Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسابقه ملی «طراحی کتاب‌خانه عشایری» به منظور ارائه طراحی کتاب‌خانه‌ای قابل حمل برای خدمات‌رسانی به مردم شریف عشایر کشور، به همت نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی کشور و با مشارکت فب‌لب ایران، برگزار شد و پس از طی مراحل داوری، برگزیدگان خود را شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی نوریان، مدیرعامل شرکت فب‌لب ایران طی گفتگویی در تشریح روند داوری آثار این مسابقه ملی عنوان کرد: موضوع داوری مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» از انتخاب داوران در فراخوان و اعلام اسامی آنها آغازو در ادامه با ارائه گزارش‌هایی به داوران از روند برگزاری تا پایان مهلت دریافت آثار، کار داوری آغاز شد.

از مجموع ۴۲۴ ثبت نام برای مسابقه ۱۷۲ اثر به دبیرخانه ارائه شد و از این میان آثاری که پارامترهای مورد نظر مسابقه را رعایت نکرده بودند حذف شدند و در نهایت با ۱۴۲ اثر وارد مرحله داوری شدیم. در مرحله نخست داوری از مجموع این ۱۴۲ اثر ۲۵ اثر به دلیل کیفیت پایین، فاقد وجاهت حضور در مرحله داوری حذف شدند و به این ترتیب با ۱۱۷ اثر به مرحله دوم داوری این مسابقه ملی رسیدیم.

مدیرعامل شرکت فب‌لب ایران با اشاره به برگزاری این مسابقه در دوران شیوع بیماری کرونا، درباره نحوه داوری‌ها توضیح داد: با توجه به برگزاری این مسابقه در دوران کرونا، روند برگزاری این مسابقه بطور کامل به صورت آنلاین انجام شد و به دلیل اینکه آثار هم به صورت آنلاین از شرکت کنندگان دریافت شد، این امکان فراهم بود که داوری آثار نیز به صورت آنلاین انجام شود. بر این اساس داوران در این مرحله ۱۱۷ اثر را به صورت آنلاین و از مسیر پارامترهای ۸ گانه ارائه شده در فراخوان جشنواره بررسی و ارزیابی کردند.

نوریان درباره این معیارها نیز گفت: «نوآوری در طراحی و ساخت پذیری»، «قابل حمل بودن با وسائل نقلیه مرسوم»، «امکان حمل و نگه‌داری ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار کتاب و اقلام فرهنگی»، «طراحی درست مکانیزم احتمالی باز و بسته شوندگی طرح»، «فضاسازی کالبدی و پیرامونی ۴۰ تا ۶۰ مترمربعی»، «امکانات چندرسانه‌ای» و «امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک» معیارهای ۸گانه‌ مورد نظر ما در این مسابقه بودند که داوران بر اساس این معیارها به ارائه نمره‌های کمی و کیفی به آثار پرداختند.

در کنار روند نمره‌دهی کمی و کیفی، داوران امکان استفاده از امتیازی به نام «کارت طلایی» بهره‌مند بودند که بر این اساس اجازه داشتند یک یا دو اثر را که ویژگی بسیار خاصی را در آن مشاهده کرده‌اند از مسیر قضاوت‌های دیگر داوران محفوظ نگه دارند و به مرحله بعدی ببرند که در نهایت در پایان این مرحله از داوری ۲۸ اثر به مرحله بعدی، یعنی داوری برمبنای بحث و گفتگو، راه یافتند.

مدیرعامل شرکت فب‌لب ایران با اشاره به برگزاری جلسه ارزیابی مشورتی داوران در ۲۰ خرداد ماه گفت: در این مرحله داوری به صورت مشورتی و نه صرفا به صورت نمره‌دهی آنلاین برگزار شد و با بررسی مجدد و حذف‌هایی که در این مرحله صورت گرفت، داوران به ۱۵ اثر رسیدند و در ادامه با ارزیابی نهایی خود به یک لیست ۸ تایی از آثار دست پیدا کردند و بالاخره در مرحله نهایی داوری با بحث و بررسی و رای گیری محرمانه از آثار ارائه شده در این لیست، ۳ اثر برگزیده و ۵ اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

نتیجه نهایی توسط داوران تایید و بیانیه نهایی توسط این عزیزان صادر شد که طی آن با تشریح روند داوری، معیارها کلان ارزیابی و هم نوع نگاه خود به این مسابقه را توضیح داده‌اند. با توجه به اینکه برگزاری این مسابقه یک موضوع جدید و نوآورانه بود، داوران نیز در بیانیه خود اشاره کردند که هیچ کدام از آثار رسالی واجد تمام کیفیات مورد نظر پروژه نبوده. چراکه هر یک از شرکت کنندگان به یک یا چند جنبه بیشتر توجه داشتند، اما نهایتا داوران با جمع‌بندی تمام معیارها آثار برگزیده را انتخاب  و معرفی کردند.

وی یادآور شد: طبیعتا از آنجایی که در هر مسابقه تعداد بسیار کمی از کل آثار ارائه شده به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و آثار بسیاری از روند داوری حذف می‌شوند، طبیعی است که برخی از شرکت کنندگان سوالات و یا ابهاماتی درباره روند داوری داشته باشند و ما نیز انتظار آن را داشتیم. به همین دلیل دبیرخانه طی فرایندی شروع به بررسی و پاسخ به ابهامات درخواست کنندگان کرد و آثار مختلفی مرور شد که خوشبختانه در این بررسی‌ها به هیچ مغایرتی نرسیدیم و نتایج توسط داوران مجددا تایید شد و هم با اعلام عمومی و هم اعلام اختصاصی به خود برندگان، نتایج نهایی را اعلام کردیم.

نوریان همچنین درباره برگزاری مراسم پایانی مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که با یک برنامه‌ریزی مناسب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه ملی را به صورت حضوری برگزار کنیم که به محض رسیدن به نتیجه اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. همچنین بر اساس پیش‌بینی قبلی تلاش داریم نمونک‌های آثار برگزیده مسابقه ملی «طراحی کتابخانه عشایری» در بخش جنبی اختتامیه به نمایش بگذاریم.

برچسب‌ها جامعه عشایری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه عشایری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب جامعه عشایری نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتاب کتابخوانی طراحی کتابخانه عشایری برگزاری این مسابقه صورت آنلاین طراحی کتاب روند داوری مسابقه ملی ارائه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد

تنش‌ها پس از جنجال ال‌کلاسیکو افزایش یافته است. کمیته داوران از عملکرد داور ال‌کلاسیکو دفاع کرده و آن را بسیار قابل‌توجه می‌داند.

طرفداری | خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا، پس از اتفاقات داوری در ال‌کلاسیکو با لحنی تند اعلام کرد که اگر شواهد کافی پیدا کند، خواهان تکرار این بازی است. صحبت‌هایی که با مخالفت کمیته داوران فوتبال اسپانیا (CTA) روبرو شده است.

به گزارش خوزه فلیکس دیاز از مارکا، پس از جنجال داوری در خصوص رد کردن ضربه لامین یامال که ژاوی و بازیکنان بارسلونا اعتقاد داشتند که آن توپ به گل تبدیل شده است، رئیس باشگاه بارسلونا در ویدیویی اعلام کرد که آنها اگر شواهد کافی پیدا کنند خواهان تکرار این بازی هستند. اما این خواسته لاپورتا با موضع محکم کمیته داوران اسپانیا روبرو شده است و آنها هیچ قصدی برای ارائه فیلم یا تصاویر داوری و VAR به بارسلونا ندارند.

اتفاق مشکوک ال‌کلاسیکو؛ شاهکار داوری یا دزدیده شدن گل بارسلونا؟ کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد رئال مادرید بی‌تفاوت

به نظر می‌رسد رئال مادرید از تهدیدهای لاپورتا هراسی ندارد. آنها معتقدند که هر تیمی می‌تواند در مورد تصمیمات داوری بحث و گفتگو کند. رابطه بین بارسلونا و رئال مادرید همچنان پرتنش است. در حالی که سران آنها ظاهراً با یکدیگر مودبانه رفتار می‌کنند و در کنار هم لبخند می‌زنند، اما ماجرای سوپرلیگ و پرونده نگریرا که همچنان ادامه دارد، نشان‌دهنده شکاف عمیقی بین این دو باشگاه، به خصوص در مورد داوری، است.

بیشتر بخوانید: بیانیه آتشین بارسلونا؛ ممکن است درخواست تکرار بازی با رئال مادرید را دهیم!

انتظار بازبینی بازی وجود ندارد

کمیته فنی داوران (CTA) هیچ برنامه‌ای برای بررسی گل مورد بحث در ال‌کلاسیکو ندارد. آنها سیاستی سخت در مورد عدم به اشتراک گذاشتن تصاویر VAR با باشگاه‌ها دارند و دلیلی برای استثنا قائل شدن در این مورد نمی‌بینند. CTA همچنین از عملکرد داور بازی، سوتو گرادو، دفاع کرده و آن را بسیار قابل‌توجه می‌داند. چیزی برای سرزنش داور ال‌کلاسیکو وجود ندارد. آنها تاکید می‌کنند که داور به خوبی می‌دانست که چگونه بازی را کاملاً کنترل کند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • سوت سرنوشت
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند