Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل حیدری امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کولبری در مرزهای استان کرمانشاه اظهار کرد: گمرک تنها وظیفه ترخیص کالا را برعهده داشته و مسئولیتی در قبال کولبرها ندارد.

وی افزود: ساماندهی کولبرها بر عهده فرمانداری و ادارات صمت هر شهرستان است و صمت در صورت وجود شرایط کار، کارت مخصوصی برای این افراد صادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: افراد برای واردات کالا که بر عهده فرمانداری‌ها و شورای تأمین شهرستان‌ها است، باید در سامانه ثبت آمار ثبت نام و شورای ساماندهی شامل هفت سازمان آن را تأیید کنند.

حیدری تصریح کرد: فرمانداری‌ها و شورای تأمین شهرستان‌ها باید اطلاعات فرد در سامانه ثبت آمار و توانایی‌های افراد در زمینه واردات را تأیید کنند، در روند واردات جنس‌ها تحویل گمرک داده تا بر اساس مقررات ابلاغی ترخیص شود.

وی ادامه داد: پس از ترخیص کالا از گمرک در سامانه‌ای زیر نظارت اداره صمت موارد لازم ثبت و کالاهای وارداتی به انبارها رفته و سپس توزیع می‌شود.

حیدری با اشاره به صادرات و واردات کالا از مرزهای استان کرمانشاه گفت: مشکلات اقتصادی و کرونا مانع این اقدامات نشده و صادرات و واردات همچنان ادامه دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: آمار صادرات و واردات در سال ۱۴۰۰ همچون سال گذشته بوده و اجازه انتشار آن داده نشده و تمامی پنج مرز رسمی این استان هم اکنون فعال است‌.

کد خبر 5235251

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه گمرکات کرمانشاه واردات کالا صادرات و واردات کولبری خلیل حیدری انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان اردبیل آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات شورای شهر و روستا استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب

کامران پور مقدم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توسعه زراعت چوب و تامین چوب مورد نیاز صنایع چوب و کاغذسازی، انگیزه ای برای قاچاق چوب وجود ندارد.

او با بیان اینکه صنایع چوب با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: ظرفیت اسمی کارخانجات ۱۲ تا ۱۳ میلیون متر مکعب چوب مورد نیاز است، درحالی که مصرف کنونی کشور ما ۵.۵ تا ۶ متر مکعب است که از این میزان حدود ۳.۵ متر مکعب از محل زراعت چوب و هرس باغات و ۱.۵ تا ۲ میلیون متر مکعب از طریق واردات و قاچاق تامین می شود.

پورمقدم ادامه داد: بنابر آمار سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار صرف واردات چوب می شود که با توسعه زراعت چوب در طول ۴ سال، رقمی معادل ۴ تا ۵ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می شود.

مجری طرح زراعت چوب با بیان اینکه توسعه زراعت چوب از طریق آب های نامتعارف و پساب ها امکان پذیراست، گفت: بنابر آمار ۳ تا ۴ میلیارد مترمکعب فاضلاب شهری و روستایی داریم که ۱.۵ میلیارد مترمکعب پساب تولید می شود که می توان از بخش عمده پساب ها برای زراعت چوب استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی مرهون مرزبانان است
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی