Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@02:27:11 GMT

قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۷۲۹۴

قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

تین نیوز

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر اوج گیری ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را ضعیف کرد، برای سومین روز کاهش پیدا کرد.

به گزارش  تین نیوز به نقل ازایمنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۶۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۱۸۴۳ دلار و ۹۹ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین‌ترین قیمت از ۱۷ ماه مه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۶۳ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۶۵ دلار و ۹ سنت بسته شده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس درباره روند بازار اظهار کرد: تقویت ارزش دلار آمریکا روی قیمت طلا تأثیر منفی گذاشته شده است. طلا از نظر فنی یک سطح حمایت کلیدی را شکسته و به نظر می‌رسد وارد روند کاهشی شده است. وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تقاضای فزاینده ای برای معکوس شدن روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد شرایط نقدینگی در بازار گسترده است. این به معنای آن است که بازار احتمالاً آماده می‌شود تعدیل تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را تحمل کند.

دلار در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد در برابر ارزهای رقیب رشد کرد و با صعود به بالاترین حد یک ماه اخیر، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند. تقریباً ۶۰ درصد از اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند با وجود احیای پر فراز و نشیب بازار کار، انتظار دارند آغاز تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا در سه ماهه آینده اعلام شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازار همچنین منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکاست. آمار اخیر که افزایش قیمت‌های مصرف کننده آمریکا را نشان داده، برای طلا مثبت بوده است اما رشد فشارهای تورمی ممکن است سیاست گذاران آمریکایی را ناچار کنند زودتر از موعد در سیاست انبساطی تجدیدنظر کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم ثابت بود و در ۲۷۴۹ دلار و ۶۶ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۱۵۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بازار جهانی طلا دلار آمریکا قیمت طلا در بازار جهانی بانک مرکزی آمریکا درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2319 دلار و 50 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.47 درصدی به 2331 دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/04

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.26 درصد کاهش به 27 دلار و 57 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 915 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/45

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳