Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی که صبح امروز در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه علت کاندیداتوری‌ من وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور است، اظهار کرد: این وضعیت مطلوب یک توسعه پایدار نیست و قطار توسعه به سرعت از ما رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه امکانات و منابع مردم ما شایسته این وضعیت اقتصادی نیستند.

وی افزود: ما باید هم استراتژی خود را تغییر بدهیم و هم تاکتیک‌ها و روشهای خود را عوض کنیم. این وضعیت به توسعه پایدار نمی‌رسد. امیدوارم با حمایت مردم دولتی بر سر کار آید که با عقلانیت کشور را اداره کند و اجازه ندهد که سیاست، اقتصاد را هدایت کند.

اهم اظهارات وی را در ادامه  بخوانید؛

* {با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی}: در شرایط فشار حداکثری دشمن ما مقاومت کردیم و جلوی فروپاشی اقتصادی که هدف آنان بود ایستادیم و این پیچ فشار حداکثری را رد کردیم اما کشور را نمی‌شود با تهاتر اداره کرد. برخی فکر می‌کنند ملت رفاه آرامش و زندگی نمی‌خواهد. ما که نیامدیم صبح تا شب مردم تحت فشار باشند!

* باید تعامل اقتصادی و بانکی بیشتری با دنیا داشته باشیم، FATF چیزی نیست جز اینکه معاملات بانکی مشخص و شفاف باشد. اما آن را اینقدر ترسناک نشان می‌دهیم. این معاهده درباره تروریسم است و ما که خودمان دشمن تروریسم هستیم چرا باید با این معاهده مشکل داشته باشیم؟

* بدون برونگرایی اقتصاد رشد نمی‌کند و باید در دولت سیزدهم به طور جدی این موضوع پیگیری شود.

*{ در پاسخ به این پرسش که سطح روابط ایران با آمریکا در دولت وی چه تغییری خواهد کرد}: اینکه سیاست کلی ما در سیاست خارجی چه باشد مشخص است که چگونه و در کجا تعیین می‌شود اما در رابطه با آمریکا ما تا به حال ندیدیم که آنان اعتمادسازی کنند.

*{ با اشاره به اینکه لازم است دولت آمریکا اعتمادسازی کند}: اگر دولت آمریکا اعتمادسازی کند و به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی نباشد چرا باید مشکلی در زمینه همزیستی مثبت برای پیشبرد صلح جهانی و صلح منطقه وجود داشته باشد؟

*{ در پاسخ به پرسشی درباره نامه وی در زمینه بنزین ۵ هزار تومانی}: دوستانی که نامه را منتشر کردند چرا کلش را منتشر نمی‌کنند؟ چرا فقط یک بخش از آن را منتشر می‌کنند؟ این نامه به رهبری و دولت نوشته شد و دولت هم در زمان خودش آن را اجرا نکرد. من بیشتر هدفم رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و جلوگیری از تورم بیشتر بود اما چون در این زمینه آنچه که گفته بودم انجام نشد ما نتوانستیم نه موضوع افزایش قیمت بنزین و نه حوادث بعد از آن را مدیریت کنیم.

* همین یک چهارم از نامه من که منتشر شده است در آن دو نکته مهم دارد یکی اینکه باید یارانه مردم تا ۹۵ هزار تومان افزایش یابد. من به دنبال معیشت مردم هستم. نکته دوم این است که در آن بخش نامه گفته‌ام که با تدبیر باید این امر اجرایی شود اما کجا در افزایش قیمت بنزین تدبیر حاصل شد؟

*{ در پاسخ  به سوالی درباره احتمال ائتلاف وی با محسن مهرعلیزاده در انتخابات}: صحبتی با جناب مهرعلیزاده نداشتم. ملاقاتی هم با ایشان نداشته‌ام. من به مردم عزیز همان روز اول این قول را داده‌ام که ثبت‌نام می‌کنم و خواهم ماند؛ چرا که معتقدم یک اقتصاددان باید مسئولیت اجرایی کشور را به عهده بگیرد. این یعنی هدف من از حضور در انتخابات همین است نه اینکه صرفاً بیایم و حاضر باشم. پس بنابراین من محکم ایستاده‌ام که سرنوشت انتخابات را به سمتی ببرم که چنین فردی انتخاب شود.

* خوشحال می شوم که آقای مهرعلیزاده به من کمک کند تا تعهد خود را عملی کنم. البته شما شنیدید که دوستان اصلاح‌طلب گفتند در انتخابات شرکت می‌کنیم اما نگفتند به چه کسی رای می‌دهیم. من روز اول گفتم که مستقل وارد انتخابات شدم. چرا که من میخواهم با مردم پیمان ببندم.

* دوستان اصلاح‌طلب و بخشی عظیمی از آنان در ستادهای من حضور دارند، خیلی خوشحال می‌شوم که جبهه اصلاحات هم به من کمک کند. به تدریج افراد بزرگی از جناح اصلاح طلب هم دارند از من حمایت می‌کنند.

* اینکه گفتم از فردوسی‌پور تا دایی در دولت من جای دارند معنایش این نبود که این دوستان به من رای دهند. حتی اگر به من رای ندهند نظر من درباره فردوسی‌پور و علی دایی عوض نمی‌شود. من خواستم بگویم این نوع تفکر را قبول دارم و می‌توانم با آنها همکاری کنم. چه این افراد و چه آن سیاسیونی که نام بردم هیچکدام ارزش‌شان پیش من کم نمی‌شود اگر به من رای ندهند.

* اگر مردم رای ندهند نمی‌توان با فساد مبارزه کرد، ساختار بودجه قابل اصلاح است. ظرف دو سال این ساختار را اصلاح خواهم کرد چرا که به کسی بدهکار نیستم و با او تعامل نکردم که بخواهم بعد از انتخابات هوایش را داشته باشم. در دولت من اجازه این نوع دخالت‌ها در اقتصاد و بازی با معیشت مردم وجود ندارد.

*{ در پاسخ به این پرسش که برای افزایش پهنای باند اینترنت چه برنامه‌ای دارد}: بخش هایی مثل اینستاگرام تبدیل به فضای کاری شده است. فضای مجازی تبلور فضای حقیقی ماست. باید فضای حقیقی جامعه را درست کنیم. نباید محدودیت و فیلترینگ ایجاد کنیم. همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند سوال این است که پول فروش آن به جیب چه کسی می‌رود؟ چه کسانی از این وضع نفع می‌برند؟

* مگر ما می‌خواهیم مردم را اذیت کنیم؟ این چه کاری است که به مردم بگوییم می‌توانی به یوتیوب، توییتر یا تلگرام بروی اما نمی‌شود راحت این کار بکنی، باید اذیت شوی!

*{ در پاسخ به پرسشی درباره موضوع حجاب زنان }: موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد و من به عنوان رییس جمهوری براساس تعهدی که اعلام می‌کنم باید مجری قانون اساسی باشم. ولی بحث من راجع به حجاب این است که زنان کشور ما باورهای عمیقی دارند ما نباید اینقدر در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. ما باور داریم که زنان کشور ما خودشان تشخیص بهتری از ما دارند.

*بعضی از دوستان از من انتقاد کردند که چرا گفتید به زنانی که در خودروها حجاب خود را رعایت نکردند پیامک ندهیم؟ ما حق نداریم در زندگی مردم دخالت کنیم. حتی من شنیدم به کسانی پیامک دادیم که اصلا اشتباهی بوده است و استرس بیخود وارد می‌کنم.

* شما اصلا چرا داخل ماشین مردم تجسس می‌کنید؟ چرا به حریم خصوصی مردم دخالت می‌کنیم؟ چرا داخل ماشین مردم را نگاه می‌کنید که به نظر من حریم خصوصی مردم است، چرا باید پیامک داد و احضار کرد که روان زنان و دختران ما را به هم بریزد و به آنان استرس بدهیم که چه خطایی مرتکب شده‌است.

* حرف من این است که با روان زنان و دختران بازی نکنید، موضوع حجاب و رعایت آن جزو قوانین است اما از خود مردم بپرسید که چگونه باید با این موضوع برخورد کنیم نه اینکه ما فکر کنیم ما بهتر تشخیص می‌دهیم و ما باید بگوییم چگونه حجاب رعایت شود نه این را قبول ندارم که افراد در این زمینه بخواهند اعمال نظر کنند.

کد خبر 607748 برچسب‌ها انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم عبدالناصر همتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم

رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار بوده و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رییسی ظهر امروز چهارشنبه در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و هیات همراه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین پیروزی و خلق حماسه‌ بزرگ مردم غزه در شکست سیاست‌ها و اهداف رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: حقیقتاً امروز با مقاومت و ایستادگی جانانه مردم مظلوم و مقتدر غزه، مساله فلسطین از جهان اسلام فراتر رفته و به مساله جهان بشریت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مردم دنیا با تمام وجود از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامی اصلی آن یعنی آمریکا تنفر دارند و نسبت به مردم مظلوم غزه عشق می‌ورزند.

رییس جمهور با بیان اینکه حرکت بزرگ و حماسی نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌ الاقصی رویدادی بی‌نظیر بود که شکست‌های آن برای رژیم صهیونیستی غیرقابل جبران است، تصریح کرد: آنچه امروز برای همه مردم دنیا به اثبات رسیده حقانیت مساله فلسطین و موضع مدافعان آن از جمله جمهوری اسلامی است که رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی ریشه همه ناامنی ها در منطقه و یک موجودیت ضد صلح است.

آیت الله رییسی در ادامه هرگونه تحرک دیپلماتیک آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه را فریبکارانه دانست و با بیان اینکه امروز کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی با این رژیم جنایتکار بودند در پیشگاه مردم خود سرافکنده و شرمگین هستند، افزود: وقایع اخیر غزه یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکا و برخی کشورهای غربی در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و در واقع ماهیت و چهره واقعی و بدون روتوش آمریکا و غرب را برای ملت‌های دنیا عیان ساخت.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تلاش‌های جامع جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد هم‌افزایی در میان کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه پرداخت و ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری‌های رژیم صهیونیستی تصریح کرد: امروز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین با رشادت و مجاهدت خود و کودکان مظلوم فلسطینی با خون پاک خود اثبات کرده اند که بزرگترین جنایت جنگی تاریخ و نسل‌کشی با حمایت آمریکا در غزه شکل گرفته است و محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه بی‌تردید پیروزی قطعی و نهایی از آن ملت فلسطین است و شکست فرجام رژیم صهیونیستی و حامیان آن خواهد بود از خدای متعال برای شهدای عالیقدر غزه علوّ درجات و برای مجروحان و بازماندگان شفای عاجل و صبر و بردباری مسالت کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین استوار است و همواره در کنار مردم فلسطین خواهیم بود و به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم.

رویکرد دینی و اعتقادی به حمایت از فلسطین ناشی از نگاه ریشه‌دار ایران است

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام مردم فلسطین، ساکنان غزه و مجاهدان در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی به دولت و ملت ایران و قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نگاه دینی و اعتقادی به حمایت از مساله فلسطین را ناشی از نگاه ریشه‌دار و عمیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران دانست.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه ضمن ارائه گزارشی مفصل از وقایع جاری و چشم انداز تحولات در غزه تصریح کرد: عملیات طوفان‌ الاقصی دستاوردهای کم‌نظیری برای ملت فلسطین به همراه داشته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • شرط هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۰ چه بود؟
  • زمانیان: امید را باید در بین مردم زنده کرد
  • جو لیبرمن درگذشت
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • مرگ سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/ به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها