Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مسئولان سازمان برنامه و بودجه، قانون تسری دامپزشکی جهت ترمیم حقوق کارکنان این سازمان در دستور کار قرار دارد و با تمهیدات پیش بینی شده احتمالا ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه) حمیدرضا عدل - معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه - در نشستی خبری به تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه زیر نظر خود در سال های اخیر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده ۵۰ درصدی قانون تسری دامپزشکی

در جریان این نشست، موضوع قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی به منظور تامین حقوق آنها مورد توجه قرار گرفت و این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه گفت که به لحاظ قانونی باید از محل فروش اموال و دارایی های دولت قانون تسری برای کارکنان دامپزشکی اجرایی شود. بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد و در هفته های اخیر طی جلساتی که با سازمان دامپزشکی برگزار کرده ایم، قرار شده بخشی از آن بر اساس ظرفیت قانون بودجه و بخشی دیگر از محل منابع دیگر تامین مالی شود. 

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه بطور حتم موافق اجرای قانون تسری برای سازمان دامپزشکی است و بسته به میزان فروش اموال و واریز آن احتمالا ۴۰ تا ۵۰ درصد از این ظرفیت برای کارکنان دامپزشکی استفاده خواهد شد. 

به گفته مسئولان سازمان برنامه و بودجه، با دستوری که رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با اجرای قانون تسری سازمان دامپزشکی داشته، قرار است در کنار فروش اموال و دارایی ها از محل منابع عمومی و ظرفیت های آن نیز استفاده و بخشی از قانون تسری به زودی اجرایی شود که احتمالا قبل از فروش اموال و دارایی ها نیز کلید خواهد خورد. 

از ایجاد پروژه جدید جلوگیری شد

در ادامه این نشست، معاون فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با اینکه دولت یازدهم در ابتدای ورود با حجم بالایی از بدهی پیمانکاران و بیش از ۲۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه تمام مواجه بود، اکنون وضعیت پرداخت بدهی پیمانکاران در پروژه های عمرانی به چه صورت است؟ توضیحاتی ارائه کرد.


وی گفت: در ابتدای دولت یازدهم تعداد پروژه های عمرانی بیش از ۲۰۰۰ مورد و حتی تا ۲۵۰۰ پروژه بوده است که ما در این رابطه اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم و در راس آن ممانعت از ایجاد طرح های جدید بود. 

عدل ادامه داد: در سال ۱۳۹۱، ۳۳۰ طرح جدید در قانون بودجه اضافه شد ولی در سال ۱۴۰۰ فقط ۴۵ طرح جدید در قانون بودجه آمده که از آن هم ۴۰ طرح را مجلس اضافه کرد. بنابراین ما آنچه که انجام دادیم این بود که طرح ها را اولویت بندی کرده و سالانه بر اساس پیشرفت طرح ها منابع اختصاص و تکمیل شده اند. 

بدهی پیمانکاران تسویه می‌شود

این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حجم بدهی دولت به پیمانکاران گفت که به هر صورت بدهی به پیمانکاران موضوع غیرطبیعی نیست و همواره وجود دارد ولی ما سعی کردیم تا جایی که امکان دارد مطالبات آنها را با توجه به ظرفیت های قانونی بپردازیم. این در حالیست که در مورد ۷۰ درصد پروژه های عمرانی میزان مطالبات پیمانکاران حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که سازمان برنامه بودجه هدفگذاری کرده تا پایان این دولت بتواند بدهی را تصفیه کند. 

حرف و حدیث درباره مسکن مهر زیاد بود، اما تحویل دادیم

یکی دیگر از مسائلی که معاون سازمان برنامه و بودجه مورد اشاره قرار داد مسکن مهر بود.

وی در این رابطه گفت که مسکن مهر در این هشت سال حرف و حدیث های بسیاری داشت و می گفتند که دولت نمی خواهد آن را تکمیل کند اما آمار این موضوع را تایید نمی کند.

وی افزود: شروع مسکن مهر در سال ۱۳۸۶ و با پیش بینی ۲.۲ میلیون واحد بود که از ابتدا تا سال ۱۳۹۲، ۶۹۰ هزار واحد تحویل شد.

عدل ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تعداد واحدهای تکمیل و احداث شده و در نهایت تحویلی به مردم از ۶۹۰ هزار به یک میلیون و ۶۵۶ هزار واحد افزایش یافت و پیش بینی می کنیم که تا نیمه سال جاری یعنی پایان دولت به یک میلیون و ۹۷۶ هزار واحد مسکونی برسد. 

وی افزود: ۱۸۳ هزار واحد دیگر نیز به گونه ای است که برای ۱۰۰ هزار واحد متقاضی وجود ندارد و مابقی نیز آماده تحویل است. 

معاون سازمان برنامه و بودجه یادآور شد که دولت در سال گذشته با وجود مشکلات مالی که داشته توانسته با استفاده از ظرفیت های موجود ، ۹۲ هزار میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه مسکن مهر دامپزشكي سازمان برنامه و بودجه کارکنان دامپزشکی پروژه های عمرانی فروش اموال قانون تسری هزار واحد مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان

علیرضا آنجلاسی افزود: البته در سال‌های گذشته نیز این ردیف در قوانین بودجه بوده است و در سال ۱۴۰۲ نیز اعتبارات قانون حمایت از حقوق معلولان در ردیف اصلی سازمان بهزیستی تجمیع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت اینکه طی ماه گذشته مبالغی بین ۷۶۴ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تعدادی از مددجویان بهزیستی واریز شده و برای بقیه پرداخت نشده است، اظهار داشت: مبالغ واریز شده معادل یک‌ ماه مستمری و فقط برای استان‌هایی بوده است که یک سال گذشته دچار آسیب‌هایی از جمله بلایای طبیعی یا آسیب‌های اقتصادی بیشتری شده‌اند بود که قبلا نیز سابقه داشته است.

آنجلاسی در جواب سئوال دیگر مبنی براینکه آیا این واریزی‌ها استمرار خواهد داشت یا خیر، گفت: این مبلغ فقط برای یک‌بار بوده است.

وی یادآور شد: چنین واریزی‌هایی قبلا در حوادث زلزله چند سال گذشته کرمانشاه و آذربایجان شرقی، سیل سال گذشته سیستان و سیل چند سال گذشته استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی انجام شده بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: به همت دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندسازی یارانه ها در سال ۱۴۰۳ و برای اولین بار افزایش مستمری مددجویان که معادل ۳۰ درصد بوده است در فروردین ماه سال جاری اعمال شد و از طریق سازمان هدفمندسازی به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شد.

آنجلاسی افزود: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، خانوارهای ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۲ میلیون تومان، خانوارهای چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه یارانه نقدی- معیشتی و مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به طور مستقیم به حساب مددجویان پرداخت شود و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف در حدود منابع وصولی اقدام کند این درحالی است که پیش از این و طی سال‌های گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی کشور صورت می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • دشمن با برنامه وارد مساله حجاب شده است
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند