Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:07:16 GMT

وزیر بهداشت: توزیع واکسن‌های ایرانی کرونا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۸۳۰۲

وزیر بهداشت: توزیع واکسن‌های ایرانی کرونا آغاز شد

به گزارش تابناک، وزیر بهداشت با اعلام "اولین واکسن تولید داخل از امروز توزیع می‌شود"، گفت: «تا پایان تابستان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان تبدیل می‌شویم.»

روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت را صادر کرده است.

این در حالی است که واکسیناسیون کرونا در کشور به دلیل نبود واکسن متوقف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آران و بیدگل با بیان اینکه بر اساس برخی بدعهدی‌ها ورود واکسن به کشور با مشکلاتی مواجه شد، اعلام کرد: "خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته ورود واکسن به کشور از سر گرفته شد و از این هفته مشکلی برای تزریق نداریم."

نمکی افزو: «با پیگیری‌های یک‌ساله راه 20ساله را در سال‌های اخیر پیمودیم. اولین واکسن‌های تولید داخلی از امروز توزیع می‌شود و هفته بعدی دومین گروه مجوز می‌گیرند و تا پایان تابستان به یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن در جهان تبدیل می‌شویم».

پیشتر، رضا مظهری، مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر روند مناسب تولید واکسن «کوو ایران برکت» اعلام کرد که با آغاز تولید از ابتدای خرداد تاکنون حدود سه میلیون دوز واکسن تولید شده است و از تیرماه با راه‌اندازی خط تولید جدید، ماهانه ۱۱ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرده بود که واکسن های تولیدی به محض صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده عموم آماده سازی می شوند. ظرفیت تامین بخش عمده نیازهای فعلی با واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کند، واکسن داخلی آماده تزریق به هموطنان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وزارت بهداشت سعید نمکی واکسیناسیون کرونا انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واکسن تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد