Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، نیروی دریایی آمریکا امروز سه شنبه همزمان با افزایش تنش میان واشنگتن و چین اعلام کرد یک ناوگروه هواپیمابر با پیشرانی ناو "یو.اس.اس ریگان" به عنوان بخشی از یک ماموریت معمول وارد دریای چین جنوبی شده است.

چین اغلب به ماموریت های نظامی ایالات متحده در دریای چین جنوبی اعتراض می کند و می گوید که این دست اقدامات به پیشرفت صلح یا ثبات کمکی نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد این اقدام واشنگتن در پی محکومیت بیانیه گروه هفت از سوی پکن صورت گرفته باشد؛ بیانیه ای که در آن هفت کشور صنعتی چین را در طیف وسیعی از موضوعات مورد عتاب قرار دادند.

رویترز در ادامه نوشت: نیروی دریایی ایالات متحده در این خصوص گفت: «در دریای جنوبی چین، این گروه در حال انجام عملیات امنیتی دریایی شامل عملیات پرواز با هواپیماهای بال ثابت و دوار، تمرینات ضربت دریایی و آموزش تاکتیکی هماهنگ میان واحدهای زمین و هوا است و عملیات در دریای جنوبی چین بخشی از حضور معمول نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام است».

این ناوگروه توسط ناوچه جنگی "یو.اس.اس.شایلو" و ناوشکن موشک هدایت شونده "یو.اس.اس.هالسی" همراهی می شود.

از سوی دیگر، چین طی سالهای اخیر حضور نظامی خود را در دریای جنوبی چین  با ساخت جزایر مصنوعی و پایگاه های هوایی افزایش داده است.

از این رو دریای جنوبی چین به یکی از نقاط مهم در روابط نه چندان مناسب میان چین و آمریکا بدل شده است و واشنگتن هم ادعاهای ارضی پکن در این آبهای غنی از منابع را رد می کند.

برچسب‌ها نیروی دریایی آمریکا چین ناو هواپیمابر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی آمریکا چین ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا چین ناو هواپیمابر دریای جنوبی چین نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح

یک رسانه صهیونیستی از درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در تدوین طرح ورود به رفح پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: آمریکا خواستار مشارکت ژنرال‌های آمریکایی در تدوین طرح ورود به رفح شده است.

این شبکه همچنین گزارش داد: ژنرال‌های آمریکایی به زودی وارد اسرائیل می‌شوند تا درباره طرح عملیات در رفح گفت‌وگو کنند.

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام ارشد صهیونیست گزارش کرد: فرستادن افسران آمریکایی برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح، نشانه بی‌اعتمادی است.

 اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌زبان نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود. 

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • وال‌استریت‌ژرونال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه