Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون عمران در اولین جلسه هفته آتی بحث افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل و ساز و کار تمدید قرار دادهای اجاره منازل در شرایط کرونایی را بررسی می کند.

محمد رضا رضایی کوچی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: باتوجه به گزارش های میدانی از افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل در شهرهای مختلف و از سوی دیگر باتوجه به فرا رسیدن فصل تابستان که اکثر جابه جایی ها و تمدید قراردادهای اجاره در این فصل اتفاق می افتد، کمیسیون عمران هفته آینده به صورت فوق العاده این موضوع را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: آمار حاکی از این است که در اردیبهشت امسال نرخ رشد سالیانه اجاره در کل کشور ۳۶ درصد بوده است. این افزایش لجام گسیخته قابل قبول نبوده و کمیسیون تمام تلاش خود را برای کنترل وضعیت به کار خواهد گرفت. عده ای از فرصت پیش آمده در هیاهوی انتخابات سوء استفاده کرده اند و هرجور باب میل شان بوده است کرایه منازل را بالا برده اند و متاسفانه برخی از مسائل به حاشیه رفته است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون عمران در جلسه آتی خود بحث کنترل افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل و ساز و کار تمدید قراردادهای اجاره در شرایط موجود را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان دولت تا آخرین روز و ساعاتی که مسئولیت دارند باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند و به وظایف قانونی خودشان عمل بکنند و نگذارند بیش ازاین هزینه های اجاره بها خانواده ها را مستأصل کند. متولیان امر می بایست بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا حوزه مسکن و اجاره بها را مدیریت کنند.

به گزارش ایسنا، سال گذشته ستاد ملی کرونا با توجه به اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در مصوبه‌ای سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران را ۲۵ درصد، سایر کلانشهرها ۲۰ درصد و دیگر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد. در روز ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ نیز در هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی کرونا حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره که صاحبخانه باید افزایش دهند دقیقا به همین میزان تعیین شد.


با این حال آمار رسمی از عدم توفیق سیاستگذار در اجرای این مصوبه حکایت دارد. بانک مرکزی در گزارش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آمار رشد اجاره‌بها نسبت به ماه مشابه سال قبل در تهران را ۳۲.۶ درصد و در دیگر مناطق شهری ۳۶.۳ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس اجاره بهای مسکن افزایش لجام گسیخته اجاره بهای منازل کمیسیون عمران اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دستور کار اعضای این کمیسیون طی بررسی ردیف های لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با حضور وزرا و مسئولان مربوط است.

بیشتر بخونید: امیرعبداللهیان: سکوت در مقابل حمله تروریستی اسرائیل به معنای تشویق نتانیاهو است

وی همچنین گفت: در روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی مجلس میزبان آقای امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه است که قرار است تحولات منطقه با حضور وزیر امورخارجه و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستورکار بعدی این کمیسیون بررسی طرح تاسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است.

به گزارش تسنیم، گفتنی است طی هفته های اخیر سطح تنش در منطقه غرب آسیا با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بالا گرفته است که همین امر سبب شده است مقامات کشورمان صحبت از انتقام از این حرکت تروریستی اسرائیل داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226863 برچسب‌ها حسین امیرعبداللهیان

دیگر خبرها

  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی لایحه تجارت در دستورکار
  • تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعات کار در ایستگاه آخر
  • جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی عملیات «وعده صادق»
  • از حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در صحن شورا تا بررسی بهای خدمات مدیریت پسماند
  • ورود مجلس به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت + جزئیات
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بررسی می‌شود
  • وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • امیرعبداللهیان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود