Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قانون برای استخدام معلمان حق التدریسی، خرید خدمات، پیش دبستانی و نهضتی تا ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۱ تعیین تکلیف کرده است، گفت: کمیسیون آموزش می‌خواهد معلمان وارد شده از سال ۹۱ تا ۹۹ را تعیین تکلیف کند؛ چراکه قانون استخدامی برای سال ۹۱ به بعد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با تدوین دستورالعمل، تعیین تکلیف به صورت قانونمند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۲۵۳ نفر از معلمان از تعیین تکلیف جا مانده‌اند که پس از تاریخ ۲۶ مهر ماه ۹۱ تا پایان همان سال یعنی از آبان ماه به بعد وارد این حوزه آموزش و پرورش شده بودند؛ در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرحی را آماده می‌کنیم که این تعداد هم وارد همان گروه‌های پیشین شوند و تعیین تکلیفشان صورت بگیرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: قرار شده با آقای احمدی لاشکی معاون حقوقی آموزش و پرورش صحبت کنیم و بررسی شود آیا این ۲۵۳ نفر را می‌توان با معلمان قرآنی هم تاریخ کنند یا نه. در حقیقت تجمیع این تعداد از معلمان همراه با ۷۰۰ نفر معلم قرآنی، مهرآفرین، جاماندگان و... که کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجوز تعیین تکلیفشان را داد، بررسی می‌شود. اگر آموزش و پرورش چنین پیشنهادی را نپذیرد، ۲۵۳ نفر معلم یاد شده مشمول ماده ۲۸ خواهند شد.

بیشتر بخوانید

طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در مجلس بررسی شد

این نماینده یادآور شد: بر این اساس هر ساله و بر مبنای ردیف بودجه سازمان امور اداری و استخدامی، تعدادی از افراد وارد وزارت آموزش و پرورش می شوند که امسال، با ۲۵ هزار نفری که جذب آموزش و پرورش می‌کنند، تقریباً تعیین تکلیف معلمان تا همان تاریخ مذکور در سال ۹۱ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون آموزش آموزش و پرورش حق التدریس کمیسیون آموزش آموزش و پرورش تعیین تکلیف ۲۵۳ نفر سال ۹۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود