Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهم‌ترین رخداد سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است.

به گفته بسیاری از کارشناسان حضور حداکثری در انتخابات، نشان‌دهنده سطح آگاهی و بصیرت مردم است و با میزان احساس مسوولیت ملت نسبت به سرنوشت خودشان رابطه مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت این موضوع و حساسیت این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با حجت الاسلام دکتر مهدی پور آرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان و مدرس حوزه و دانشگاه در استان قزوین، گفت و گویی را ترتیب داد و از او در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و اهمیت آن پرسیده است.

ایرنا. نظر شما درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

در طول بیش از چهار  دهه از انقلاب اسلامی ایران حضور مردم در همه رویدادهای مهم این انقلاب مخصوصاً انتخابات؛ حداکثری و چشم گیر بوده است و معتقدم مشارکت مردم در این دوره نیز بسیار خوب خواهد بود زیرا مردم فهیم ما این انقلاب و کشور را متعلق به خود می‌دانند و حاضر نیستند که کشور دچار رکود و آشفتگی شود.

البته دشمنان نظام همیشه در حال القا یاس و ناامیدی به مردم هستند ولی به حول و قوت الهی دشمنان؛ همیشه شکست خورده اند و این بار نیز توطئه های آنان نقش بر آب خواهد شد و بدون شک سربلندی و عزت برای مردمان با ایمان و مؤمن ایران خواهد بود.

ایرنا. گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در شرایط فعلی چگونه می‌توانند برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب کاندیدای اصلح نقش آفرین باشد؟

احزاب و جریان‌های سیاسی می‌توانند با دعوت از همه مردم ایران به حضوری گسترده و انتخاب اصلح، نقش موثری در تحقق مشارکت مردمی داشته باشند که این مهم باید از طریق بهره گیری مناسب از فضای مجازی و تریبون های مختلف دنبال و پیگیری شود.

در شرایط فعلی دلسردی مردم به خاطر عملکرد بد برخی از احزاب و جریان‌های سیاسی است که در افکار و انتخاب مردم مؤثر است اما معتقدم تشخیص مردم در اینکه حضور فعال داشته باشند یا خیر، به بصیرت افراد جامعه برمی‌گردد.

ایرنا. شاخص‌ها و ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح و نقش مردم در تشکیل ساختار سیاسی نظام اسلامی چیست؟

مهم‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های رییس جمهور اصلح را می‌توان از بیانات مقام معظم رهبری بدست آورد از جمله تاکید بر مردمی بودن و انقلابی است، مدافع حقوق مردم، محرومان و مظلومان جامعه باشد، همچنین مردم نقش اول این نظام اسلامی هستند و می‌توانند با انتخاب اصلح ساختار صحیح یک جامعه و حکومت اسلامی را برای سالیان آینده تشکیل دهند.

ایرنا. علت توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چیست؟

شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد موجب شکست توطئه‌های شوم دشمنان نظام خواهد شد و از اسم دشمن مشخص است که دشمن یعنی دشمن؛ کسی که فقط مخالف نیست بلکه آرزویش نابودی و از بین بردن این نظام اسلامی و مردمی است.

بنابراین دشمنان نظام در ۴۲ سال گذشته در حال خدعه و نیرنگ و توطئه بوده و هستند و مخصوصاً هنگام انتخابات فعال‌ترمی شوند ولی به اذن خداوند متعال و حضور مردم فهیم، این کشور رو به پیشرفت و حرکت است و به امیدخدا ایران اسلامی آینده خوبی خواهدداشت.

انتخابات ۲۸ خرداد نقطه اوج برخورد ملت ایران با مخالفان نظام بوده و باید دانست هر رای ما تیری بر قلب دشمنان خواهد بود که چشم دیدن موفقیت جمهوری اسلامی ایران و مردم را ندارند.

ایرنا. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است،  شورای شهر در توسعه و آبادانی شهر چه نقش و جایگاهی دارد و کاندیداهای شوراهای اسلامی باید چه ویژگی داشته باشند؟

از آنجا که یک کشور از شهرها و روستاها متعددی تشکیل می‌شود و در صورت داشتن شهرها و روستاها آباد و قوی از هر لحاظ (اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و...) می‌توان در نهایت کشوری آباد و قوی داشت پس فعالان حوزه مدیریت شهری و روستایی نقش بسیار مهمی در رشد و شکوه یک کشور خواهند داشت.

بنابراین باید اعضای شوراها دارای ویژگی‌های خاصی همچون مؤمن، فرهیختگی و انقلابی و متخصص و کاربلد باشند تا بتوانند مدیران خوب شهری درشان مردم خوب ایران انتخاب کنند.

ایرنا. در مورد رعایت اخلاق انتخاباتی چه توصیه‌ای به نامزدهای انتخاباتی دارید؟

از آنجایی که ایران اسلامی الگویی برای همه آزادیخواهان جهان است، انتخاباتی با رعایت موازین اخلاقی در همه مراحل انتخابات مورد انتظار و تاکید همه مردم ایران و مردمان جهان اسلام است.

 نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری باید برنامه‌های خود را اعلام کنند و از سیاه نمایی‌ها و تخریب یکدیگر پرهیز کنند چون همگی مورد تأیید شورای نگهبان بوده‌اند و همه ملزم به رعایت قانون و حفظ حرمت همدیگر هستند و از همه مهم تر دین مبین اسلام ما را به حفظ موازین اخلاقی و پرهیز از تهمت و ریختن آبروی افراد دعوت کرده است.

ایرنا. نقش دانشگاهیان در میزان مشارکت مردم در انتخابات را بفرمایید؟

دانشگاه محل تولید علم و روشن گری است و می‌تواند در ارتقای بصیرت جوانان و آحاد جامعه نقش موثری را ایفاد کند البته باید از اساتیدی استفاده کرد که خود مرعوب غرب و کم سواد نباشند و هدایت جامعه به دست اساتید مؤمن و دلسوز مردم و انقلابی باشد که با امید و خودباوری، همه اهل علم و آحادجامعه را دعوت به مشارکت و انتخاب اصلح کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان قزوین، ۹۶۴ داوطلب در ۲۸ شهر به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی استان قزوین مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت انتخاباتی استان قزوین مشارکت اجتماعی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات شوراهای مردم در انتخابات دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت مردم استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ عصر چهارشنبه(۲۹ فروردین) جلسه چهارم برنامه "به‌وقت دانشجو" با حضور محمدرضا آمویی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمانشاه برگزار شد.
در این برنامه، محمد آمویی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نحوه اجرا کلیه مراحل برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه کرمانشاه ارائه نمود.
وی در ادامه ضمن تشریح نحوه اجرای دورم دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، پاسخگوی سوالات دانشجویان در این خصوص بود.
برنامه "به‌وقت دانشجو" به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و در قالب سلسله نشست‌های مطالبه‌گری دانشجویی، در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.
این برنامه در واقع مجالی است برای مطالبه‌گری و پرسش و پاسخ دانشجویی که با محوریت انتخابات و با دعوت از مسئولین برگزار کننده و کاندیداهای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌شود و در آن ضمن ارائه‌ توضیحات عملکردی توسط میهمانان؛ سوالات، انتقادات و پیشنهادات دانشجویان بیان و مطالبه می‌شود.


از جمله میهمانان قبلی این برنامه می‌توان به علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه و رییس ستاد انتخابات استان، دبیر ستاد انتخابات استان و برخی از کاندیدا اشاره کرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227584 برچسب‌ها ایسکانیوز مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است