Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@16:35:11 GMT

۱۱۸ هکتار اراضی جنگلی گلستان به منابع طبیعی بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۶۸۱۱

۱۱۸ هکتار اراضی جنگلی گلستان به منابع طبیعی بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی هاشمیان اظهارکرد: با رای قضات گلستان، ۱۱۸ هکتار جنگل به منابع طبیعی بازگشت.

رئیس کل دادگستری گلستان توضیح داد: سال گذشته ۱۲۵ پرونده با موضوع تجاوز به اراضی جنگلی در دادگاه های استان رسیدگی و رای خلع ید صادر شد که در نتیجه اجرای این احکام، ۱۱۸ هکتار اراضی جنگلی از دست متجاوزان خارج و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمیان افزود: در همین مدت ۱۴ پرونده هم با موضوع ساحل خواری در محاکم استان رسیدگی شد که در نتیجه آن با رای قضات استان ۶۲ هکتار اراضی ساحلی استان آزادسازی شد.

وی با اشاره به این که سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی، احتمال دست اندازی و تجاوز به این اراضی را کاهش می دهد، گفت: با تلاش اداره ثبت اسناد و املاک استان و منابع طبیعی، در حال حاضر، اراضی منابع طبیعی تثبیت شده استان از مرز یک میلیون هکتار گذشته است که بیش از ۹۰ درصد کل اراضی منابع ملی استان را شامل می شود.

هاشمیان گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان هم تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن یعنی بیش از ۸۲ درصد تثبیت و سند کاداستری صادر شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان از اختصاص دادگاه های تخصصی در پرونده های زیست محیطی در همه حوزه های قضایی استان هم خبر داد و گفت: این اقدام به منظور افزایش سرعت رسیدگی به این پرونده است که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی استان است.

وی تاکید کرد: امسال هم همچون سال های گذشته در برخورد با زمین خواری منتظر تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز و شکایت دستگاه های متولی نمی مانیم و با دریافت گزارش های مردمی برای متخلفان، پرونده تشکیل می دهیم.

کد خبر 5235378

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان هادی هاشمیان دادگستری گلستان انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان عکس استانها خطبه های نماز جمعه اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری منابع طبیعی هکتار اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل

محمد نوری اظهار کرد: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان اردبیل و یگان حفاظت استان سه دستگاه وانت نیسان حامل ۱۴۰ اصله قنداق قاچاق جنگلی که از طریق استان همجوار وارد استان شده بود در مسیر اردبیل - نیر توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

او افزود: در این عملیات شبانه که حوالی ساعت ۲ شب انجام شد خودرو‌های یگان حفاظت در برخورد با خودرو قاچاقچیان دچار خسارت شده و در این حادثه ۲ نفر از ماموران یگان نیز مصدوم شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: همچنین در این عملیات یکی از خودرو‌های قاچاقچیان متواری شده و ۲ متخلف دیگر دستگیر شدند.

نوری از شهروندان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب‌آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور