Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان اردکان روز سه شنبه در نشست فوق‌العاده‌ای با مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو اردکان که به‌منظور بررسی وضعیت تأمین آب برگزار شد؛ از کمبود جدی منابع آبی در شهرستان خبر داد و بر لزوم اقدام جدی شرکت آب‌ و فاضلاب به‌عنوان متولی تأمین آن تأکید کرد.

وی اضافه کرد: به‌دلیل مصرف بالا و فشار بیش از حد به شبکه توزیع، مناطقی از اردکان دچار افت فشار و قطعی آب شد و برای جبران، با رایزنی های صورت‌گرفته، از آب انتقالی بخش صنعت استفاده شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردکان با بیان اینکه مصرف آب شرب مردم شهرستان در فصل زمستان ۱۷۰ لیتر برثانیه است که این مصرف در تابستان تا ۴۲۰ لیتر برثانیه به دلیل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی آبخواه، رشد دارد، تصریح کرد:  به‌همین دلیل علاوه بر سهمیه آب انتقالی نیازمند آب داخلی هستیم که کیفیت لازم را ندارد و در جلسه امروز توافق شد که سهمیه آب انتقالی مجتمع صنعتی چادرملو از آب انتقالی از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد خریداری و در فصول گرم سال به سهم آب شهری برای مصرف مردم اضافه شود تا آب باکیفیت و کمیت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد.

پوردهقان اردکان در ادامه تاکید کرد: مردم خواهان اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی با کیفیت براساس سرانه جمعیتی و نیز کیفیت منابع آبی منطقه هستند؛ درحالی‌که بخش مهمی از آب شرب شهر اردکان از طریق ایستگاه‌های برداشت آب توزیع می‌شود.

وی افزود: مردم در رعایت الگوی مصرف سرآمد هستند، لازم است این همراهی با تأمین آب مناسب و کافی پاس داشته شود.

همچنین مدیر شرکت آب و فاضلاب(آبفا) اردکان در گزارشی تاکید کرد سعی داریم تا تابستان را با کم ترین مشکل س‍پری کنیم و تمامی منابع زیرزمینی که تحت اختیار اردکان است ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که نیاز آبی در اوج (پ‍یک آبی) مصرف روزانه حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است که با مخازن پوشش داده می شود و این موضوع وابستگی شهرستان به منابع آب خارج از منطقه را نشان می دهد .

محمود مروتی ادامه داد : اتصال تمامی ایستگاه های برداشت آب اردکان به شبکه آبرسانی از اولویت های مهم این شهرستان است تا مردم بتوانند در شرایط کم آبی در فصل تابستان آب شرب با کیفیت مطلوب تری را برداشت کنند.

وی افزود : در نظر داریم هشت حلقه چاه آب شرب در منطقه چاه افضل اردکان حفر شود که حدود ۱۳۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهرستان افزوده می شود و وابستگی شدید این منطقه به آب انتقالی را کاهش دهد .

وی در ادامه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی جهت کاهش هدررفت آب و بهسازی چاه های آب شرب جهت افزایش تامین آب با کیفیت را از دیگر اقدامات مهم این امور در راستای تامین آب با کیفیت مطلوب تر در این شهرستان عنوان کرد .

شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

در این نشست به تعداد مشترکان آب شهری  وروستایی اردکان اشاره ای نشد.

برچسب‌ها یزد آب و فاضلاب اردکان آب آشامیدنی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آب و فاضلاب اردکان یزد آب و فاضلاب اردکان آب آشامیدنی بهداشت و سلامت آب انتقالی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا شهرستان نیشابور گفت:: با توجه به فرونشست طبیعی زمین و به دنبال آن شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرک بسیج، بلافاصله تعمیر و مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

سعید همت آبادی افزود: عملیات ترمیم و رفع شکستگی این خط اصلی به همت نیرو‌های عملیاتی و اجرایی تعمیرات و حوادث در مدت ٢ ساعت با توجه حجم بالای مشترکان این منطقه و جلوگیری از قطع آب برطرف شد.

وی افزود: خط اصلی ۵۰۰ آزبست شبکه توزیع شهرک بسیج به عنوان یکی از منابع اصلی تامین کننده  آب آشامیدنی بیش از ٢٠ هزار خانوار شهر نیشابور با بیش از ۶۰۰ میلیون ریال هزینه  برطرف شد.

دیگر خبرها

  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • تداوم فرآیند توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • روند عادی توزیع شیر در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • مشگین‌شهر جزو ۴۰ شهرستان هدف شورای عالی جهاد سازندگی