Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید خرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تمدید ۲ روزه این طرح افزود:‌ این طرح که از ۱۷ خرداد ماه جاری آغاز و تا ۲۳ خرداد ماه ادامه داشت به دلیل استقبال خوب مردم تا امروز  تمدید شد.

وی با اشاره به مشارکت بالای کتابفروشی‌های استان در این طرح گفت: قم با ۸۳ کتابفروشی پس از تهران با ۱۳۵ و خراسان رضوی با ۱۱۲ کتابفروشی بیشترین کتابفروشی‌های عضو این طرح را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سامانه این طرح، این استان دارای ۱۰ در صد از کل کتابفروشی‌های حاضر در این طرح، هشت درصد از کتاب های فروخته شده و همچنین هشت درصد از کل مبلغ فروش این طرح را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فروشگاه کتاب قم به عنوان پرفروش ترین کتابفروشی حاضر در این طرح در کشور بوده است، افزود: از نظر مبلغ فروش، این استان پس از تهران، خراسان رضوی، ‌اصفهان و فارس، پنجمین استان مشارکت کننده در طرح بهارانه ۱۴۰۰ است.

خرمی با بیان این‌که برگزاری این طرح‌ها گام اساسی برای رسیدن به توسعه فرهنگی به عنوان زیرساخت در کشورها است، ادامه داد: برگزاری این طرح ها موجب جان گرفتن صنعت نشر و چاپ در کشور شده است چرا که در این طرح ها به افراد دوست‌دار کتاب برای خرید تازه های نشر به صورت مستقیم یارانه می‌دهد و از سوی دیگر تحرکی هم در کتابفروشی‌ها و هم در حوزه نشر ایجاد می‌کند.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح ها با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو این طرح های فصلی، می توانند از یارانه نقدی برای خرید کتاب استفاده کنند.

خرمی، ادامه داد: این طرح شامل کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و همچنین کودک و نوجوان می‌شود اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی،‌افست،‌فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب هایی که دربانک اطلاعاتی خانه کتاب وادبیات ایران ثبت نشده اند، مشمول این طرح نمی‌شوند.

در این طرح ۸۶۹ کتابفروشی از جمله ۲۰۲ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۶۶۷ کتابفروشی در مراکز استان در سراسر کشور در این طرح مشارکت داشتند.

یک هزار و ۳۰۰ ناشر دارای مجوز در قم وجود دارد که به دلایل اقتصادی و مشکلات حوزه نشر، تنها حدود نیمی از آنها در این استان مشغول فعالیت هستند.

قم به تنهایی با چاپ بیش از نیمی از کتاب‌های مذهبی، رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد.

خانه کتاب و ادبیات ایران با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کتابفروشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کتابفروشی فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابفروشی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم

آیین رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به میزبانی هیئت خادم الرضا و در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد.

این اثر به نویسندگی محدثه سادات طباطبایی مجموعه دعا‌ها و زیارات را برای قشرکودک و نوجوان به زبان ساده و کودکانه آورده است. کتاب «کبوترانه تا خدا» به همت انتشارات کتابک در ۱۷۶ صفحه منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (عکس) حضور اصغر فرهادی در کتابفروشی مجتبی جباری
  • عکس| اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش
  • این ایده برای کتابفروشی های سیار بسیار جالب است! (عکس)
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • تمساح خونی، پیشتاز فروش اکران نوروزی در خراسان رضوی
  • عمل به سطر سطر آیه‌های کتاب زندگی در «مسطورا»
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران