Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضاء شورای شهر تهران در جریان سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر به بررسی نامه‌های فرماندار تهران در خصوص دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان، ساماندهی وضعیت استقرار مراکز خدمات دامپزشکی در محدوده شهر تهران و الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل‌های عابر پیاده سطح شهر تهران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران شروع به خواندن گزارش مربوطه کرد و گفت: موضوع رعایت استاندارد‌ها در متن بند ۱ مصوبه موردنظر قید شده است لذا بر متن مصوبه قبلی مجددا تاکید می‌شود.

وی خطاب به هاشمی بیان کرد: فرمانداری ایرادی گرفته بود و گفته بود موردی قید شود ما هم در پاسخی که دادیم تایید کردیم که در مصوبه قبلی قید شده است.

هاشمی گفت: خواهشمندیم متن را دقیق‌تر بخوانند، زیرا دچار سوتفاهم شدند.

اصرار شورا بر مصوبه ایمن سازی عبور عابران از پل‌های عابر پیاده به رای گذاشته شد و در نهایت با ۱۱ رای موافق تصویب شد.

بیشتر بخوانید

تبدیل به شرکت، جدیدترین نسخه شهرداری برای ستاد گردشگری/ موانع و راهکارهای گردشگری شهری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر رعایت استاندارد شهرداری تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ به مانند سال قبل با تاخیر به تصویب رسید؛ تعرفه‌هایی که در روند تصویبشان به مانند ۱۴۰۲، مصوبه شورای عالی بیمه کنار گذاشته شد!

به گزارش «تابناک»، از جمله مصوبات امروز هیات وزیران، تعرفه خدمات پزشکی و درمانی برای سال ۱۴۰۳ بود؛ اتفاقی که وفق قانون می‌بایست پیش از شروع هر سال رقم بخورد، اما امسال هم به مانند سال گذشته این گونه نشد و با تاخیر به تصویب رسید و با توجه به آنکه زمانی تا ابلاغ و اجرای آن زمان می‌برد، احتمالا اواخر فروردین ماه اجرایی خواهد شد.

درباره مصوبه نخستین جلسه هیات دولت در سال تازه سخن می‌گوییم که نشان از واقف بودن دولت مردان به اهمیت ماجرا دارد. وضعیتی که به تاکید سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نتیجه تعلل در ابلاغ مصوبه شورای عالی بیمه به هیات دولت رقم خورده است، هرچند سکاندار شورای عالی بیمه هم به نوعی دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در نتیجه، به نوعی دولت در این تاخیر نقش دارد.

نکته قابل تامل‌تر آنجاست که شورای عالی بیمه پس از کش و قوس‌های بسیار افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها را مصوب کرده بود که این افزایش به نوعی توسط هیات دولت رد شد و در نهایت، افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی به تصویب ایشان رسید. افزایشی که به تاکید معاون درمان، «با مصوبه ۴۶ درصدی شورای عالی بیمه فاصله دارد و مراکز درمانی را در تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه خواهد کرد.»

وضعیتی که به نوعی تکرار سال گذشته است؛ هم از این رو که تعرفه‌ها با تاخیر (خیلی بیشتر از امسال) به تصویب رسید و ابلاغ شد و هم میزان آن کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه بود. اقدامی که به تاکید فعالان صنفی، تخلف است چراکه شورای عالی بیمه مرجع تصمیم گیری در این خصوص است و دولت تنها می‌تواند مصوبه این شورا را رد یا تایید نماید نه اینکه در آن دخل و تصرف کرده و کاهشش دهد.

البته کریمی تاکید دارد که دولت با توجه به محدودیت‌های مالی که دارد، مساعدت حداکثری در تصویب عدد ۳۵ درصد را از خود نشان داده و شایسته تشکر است، هرچند که یادآوری کرده که این میزان افزایش، مراکز درمانی در تامین هزینه‌های خود به مشکل خواهند خورد و کادر درمان و پزشکان هم مشمول این جاماندگی خواهند بود.

وی با تاکید بر این نکته که «تعرفه‌ها معادل دستمزد پزشکان نیست»، می‌گوید: تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه‌ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویربرداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هریک دارای وزن‌های هزینه‌ای مختلف و دارای فرمول‌های پیچیده محاسباتی هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه‌های پزشکی را شامل می‌شود، می‌افزاید: مقایسه افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی با میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان محترم مقایسه‌ای نادرست است. به عنوان مثال، جزء حرفه‌ای در بخش خصوصی از سال ۱۳۹۰ که ۳۶ هزار تومان بوده، تا سال ۱۴۰۲ به ۶۹.۷ هزار تومان رسیده و طی ۱۲ سال حتی رشد دوبرابری را هم تجربه نکرده در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه‌ها در این باره زمانی بیش از ۱۰ برابر بوده است.

عقب ماندگی شدیدی که در تعرفه‌های پزشکی و درمانی وجود دارد و می‌بایست رفع شود، به ویژه آنکه یکی از عوامل مهاجرت کادر درمان، ریشه در این مساله دارد. مساله‌ای که مسئولان وزارت بهداشت هم بر آن تاکید داشتند و از این رو، انتظار می‌رفت که افزایش ۴۶ درصدی مصوب شورای عالی بیمه در هیات وزیران به تصویب برسد، اما این گونه نشد تا به نظر برسد اظهارات مسئولان درباره ضرورت جبران عقب ماندگی‌های این تعرفه، شعاری بیش نبوده است.

البته هنوز تعرفه‌های مصوب در هیات وزیران ابلاغ نشده و در دسترس نیست و لذا نمی‌توان گفت کدام بخش‌های تعرفه چه میزان رشد داشته است، اما آن گونه که رضا لاری‌پور، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خبر داده، ظاهرا بالاترین میزان افزایش در تعرفه‌ها در بخش‌های مربوط به پزشکان از جمله حق ویزیت در نظر گرفته شده و این افزایش چشمگیر هم بوده است تا جایی لاری پور گفته: «عددی نزدیک به ۵۰ درصد خواهد بود.»

به گفته وی، «همچنین نرخ جز فنی و جز حرفه‌ای از گلوبال سرجمع افزایش تعرفه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تا به این ترتیب مراکز درمانی در سال ۱۴۰۳ با این نرخ تعرفه‌ای ادامه حیات حداقلی داشته باشند، اما همچنان این عدد تکافوی مراکز درمانی و جامعه پزشکی را نمی‌دهد» و لذا «لازم است نرخ "تعدیل" که در مراکز استانی و مراکز کمتر برخوردار ممکن است توسط استانداران اعمال شود، حتما برداشته شود و حتی در برخی مناطق کمتر برخوردار نرخ بالاتری از نرخ تعرفه مصوب به منظور ماندگاری جامعه پزشکی در نظر گرفته شود.»

بدین ترتیب با توجه به افزایش ۵۰ درصدی ویزیت و ۴۰ درصدی جز حرفه‌ای و دیگر تعرفه‌های مربوط به پزشکان و با در نظر گرفتن این نکته که میانگین افزایش تعرفه‌ها ۳۵ درصد شده است، می‌توان نتیجه گرفت که تعرفه‌های دیگر بخش‌های درمانی افزایشی به مراتب کمتر از ۳۵ درصد داشته و در نتیجه وضعیت نه چندان خوش مراکز درمانی در بهترین حالت بدون تغییر باقی خواهند ماند و در سال پیش رو هم امیدی به بهبود آن نمی‌توان داشت.

 

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • رد پای احمدی نژاد در واگذاری باغ ازگل
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • هنیه عازم تهران است
  • باید اسرائیل را وادار کنیم تا مصوبه آتش بس را اجرا کند
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!