Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@04:03:35 GMT

شروط بایدن برای انضمام اوکراین به پیمان ناتو

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۵۶۶۱

شروط بایدن برای انضمام اوکراین به پیمان ناتو

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری امریکا روز گذشته -دوشنبه- در پایان نشست کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت: «ما به عنوان متحد بر حمایت مستمر از حاکمیت اوکراین و حدت اراضی آن تاکید می‌کنیم.»

بایدن گفت: «اوکراین باید ناتو را متقاعد کند که شایسته عضویت در این پیمان است و تمام اقدامات لازم در این راستا را به ویژه در زمینه ریشه‌کن شدن فساد عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «اقناع ناتو در گرو میزان تناسب با معیارها و استانداردها است. اوکراین باید فساد را ریشه‌کن و معیارهای دیگر را محقق کند تا به برنامه عملیاتی دست یابد.»

بایدن توضیح داد که ادامه درگیری در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین مانع پیوستن کی­یف به ناتو نمی‌شود و تصمیم نهایی درباره این موضوع را همه کشورهای عضو ناتو اتخاذ خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: «در حال حاضر در حد توان تلاش می‌کنیم تا اوکراین قادر به مقابله با تجاوز مستقیم روسیه باشد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ناتو اوکراین بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا در یادداشتی در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده با آنکه اسرائیل و اوکراین قادر به دفاع از خود هستند، اما برای انجام این کار به کمک‌های ایالات متحده وابسته‌اند.

جو بایدن در ادامه با بیان این ادعا که ایران و روسیه خواستار نابودی اسرائیل و اوکراین هستند نوشته است: «ما نباید هیچ یک از این پیامد‌ها را بپذیریم.»

بایدن در این مقاله با بیان اینکه «الان وقت تنها گذاشتن دوستانمان نیست» از مجلس نمایندگان آمریکا خواست طرح اضطراری امنیت ملی برای کمک به اوکراین و اسرائیل را به تصویب برساند. 

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «با آنکه هر دو کشور قادرند از حاکمیت خودشان دفاع کنند آنها برای انجام این کار به کمک آمریکا از جمله سلاح‌های آمریکایی وابسته‌اند.»

وی اضافه کرده است: «هم اوکراین و هم اسرائیل از سوی دشمنانی که به دنبال نابود کردن آنها هستند هدف حملاتی آشکار قرار گرفته‌اند.»

بایدن در ادامه ادعای خود نوشته است: «پوتین می‌خواهد مردم اوکراین را تحت انقیاد خود آورد و این کشور را به بخشی از یک امپراطوری روسیه‌ای جدید تبدیل کند. حکومت ایران هم خواستار نابود کردن اسرائیل برای همیشه است.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • اسلواکی : مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
  • دبیرکل سابق ناتو: اقدام علیه ایران به نفع اسرائیل نخواهد بود
  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین