Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، کل مدال های تاریخ ورزش ایران در رقابت های المپیک فقط در این چند رشته به دست آمده است: وزنه برداری، دو و میدانی، کشتی و تکواندو. 

این یعنی اینکه سهم ایران از سایر رشته های مادر و غیرمادر صفر بوده است. 

اسامی ۶ کشوری که بیشترین مدال را کسب کرده‌اند به شرح زیر است: (ملاک مدال طلاست)

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا ۲۵۲۲

۲. انگلیس ۸۵۱

۳. چین ۵۴۶

۴. آلمان ۷۳۳

۵. فرانسه ۷۱۶

۶. ایتالیا ۵۷۷

نکته جالب اینکه بعد از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ، آمار نشان می‌دهد ۷۱ کشور هنوز نتوانسته‌اند نه در المپیک زمستانی و نه در المپیک تابستانی مدال کسب کنند. البته این لیست ترکیب کره شمالی - جنوبی و تیم پناهجویان را نیز شامل می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم

مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران پس از کسب سهمیه المپیک پاریس به خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد. واقعاً نمی‌توانم حس و حالم را توصیف کنم. خدا را شکر این طلسم شکنی توسط من انجام شدم و در این رشته توانستم به سهمیه المپیک برسم. بعد از اینکه سعید کیخا تا یک قدمی المپیک توکیو رفت، ما هیچ زمانی در تاریخ ژیمناستیک موفق به کسب سهمیه و حضور در المپیک نشده بودیم، اما حالا این اتفاق توسط من افتاد. از بابت آن خدا را هزار بار شکر می‌کنم که می‌توانم حضور در المپیک را تجربه کنم.

وی گفت: من امسال در بازی‌های آسیایی هانگژو هم به اولین مدال این رشته بعد از ۸۰ سال رسیدم. اما حضور در مسابقات آسیایی و المپیک زمین تا آسمان تفاوت دارد. هدف همه ورزشکاران رسیدن به المپیک است، من همه تلاشم را کردم و خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق تاریخی برای من رقم خورد. امیدوارم در المپیک بتوانم نمایش قابل قبولی داشته باشم.

ملی‌پوش المپیکی ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که برای حضور در المپیک چقدر شانس برای خودش متصور بود، گفت: من در چهار مسابقه گزینشی المپیک شرکت کردم که نتیجه خوبی هم در سه مسابقه گرفتم، در جام جهانی آلمان موفق به کسب مدال نقره شدم و رنکینگ اول را در اختیار داشتم. در مسابقه با قطر بدشانسی آوردم و نتیجه آن طور که انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاد و نتوانستم به فینال مسابقات راه پیدا کنم. اما در آن مسابقه با حریف استرالیایی خودم که مسابقه قبلی‌اش را خراب کرده بود اختلاف امتیاز داشتم و خدا را شکر همان یک اختلاف امتیاز باعث شد در جایگاه دوم قرار بگیرم و سهمیه المپیک را به دست بیاورم.

الفتی با بیان اینکه ژیمناستیک نیاز به توجه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه سال‌هاست که از ژیمناستیک آن طور که انتظار می‌رود، حمایت نمی‌شود. ما در بازی‌های آسیایی و المپیک خودمان را ثابت کردیم و حالا انتظار داریم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند. البته فدراسیون همه تلاشش را به کار می‌گیرد اما نیاز است که همه به ژیمناستیک توجه کنند. البته که بعد از بازی‌های آسیایی توجه به ژیمناستیک بیشتر شده بود اما امیدوارم با کسب سهمیه المپیک این رشته بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: ما همیشه خواسته‌هایمان را به گوش مسئولان ورزش رساندیم. امیدوارم به این موضوع کمی بیشتر توجه کنند. الان مهم‌ترین مشکل ورزشکاران ژیمناستیک این است که ما ست ورزشی نداریم، اگر امکانات و تجهیزات این رشته برای ما فراهم شود قطعاً انگیزه‌مان دو برابر می‌شود. یکی از دلایلی که ما در این رشته ورزشی هیچ زمانی پیشرفت نمی‌کنیم به خاطر نبود همین امکانات و تجهیزات است. فکر نمی‌کنم فراهم کردن یک ست ۶ وسیله در ایران برای ورزشکاران ژیمناستیکی کار سختی باشد. در حال حاضر وسایل ما قدیمی است و نیاز داریم از وسایل به روز استفاده کنیم. کار کردن با وسایل قدیمی خیلی سخت است و در صورت به روز شدن این وسایل بیشتر کار می‌کنیم و انگیزه‌هایمان بیشتر می‌شود. وزارت از ما حمایت کرده اما امیدوارم این توجه‌ها بیشتر شود.

کد خبر 6085606 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد
  • در ژیمناستیک ایران طلسم‌شکنی کردم/ نیاز به حمایت بیشتری داریم