Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت اجرای توافقنامه منعقده با آستان قدس رضوی در خصوص املاک موقوفه واقع در طرح‌های مصوب شهری به پلاک‌های ثبتی ۷۴، ۷۱، ۶۸ اصلی بخش ۱۱ تهران» در جلسه امروز شورای شهر بررسی شد.

در همین راستا محمدنادر محمد زاده مدیرعامل سازمان املاک شهرداری در توضیح این لایحه گفت: ما در دو الی سه سال اخیر چندین حکم محکومیت از سوی آستان قدس داشتیم که با این نهاد وارد مذاکره شدیم و قرار بر این شد که آستان به مدت یکسال نسبت به شهرداری اقدام حقوقی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستان هم دیگر اقدام حقوقی جدیدی انجام نداد. اما حال باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم. به موازی این امر آستان پروژه‌های زیادی در سطح شهر دارد و در صورت به نتیجه رسیدن این توافق پروژه‌ها نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: اوایل دهه ۷۰ پلاک ثبتی حدود ۷۰۰ هکتار پس از روال حقوقی در سال ۷۷ به آستان قدس بازگردانده شد و در زمان آقای کرباسچی توافقی با آستان انجام شد و در دوره‌های بعدی پروژه‌های جدیدی به آستان اضافه شد. به طور کلی ما توافق کردیم که آستان در املاکی که قبل از تاریخ وقف بوده دخالتی نداشته باشد اما درباره ۳۰ مورد پس از سند دار شدن آستان، ارزیابی مجموعه شهرداری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و براساس توافق با آستان این رقم به ۲,۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و ما تا ۵۰ سال آینده اجاره پرداخت نخواهیم کرد.

محمد زاده عنوان کرد: یک مورد توافق داریم که بخش ۳۰ موردی املاک که حاصل دعوایی است که از زمان آقای کرباسچی ادامه داشته است و این املاک به صورت خرد توافق شده است، به آستان قدس اجازه شروع پروژه عمرانی در املاکش را می‌دهد و برای ما نیز بار مالی آنی ندارد. فوریت آن نیز به این جهت است که آستان طی یک سال اخیر به احترام این توافق هیچ اقدام حقوقی نکرده است، به شورای شهر ارائه شده است.

در ادامه محمود میرلوحی عضو شورای شهر در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت: اگر شهرداری تهران رویکرد خود را اصلاح نکند و با طرف‌های خود را به صورت جدی روبرو نشود، امکان پذیر نیست. بسیاری از این زمین‌ها خیابان است و ارزشمندی آن به خاطر کارهایی است که در آن خیابان انجام شده است. شهرداری باید بگوید از این ۷۰۰ هکتار ۷۰ درصد را به خاطر خدماتی که در خیابان انجام داده‌ام، می‌گیرم و بنده با یک فوریت این طرح مخالفت می‌کنم.

وی افزود: ما در مناطق ۱۸ و ۱۹ نیز این مشکلات را داریم و نهادها تصور می‌کنند که باید مانند بخش خصوصی اموال خود را تبدیل به برج کنند این در حالی است که این املاک باید به فضاهای عمومی ازجمله پارک، بیمارستان و غیره تبدیل شود.

سپس احمد مسجد جامعی در مخالفت با یک فوریت لایحه شهرداری گفت: نمی‌دانم چرا با یک فوریت و در آخر دوره در حال بررسی این مورد هستیم. ما در وقف محدودیت‌هایی داریم و پیشنهاد بنده این است که طرح از یک فوریت خارج شود و اگر ما نرسیدم، دوره بعد درباره آن نظر دهد چراکه ابعاد این مسئله بزرگ است.

سپس عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: ما دو سال است که بر روی درخواست آستان قدس کار کارشناسی کردیم و حتی کار به جایی رسید که اعلام کردیم موضوع را با رهبری مکاتبه می‌کنیم تا آستان طبق طرح‌های شهری ۴۳ درصد ملک را به شهرداری بدهد. در گذشته با عدم توجه به قانون، شهرداری برای چیزی که در حال ارائه خدمات در آن است، به آستان قدس پول داده است.

در نهایت یک فوریت این لایحه با ۶ رأی موافق به تصویب نرسید و لایحه مذکور به صور عادی در شورای شهر بررسی خواهد شد.

کد خبر 5235341 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد نادر محمد زاده عبدالرضا گلپایگانی شهرداری تهران تهران آستان قدس رضوی شورای شهر تهران اموال وقفی شهرداری تهران انتخابات 1400 شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش روز دختر ویروس کرونا سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه گردشگری وضعیت معابر بنیاد شهید و امور ایثارگران صنایع دستی سازمان بهزیستی یک فوریت آستان قدس شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.
 
تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
 
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

منبع: ایسنا

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • ۳۷هزار میلیارد تومان از اموال شهر به جیب تهرانی بازگشت
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • اختیارات شهرداری برای انجام پروژه‌های پژوهشی تا ۵ برابر افزایش یافت