Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه حرم تا حرم در خراسان رضوی حدود ۱۰درصد بوده و برای تکمیل آن حداقل به ۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت نیاز است.

به گزارش قدس آنلاین، پروژه آزاد راه  حرم تا حرم، یکی از طرح‌هایی است که به منظور خدمت رسانی به زائران و به منظور کاهش مسیر به طول ۹۵۰کیلومتر با اتصال قم به مشهد برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   برای اطلاع از آخرین وضعیت این پروژه به سراغ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی رفتیم که وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین  اظهار داشت: طول مسیر  آزاد راه حرم تا حرم ۴۹۳کیلومتر می باشد که از این مسیر، قم –گرمسار ۱۵۰کیلومتر ، گرمسار –سمنان ۱۲۳کیلومتر و مشهد –سبزوار ۲۲۰کیلومتر می باشد. *پیشرفت ۱۰درصدی سیدکمال الدین میرجعفریان  ادامه داد: مسیر قم-گرمسار از این پروژه در حال حاضر بالغ بر ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال استفاده مردم و زیر بار ترافیک قرار دارد ،  مسیرگرمسار به سمنان نیز حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دست اجرا می باشد. وی افزود: در حوزه خراسان رضوی نیز عملیات اجرایی ۴۷ کیلومتر از  این پروژه در محدوده سبزوار به نیشابور شروع شده است و طی توافقاتی  که بین شرکت ساخت و توسعه و بخش مشارکت کننده که قرارگاه خاتم الانبیاء می باشد تسریع در زمینه تملک اراضی و استقرار ماشین آلات صورت گرفته است و عملیات اجرایی پروژه  در حد تجهیز کارگاه ، دکاپاژ و تسطیح مسیر است. وی با بیان اینکه  پیشرفت فیزیکی این پروژه در خراسان رضوی حدود ۱۰درصد می باشد، ادامه داد:  وزارت راه و شهرسازی و قرار گاه خاتم الانبیاء به عنوان سرمایه گذار این پروژه باید با استقرار بیشتر تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تامین منابع مالی ، سرعت پیشرفت فیزیکی این پروژه  در استان را افزایش دهند. *۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار میرجعفریان درپاسخ به این سوال که طبق زمان بندی،  قرار بوده است این پروژه که در سال ۱۳۹۱ شروع شده است در سال ۱۴۰۱به افتتاح و بهره برداری برسد، بیان داشت: از این موضوع اطلاع ندارم ولی اگر این تاریخ برای اتمام پروژه در نظر گرفته شده باشد باید منابع مالی آن نیز طبق برنامه تخصیص پیدا می کرد ، در حال حاضر اگر منابع مالی این پروژه تامین شود حداقل به ۴سال زمان برای تکمیل و بهره برداری کامل نیاز دارد . وی در مورد میزان اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه در خراسان رضوی اظهار داشت: سهم بخش دولتی در اجرای این پروژه ۷۰ درصد و سهم بخش خصوصی ۳۰ درصد می باشد، از این رو برای اجرای این پروژه در خراسان رضوی  نیاز به ۱۲۴۵میلیارد تومان اعتبار دولتی می باشد و به طور طبیعی بخش خصوصی نیز باید به نسبت سهم خود، اعتبار لازم را فراهم نماید. میرجعفریان ادامه داد: اعتبار این پروژه در بخش خراسان رضوی سال قبل حدود ۷۰میلیاردتومان بود و برای سال جاری نیز پیش بینی حدود ۸۰میلیارد تومان می شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه حرم تا حرم عملا نیمه تعطیل است در حالی که انتظار از آن به عنوان یک  پروژه ملی و با پیمانکار شاخصی که دارد بسیار بیشتر از این است.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزاد راه حرم تا حرم قرارگاه خاتم الانبیاء مشهد زائران امام رضا ع خراسان رضوی پیشرفت فیزیکی حرم تا حرم آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی

افشین آزادی رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به فرسودگی سینما آزادی و تجهیزات آن گفت : آخرین بروز رسانی این سینما ۲۰ سال پیش انجام شده و تمام تجهیزات و امکانات آن عملا فرسوده شده است.

وی افزود: جدای از فرسودگی، دیوارپوش‌های این سینما از موکت است و اگر کوچکترین بخشی از آن آتش بگیرد، بلافاصله کل سینما دچار حریق می‌شود و با توجه به اینکه متاسفانه برخی افراد در سینما سیگار استعمال می‌کنند، این خطر همواره محتمل است.

آزادی گفت: متاسفانه سینما سیستم اعلام و اطفای حریق هم ندارد و اگر خدای نکرده آتش سوزی رخ دهد، باید منتظر فاجعه باشیم.

وی با اشاره به هزینه بالای نوسازی این سینما، گفت: حوزه هنری اعتباری برای این کار ندارد و از طرفی هزینه‌های نوسازی هم بالاست و نیاز است که مسئولین ارشاد و مسئولین استان در این زمینه پای کار بیایند.

آزادی گفت: همین حالا برای نوسازی هر صندلی سینما حداقل شش تا هفت میلیون تومان نیاز است و با توجه به وجود حدود ۵۴۰ صندلی در سینما آزادی، حدود چهار میلیارد تومان فقط برای نوسازی صندلی‌ها نیاز داریم.

وی افزود: برای دیوار‌های سینما هم باید از دیوارپوش‌های ضدحریق استفاده شود و با توجه به نیاز سینما به سیستم اعلام و اطفای حریق در مجموع بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام این کار‌ها و نوسازی سینما نیاز است.

آزادی گفت: اگر این ۱۰ میلیارد تومان تامین شود، ظرف شش ماه کار نوسازی سینما انجام می‌گیرد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه این اعتبار در میان اعتبارات عمرانی استان بسیار ناچیز است، گفت: سینما آزادی بزرگترین سالن سینمایی استان را دارد و از طرفی یکی از سه سینمایی است که ما در کل استان داریم و نیاز است که مسئولین برای نوسازی آن چاره اندیشی کنند.

آزادی گفت: هنوز اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی وعده داده شده از سوی مسئولان، به دست ما نرسیده است. هرچند ۶۰۰ میلیون تومان سال‌های قبل قطعا با قیمت‌های امروزی خیلی بیشتر می‌شود، اما ما به همان ۶۰۰ میلیون تومان هم قانعیم.

رییس حوزه هنری استان گفت: در حال حاضر منبع اعتباری خاصی برای نوسازی سینما آزادی وجود ندارد و تنها چشم امیدمان به سازمان سینمایی کشور و مسئولین استان و بویژه مسئولین ارشاد است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی