Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مسیر تجارت دریایی و بندری کشور در صورت رفع تحریم‌ها، هموار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل روغنی گلپایگانی با تاکید بر‌اینکه دولت باید در حوزه تصدی‌گری و خصوصی‌سازی جدی‌تر عمل کند و بخش خصوصی مورد توجه بیشتری قرار گیرد، اظهار داشت: باید با ایجاد مزیت برای بخش خصوصی، فعالیت‌ها به فعالان اقتصادی واگذار و در عین حال با حمایت و پشتیبانی از آنها، زمینه فعالیت از سوی دولت مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر هدف دولت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است باید دولت بتواند اعتماد بخش خصوصی را جذب کند و همان حمایتی که از دستگاه‌های دولتی مدنظر قرار گیرد، از بخش خصوصی نیز انجام شود.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در حال حاضر موانع پیش‌پای بخش خصوصی وجود دارد، عنوان کرد: ضرورت دارد، تدابیر لازم در بخش واردات کالا، مسائل بانکی، امور بیمه‌ای و تامین اجتماعی، اندیشیده شود تا شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم شود.

وی افزود: بنادر یک فرصت ویژه برای اقتصاد هر کشور است و کشورهای مختلف دنیا که از این مزیت برخوردار هستند، توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرده و شرایط مطلوب‌تری را برای اقتصاد خود رقم بزنند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تحریم هم فرصت و هم تهدید است، اظهار داشت: جریان تحریم و افزایش نرخ ارز، شرایط متفاوتی را برای حوزه تولید رقم زد و به طور حتم رفع تحریم‌ها می تواند، تعامل تجاری اقتصاد و به ویژه بنادر ایران با دنیا را افزایش دهد و به طور حتم گذر از این تنگنای اقتصادی می‌تواند آینده روشن‌تری را برای بخش خصوصی ترسیم کند.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، روغنی گلپایگانی ادامه داد: تحریم، فعالیت بنادر ایران را سخت کرده است و رفع تحریم‌ها، مسیر تجارت دریایی و بندری ایران با دنیا را هموار می‌کند و هزینه‌ها را در حوزه بندری و دریایی و نیز اقتصادی کشور، کاهش می‌دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ابوالفضل روغنی گلپایگانی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران رفع تحریم ها بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است

دریافت 11 MB کد خبر 6085378

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری