Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:18:20 GMT

افزایش مصارف غیرانسانی از علل کمبود نان در سربیشه است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۶۳۰

افزایش مصارف غیرانسانی از علل کمبود نان در سربیشه است

مهدی ملایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش تقاضا و کمبود نان فقط مشکل شهرستان سربیشه نیست و به دلایل مختلف در بسیاری از نقاط عمومیت پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی مواد غذایی از جمله برنج و ماکارونی تقاضای نان به عنوان غذای جایگزین افزایش یافته، ضمن آنکه بخشی از افزایش تقاضا به افزایش مصارف غیرانسانی از جمله خوراک دام به دلیل افزایش قیمت و کمبود نهاده‌های دامی نظیر کنسانتره، جو و سبوس مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه بیان کرد: با وجود خشکسالی در سال جاری و کاهش تولید گندم، تخصیص سهمیه آرد شهری و روستایی مطابق سهمیه‌های قبلی بدون هر گونه کاهش در حال انجام است و از این نظر هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است.

وی گفت: اختلاف شدید قیمت آرد در دو سوی مرز، احتمال قاچاق این کالای اساسی را نیز افزایش داده که در این خصوص برابر مصوبات شورای تامین شهرستان، مجموعه‌های انتظامی و مرزی به تشدید نظارت‌ها اقدام کرده‌اند و مجموعه مرزبانی و گمرک نظارت ویژه‌ای را در این خصوص اعمال می‌کنند.

ملایی افزود: در سه ماه نخست سال جاری ضمن تغییر برنامه پخت و تعطیلی برخی واحدهای خبازی با هدف جلوگیری از تراکم تقاضا در بعضی ساعات یا روزهای هفته، بازرسی و نظارت‌ها نیز در قالب گشت‌های مستقل و مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۴۳ فقره بازرسی و ۱۸ فقره گشت مشترک در شهرستان سربیشه اجرا شده و در نتیجه آنها سه پرونده تخلف عرصه خارج از شبکه و کم‌فروشی نان تشکیل و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سربیشه گفت: با توجه قیمت تمام‌شده و حجم بالای یارانه تخصیصی در حال حاضر آرد جزو ارزانترین کالاهای مصرفی است و مصرف صحیح و جلوگیری از اسراف این نعمت الهی، لازم به نظر می‌رسد.

وی نظارت همگانی را شرط لازم درخصوص تقویت نظارت‌ها و برخورد با تخلف‌های احتمالی دانست و ضمن تشکر از حساسیت‌های عمومی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف، موارد را به سامانه تلفنی ۱۲۴ ارتباط مردمی و ستاد خبری نظارت و بازرسی این اداره اعلام کنند.

به گفته کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، قیمت تمام‌شده هر کیسه آرد برای دولت ۲۰۰ هزار تومان است که در نقاط روستایی هر کیسه به قیمت ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان به دست مردم می‌رسد.‌

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

برچسب‌ها آرد سربیشه خراسان جنوبی ستاد تنظیم بازار نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد سربیشه خراسان جنوبی آرد سربیشه خراسان جنوبی ستاد تنظیم بازار نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه باید با گران‌فروشی در داروخانه‌ها برخورد شود، گفت: مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها عموماً به دلیل حال روحی و جسمی، تخلفات در داروخانه‌ها را پیگیری نمی‌کنند و این موضوع وظیفه دانشگاه علوم پزشکی را دو چندان می‌کند.

غلامیان گفت: برخی از بازرسان و مسئولان رسیدگی به تخلفات این حوزه خودشان ذی‌نفع هستند که این موضوع برخورد با متخلفان را تا حد زیادی پیچیده می‌کند.

وی بر نظارت بیشتر بر فعالیت داروخانه‌ها و مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: در حوزه دارو و درمان باید به صورت مستمر نظارت صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین بر افزایش نظارت‌ها بر میدان میوه و تره بار شهید رجایی تاکید کرد و گفت: کنترل قیمت‌ها در میدان تره بار تاثیر بسیار زیادی در کنترل قیمت در سطح شهر خواهد داشت و تعزیرات، صمت و جهاد کشاورزی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت: اصلاح فرایند نرخ گذاری و نصب برچسب قیمت، اولین اقدامی است که باید هرچه سریع‌تر در میدان میوه و تره بار شهید رجایی عملیاتی شود.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت