جاسوسی کردن از کسانی که به عنوان دشمنان سیاسی این رئیس جمهور سابق تلقی می‌شدند، استفاده کرد.

ندلر گفت: کنگره آمریکا باید کار را برای وزارت دادگستری به منظور جاسوسی کردن از قانونگذاران یا رسانه‌های خبری فوق‌العاده دشوار سازد.

اوایل ماه جاری میلادی نیویورک‌تایمز گزارش کرد، وزارت دادگستری آمریکا تحت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور و همینطور دولت جو بایدن جانشین او تلاش کرده تا سوابق فعالیتهای خبرنگارانش را درراستای چنین تحقیقاتی به منظور یافتن منابعشان به دست بیاورد و همزمان فرمان سکوت اختیار کردن درباره تحقیقات را بر روزنامه به منظور جلوگیری از گزارش کردنش درباره تحقیقات اعمال کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا بر اساس گزارشها توانسته سوابق تلفنی چند خبرنگار نیویورک تایمز شامل مت آپوزو، آدام گولدمن، اریک لیختبلو و مایکل اس. اشمیت برای مدت سه ماه و نیم را کسب کند.

ماه گذشته میلادی، وزارت دادگستری دولت بایدن، دستیابی به سوابق تلفنی خبرنگاران واشنگتن پست و یک خبرنگار سی.ان.ان در دوره ریاست جمهوری ترامپ را فاش کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا دولت دونالد ترامپ وزارت دادگستری آمریکا کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وزارت دادگستری دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر اسبق آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا به ۱۵ سال حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، دادگاهی در میامی، پس از پذیرفتن اقرار به جرم ویکتور مانوئل روخا، سفیر اسبق آمریکا در بولیوی، وی را به جرم چندین دهه جاسوسی از دولت آمریکا برای کوبا، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

بِت بلوم، قاضی دادگاه منطقه‌ای میامی ضمن تایید این حکم، روخا را به پرداخت ۵۰۰ هزار جریمه نیز محکوم کرد.

دادستانی کل آمریکا دسامبر پارسال علیه روخای ۷۳ ساله کیفرخواست صادر کرد. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا این پرونده را «یکی از سطح بالاترین و طولانی ترین پرونده‌های نفوذ یک عامل خارجی در دولت آمریکا» خوانده است.

متیو اولسن، معاون دادستان کل آمریکا دراین‌باره گفت: این اقرار به جرم و محکومیت متعاقب آن، به بیش از چهار دهه خیانت و فریب از جانب متهم پایان بخشید.

وی ادامه داد: روخا اذعان کرد که همزمان با داشتن چندین سمت حساس، به عنوان عامل نفوذی دولت کوبا فعالیت داشته است؛ خیانتی شوکه‌کننده به مردم آمریکا و مهر تاییدی بر اینکه تک تک قسم‌های او دروغ بوده است.

کد خبر 6076497

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • تقلای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب بسته کمکی به رژیم صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در حمله ایران به اسرائیل مقصر است
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • سفیر اسبق آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا به ۱۵ سال حبس محکوم شد