Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:54:28 GMT

یحیی راضی‌تر است یا فرهاد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۷۷۱۹

یحیی راضی‌تر است یا فرهاد؟

دوباره سر و کله داربی حذفی پیدا شده؛ مسابقه‌ای که فرقش با شهرآوردهای معمولی در ضرورت برنده‌داشتن است. بازی حذفی را حتما یک تیم باید ببرد و تیم بازنده، حتی اگر به خفیف‌ترین شکل ممکن، در ضربات پنالتی هم بازنده شده باشد، تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرد. حالا به‌ نظر شما کدام مربی از این قرعه راضی‌تر بوده؟ یحیی گل‌محمدی یا فرهاد مجیدی؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «در روزهایی که همه نگاه‌ها به مسابقات ملی دوخته شده است، هیچ چیز نمی‌توانست به اندازه رویارویی پرسپولیس و استقلال در جام‌ حذفی یخ رقابت‌های باشگاهی را آب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از قرعه‌کشی مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شد سرخابی‌های پایتخت برای دومین فصل پیاپی به هم برخورد کرده‌اند. پارسال پرسپولیس و استقلال در نیمه‌نهایی به هم خوردند که آن بازی را تیم فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی برد. البته این پیروزی برای مجیدی خوش‌یمن نبود؛ چرا که در فینال مقابل تراکتور مغلوب شد و در پی اختلافات دامنه‌دار با احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت باشگاه از تیم کناره‌گیری کرد. حالا دوباره سر و کله داربی حذفی پیدا شده؛ مسابقه‌ای که فرقش با شهرآوردهای معمولی در ضرورت برنده‌داشتن است. بازی حذفی را حتما یک تیم باید ببرد و تیم بازنده، حتی اگر به خفیف‌ترین شکل ممکن، در ضربات پنالتی هم بازنده شده باشد، تحت فشار افکار عمومی قرار می‌گیرد. حالا به‌ نظر شما کدام مربی از این قرعه راضی‌تر بوده؟ یحیی گل‌محمدی یا فرهاد مجیدی؟

دغدغه‌های یحیی

نمی‌توانیم نیت‌خوانی کنیم. در قلب و ذهن آدم‌ها هم نیستیم و نمی‌دانیم یحیی گل‌محمدی چه حسی نسبت به قرعه حذفی دارد اما به چند دلیل شاید او ترجیح می‌داد چنین تقابلی اتفاق نیفتد. پرسپولیس همین یک ماه پیش داربی لیگی را با یک گل به سود خودش به پایان برد و اگر این آخرین شهرآورد فصل می‌بود، این تیم می‌توانست طعم شیرین ظفرمندی برابر رقیب سنتی را تا ماه‌ها زیر دندان داشته باشد. امروز اما آن لذت بزرگ به چالشی دوباره کشیده شده است. حالا بازی حذفی دو تیم تبدیل به آخرین داربی فصل شده و شاید شرایط تغییر کند. از سوی دیگر پرسپولیس در چند جبهه در حال رقابت است و کار سنگین‌تری نسبت به استقلال دارد. سرخپوشان یک بازی اضافه در سوپرجام دارند که روز ۳۰ خرداد برگزار خواهد شد. آنها همچنین در لیگ هم سایه به سایه، بلکه نفس به نفس با سپاهان در حال حرکت هستند و هر اشتباهی در هر مسابقه می‌تواند به منزله قطع نوار قهرمانی‌های این تیم باشد. بنابراین یحیی شاید ترجیح می‌داد در جام‌ حذفی با رقبای معمولی‌تری مواجه شود؛ با تیم‌هایی که حتی شکست در مقابل آنها هم تبعات عجیب و غریب نداشته باشد. مثلا پرونده باخت به فولاد و اوت‌شدن از جام‌ حذفی ظرف ۲۴ ساعت بایگانی می‌شود اما یحیی بعد از چند ماه هنوز به صورت جسته و گریخته در حال نقدشدن به‌ خاطر شکست در داربی حذفی فصل گذشته است! اینها را ابدا نمی‌شود با هم مقایسه کرد.

دغدغه‌های فرهاد

به همان دلایلی که در بند قبلی گفتیم، احتمالا فرهاد مجیدی از این قرعه راضی‌تر است. او داربی لیگی را به پرسپولیس باخت و خیلی هم از این بابت غمگین شد. انصافا حق استقلال نبود که در آن مسابقه شکست بخورد. پرسپولیس روی تنها ضربه داخل چارچوبش به گل رسید اما استقلال موقعیت‌هایی داشت که بهترین آنها را علی شجاعی از روی خط دروازه بیرون کشید. مجیدی آن‌ قدر از این بابت عصبی شده بود که در نشست خبری بعد از بازی آن واکنش بی‌محابا را به پست اینستاگرامی آذری جهرمی نشان داد. خودش هم گفت: «چون کمتر سابقه باخت در این بازی را دارم، خیلی ناراحت هستم.» همه اینها یعنی الان فرصتی برای تلافی پیدا شده و مجیدی می‌تواند شکست در داربی قبلی را پاک کند. این اما فقط یک روی سکه است. روی دیگر سکه هم می‌تواند باخت دوباره برابر رقیب سنتی باشد. چنین شکستی حتی تردیدها در مورد عدم استحقاق پرسپولیس در داربی لیگی را هم از بین خواهد برد و همه می‌گویند وقتی یک تیم در فاصله کوتاه دوبار رقیبش را برده، پس حتما مربی بهتری دارد. به علاوه استقلال شانس قهرمانی در لیگ را تا حدود زیادی از دست داده و چشم به موفقیت در جام‌ حذفی دوخته است. اگر قرار باشد جام دوم هم در مقابل رقیب سنتی به باد برود، قطعا هواداران بر مجیدی سخت خواهند گرفت و چه‌بسا آینده شغلی او در استقلال به خطر بیفتد. پس داربی عجیبی برای مجیدی در پیش است؛ یا بهشتی بهشتی، یا جهنمی محض. این مسابقه منطقه بی‌طرف ندارد!»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جام حذفي فوتبال ايران فرهاد مجیدی راضی تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس این هفته نمایش جالب توجهی داشت و به یک تیم با انگیزه و با شور و اشتیاق تبدیل شده که تشنه پیروزی است. با تغییراتی که اعمال شده، تیم نفس تازه‌ای گرفته و همین موضوع نیز باعث نتیجه‌گیری شده است. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود و در پرسپولیس این موضوع بیشتر از بقیه تیم‌ها مشهود است.

فرشاد پیوس

وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و حمله به انسجام رسیده و بازیکنان دستورات تاکتیکی کادر فنی را به خوبی اجرا می‌کنند. از طرفی هم، تیم بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهد با پرس بالا آن را پس می‌گیرد و بعد به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این هفته‌ها این است که این تیم به شدت تشنه گلزنی‌ است و بر خلاف تیم‌های که گل می‌زنند و دفاع می‌کنند، بعد از رسیدن به گل باز هم تلاش می‌کند تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم اوسمار ویرا چه تفاوتی با زمان گل‌محمدی دارد، گفت: شوکی که با عوض شدن سرمربی در پرسپولیس ایجاد شد خوشبختانه مثبت بود و معمولا این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنیم، می‌بینیم که آ.اس رم هم با اخراج خوزه مورینیو و حضور دنیله دِروسی، نتایج خوب و جالب توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم یحیی از شرایط موجود خسته شده بود و خواسته‌هایش انجام نمی‌شد و باید می‌رفت. بعد از جدایی او پرسپولیس در پست‌های که ضعف داشت به خوبی تقویت شد. مهره‌های خوبی همچون عبدالکریم حسن،‌ اوستون اورنوف، عیسی‌ آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو جذب شدند و به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم برطرف شده است. تیم، نیمکت خوب و قوی دارد که این موضوع یکی از امتیازات مهم در مسیر قهرمانی‌ است.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «آیا پرسپولیس به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ دست خواهد یافت یا خیر؟» عنوان کرد: تیم در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دارد و بدون اغراق پرسپولیس بهترین تیم حال حاضر ایران است. بازیکنان انگیزه خوبی دارند و تیم از نظر ساختار دفاعی و تهاجمی در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شرایطی که من می‌بینم مسلما استقلال امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجادشده و بیانیه‌نویسی استقلال در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس نیز عنوان کرد: این رفتارها دیگر منسوخ و زننده شده و حمله به پرسپولیس دیگر یه پروژه نخ‌نما است. مردم فوتبال را بیشتر از من و سایر دوستان می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و فریب این جریانات را نمی‌خورند. هر تیمی که آرامش داشته باشد، مسلما به قهرمانی خواهد رسید. بیانیه نوشتن و این قبیل کارها در گذشته اثر داشت! اکنون فوتبال به‌روز شده است و دیگر مثل سابق نیست که با لشکرکشی قهرمان شوید!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره دیدار حساس این هفته سرخ‌ها با سپاهان نیز افزود: سپاهان تیم شایسته و خوبی است. در این سال‌ها هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی گرفته است اما متاسفانه مربیان این تیم کارآمد نبودند و فقط جیب‌های خود را پر کردند و رفتند. اگر نگاه کنید تیم‌های که مربی خارجی آوردند نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند اما در آن‌سو می‌بینم مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا و سعید دقیقی نتایج خوبی گرفته‌اند. بهتر است به مربیان ایرانی اعتماد شود زیرا آنها به شرایط آشنا و از همه مهم‌تر سرمایه فوتبال ما هستند. قطعا این بازی نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ دارد و کار برای پرسپولیس در این دیدار سخت خواهد بود. بازی با سپاهان فینال زودرس برای پرسپولیس است. اما مطمئنم با توجه به شرایط، پرسپولیس برنده خواهد شد.

کد خبر 846308 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران اوسمار ویرا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • (تصویر) عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!
  • فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • شانس تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...