Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:55:34 GMT

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای پنج واحد صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۶۲۳۱

صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای پنج واحد صنعتی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از افتتاح و بهره برداری تصفیه‌خانه فاضلاب یک واحد بزرگ دامداری در هفته محیط زیست و نمونه‌برداری از خروجی سیستم تصفیه فاضلاب ۱۳ واحد صنعتی وتولیدی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا الهه بیگی با اعلام این خبرگفت: اولین سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب یک واحد دامداری بزرگ‌مقیاس در چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست با اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مراسم با حضور ریاست جهاد کشاورزی و معاونت فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، اظهارکرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵ متر مکعب در شبانه‌روز راه اندازی شد و کلیه پساب‌های دامداری را اعم از سالن‌های شیر دوشی و پساب سپراتور را تصفیه می‌کند و خروجی تصفیه‌خانه در صورت انطباق با استانداردهای ملاک عمل سازمان محیط زیست به منظور آبیاری زمین‌های کشاورزی و فضای سبز نیز قابل استفاده است.

بیگی با بیان اینکه همچنین طی ماه جاری کارشناسان این اداره از خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۳ واحد صنعتی و تولیدی شامل واحدهای کشتارگاهی و تولید لبنیات در شهرستان اسلامشهر نمونه‌برداری کردند، اظهارکرد: بر اساس سنجش و بررسی نتایج آزمایشات، برای پنج واحد صنعتی به دلیل مغایرت پارامترهای مورد سنجش با استانداردهای زیست‌محیطی ملاک عمل، اخطاریه اصلاح و بهینه‌سازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب صادر شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی با اشاره به اینکه منابع پذیرنده خروجی سیستم‌های تصفیه خانه فاضلاب، آب‌های سطحی، چاه جاذب و اراضی کشاورزی هستند، گفت: واحدهای صنعتی ملزم به رعایت استانداردهای زیست‌محیطی بر اساس منبع پذیرنده هستند و در غیر این صورت پس از ابلاغ اخطاریه و عدم اقدام مثبت از سوی واحد، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و نام واحد در لیست صنایع آلاینده درج می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان تهران شهرستان اسلامشهر اخطاریه زیست محیطی فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب واحد صنعتی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه صیدگاه‌های شیلات و پره‌های صیادی را دور از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فاضلاب دانست و بیان کرد: برخی از افراد اقدام به صیدهای غیرمجاز در سفیدرود می‌کنند.

رودخانه سفیدرود یکی از بزرگترین رودخانه‌های جنوب دریای خزر است که از اتصال دو رودخانه قزل‌اوزن و شاهرود در منطقه منجیل به ‌وجود آمده است؛ جمعی از کارشناسان حوزه محیط زیست و منابع آب بر این باورند که افزایش آلاینده‌های میکروبی و کشاورزی ناشی از ورود فاضلاب‌های خانگی و آب‌های سطحی به مصیبتی بزرگ برای تعادل زیستی این رودخانه تبدیل شده است.

خسرو آرنگ، فرماندار آستانه اشرفیه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه‌های آب و فاضلاب این شهرستان، اظهار کرد: برای اینکه ظرفیت آبرسانی شهرستان را بالا ببریم، یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی را احداث کردیم که در سفر رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی افتتاح پروژه مذکور را موجب کنترل اُفت فشار و آبرسانی مطمئن در آستانه اشرفیه و کیاشهر و بخش‌هایی از لاهیجان دانست و افزود: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در آستانه اشرفیه و کیاشهر نیز در دستور کار است که با جذب اعتبارات مناسب ملی، می‌توانیم اجرای این تصفیه‌خانه‌ها را نهایی کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با اشاره به هدایت برخی از آب‌های سطحی و فاضلاب‌های خانگی به بخش‌هایی از سفیدرود و خطرات زیست محیطی آن به ویژه برای آبزیان، اضافه کرد: برخی از افراد اقدام به صیدهای غیرمجاز در این منطقه می‌کنند که تخلف است.

آرنگ، صیدگاه‌های شیلات و پره‌های صیادی را دور از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فاضلاب دانست و بیان کرد: صیدهایی که توسط شیلات در سفیدرود انجام می‌شود، خوراکی نبوده و برای مولدگیری و حفظ ذخایر ژنتیکی دریای خزر است و لذا هرگونه صید و صیادی در این منطقه غیر مجاز است.

پیشرفت ۱۹ درصدی طرح تصفیه فاضلاب آستانه اشرفیه

مارال محبوب، سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در اکثر شهرهای استان گیلان از جمله آستانه اشرفیه از سال‌ها قبل شبکه‌های جمع‌آوری در هم آب‌های سطحی و فاضلاب توسط شهرداری‌ها و مردم به صورت خودیاری اجرا شده است، اظهار کرد: این آب‌ها به جهت شیب طبیعی زمین عموما به سمت انهار و رودخانه‌ها هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به جهت جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی در آستانه اشرفیه طرح فاضلاب این شهر را از سال ۷۲ آغاز کرده است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای گیلان این طرح را شامل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۷۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز دانست و خاطرنشان کرد: همچنین سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ۶۹ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب در این طرح پیش‌بینی شده است.

محبوب با بیان اینکه براساس اعتبارات تخصیص یافته تاکنون هفت کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال فاضلاب را اجرایی کردیم، گفت: زمین مورد نیاز جهت احداث تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب نیز خریداری شده است.

وی پیشرفت طرح مذکور را ۱۹ درصد دانست و عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب آستانه اشرفیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده لذا با پیگیری‌های مستمر انجام شده و در دست انجام و حساسیت موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای شمالی، انتظار داریم که اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل این طرح تخصیص یابد و بهره‌برداری آن به زودی میسر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو