Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@07:30:57 GMT

متخصص دندانپزشکی چه کارهایی انجام می دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۸۴۰۷

متخصص دندانپزشکی چه کارهایی انجام می دهد؟

یکی از بهترین دندانپزشکان در زمینه ی ترمیم دندان، کشیدن دندان عقل، زخم و بیماری های دهان و دندان و ...دکتر سمانه شیرانی است.

دندانپزشکان وظیفه کمک به بیماران در خصوص محافظت، ترمیم دندان و مراقبت از سلامت دهان را به عهده دارند. این افراد بیماری ها را تشخیص می دهند، آن ها را درمان می کنند و برای آسیب و بدشکلی دندان، بافت دهانی و بخش های مختلف دهان مراقبت های لازم را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دندانپزشکان همچنین نواحی سر و گردن بیمار را بررسی می کنند زیرا که این قسمت ها هم در سلامت کلی دهان مهم هستند.

وظیفه شما به عنوان دندانپزشک شامل ترمیم دندان (https://drsamanehshirani.com/721) و کاشت دندان آسیب دیده به دنبال بیماری یا صدمه می شود و همچنین باید به بیماران اطلاعات کافی در خصوص مراقبت سلامت دهان را توضیح دهید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود. این مسئله شامل نحوه استفاده از نخ دندان، مسواک زدن صحیح و مصرف غذای مطلوب خواهد شد. پر کردن دندان، قالب گیری از دندان، کشیدن دندان و همچنین روش های زیبایی (برای بهبود ظاهر فرد) جزو دیگر وظایف دندانپزشکان محسوب می شوند.

دندانپزشک از روش ها و تجهیزات مختلف استفاده می کند تا از مشکلات دندانی جلوگیری و در صورت نیاز درمان لازم انجام گیرد. شما باید از فناوری های پیشرفته مثل اشعه ایکس و تصویربرداری رایانه ای برای معاینه دندان و دهان استفاده کنید. شما با کمک براش، پنس و دریل، حفره های دندانی را پر و پوسیدگی دندانی را حذف می کنید. همچنین می توانید آنتی بیوتیک و داروهای دیگر تجویز کنید، جراحی های محوطه دهانی انجام دهید و در صورت نیاز از بی حسی کمک بگیرید.

وظایف دندانپزشکان

دندانپزشکان معمولا این موارد را انجام می دهند:

پوسیدگی های دندانی را برداشته و حفره ها را پر می کنند. دندان های آسیب دیده را ترمیم یا حذف می کنند. شیار پوش یا مواد سفید کننده روی دندان ها قرار می دهند. برای از بین بردن حس درد در بیماران حین عمل دندانپزشکی از بی حسی استفاده می کنند. آنتی بیوتیک یا داروهای دیگر تجویز می کنند. از اشعه ایکس دندان ها، لثه، فک و نواحی مجاور استفاده می کنند تا تشخیص بهتری داشته باشند. معیار و مدل های خاص دندانی ایجاد می کنند، مثل دندان مصنوعی. آموزش های لازم در خصوص رژیم غذایی، استفاده از نخ دندان و فلوراید و به طور کلی جنبه های دیگر مراقبت دندانی را به بیماران ارائه می کنند. دندانپزشکان باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ تجربه کاری به عنوان دندانپزشک فهم جامع و عمیق از بهداشت دندانی تجربه کار با تجهیزات و ابزار دندانی تجربه کاری در خصوص جراحی و کشیدن دندان شخصیت صمیمی و دلپذیر و قابلیت ارائه حس آرامش و راحتی به بیمار. دقت به جزئیات قابلیت حفظ آرامش تحت شرایط پر استرس درجه دکتری جراحی دندانی (DDS)، دکتری طب دندانپزشکی (DMD) یا درجه های مشابه که مجوز کار در حرفه دندانپزشکی را فراهم می کند (DDS و DMD به معنای دندانپزشک عمومی هستند)

تخصص های مختلف دندانپزشکان چیست؟

اغلب دندانپزشکان، فعالان عمومی در این حرفه هستند و نیازهای مختلف دندانی بیمار را برطرف می کنند. دندانپزشکان دیگر در موارد خاصی ایفای نقش می کنند که برخی از آن ها در فهرست زیر جمع آوری شده اند:

هوشبران دندانی داروهای بی حسی تجویز می کنند تا حین انجام عمل دندانی، بیمار حس درد نداشته باشد. نظارت بر آرامش و بی دردی بیمار به عهده این افراد است و آن ها بعد از انجام عمل دندانی هم درد بیمار را مدیریت می کنند. متخصصین سلامت عمومی دندانی روی سلامت دندان و پیشگیری از بیماری های دندانی در اجتماعات مختلف تمرکز می کنند. اندودونتیست ها درمان کانال ریشه دندان، عصب کشی و قطع جریان خون در دندان دچار آسیب یا عفونت را به عهده دارند. رادیولوژیست‌های فک و صورت، بیماری های مربوط به سر و گردن بیمار را با استفاده از فناوری های تصویربرداری تشخیص می دهد. جراحان فک و دندان روی دهان، فک، دندان، لثه، سر و گردن کار می کنند و روش هایی مثل جراحی شکاف لب و کام یا کشیدن دندان عقل را به عهده دارند. پاتولوژیست های دهان، ضایعات دهانی مثل برآمدگی یا زخم و بیماری های دهانی مثل سرطان را تشخیص می دهند. ارتودونتیست ها با اعمال فشار به دندان (از طریق سیم یا وسایل مشابه) دندان ها را صاف و یکدست می کنند. دندانپزشک های کودک روی کودکان و نیازهای منحصر به فرد آن ها تمرکز می کنند. پیرا دندانپزشکان (پریودونتیست ها) درمان لثه و استخوان های اطراف دندان ها را به عهده دارند.

چنین برنامه ریزی شده که استخدام و فعالیت دندانپزشکان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، رشد ۷ درصدی داشته باشد و این عدد نسبت به میانگین تمام مشاغل دیگر، بالاتر است.

نیاز به خدمات دندانی با افزایش سن جمعیت ها بالا خواهد رفت. بسیاری از اعضای «نسل انفجار» در حال حاضر پا به سن گذاشته اند و به مراقبت های دندانی نیاز خواهند داشت. از آنجایی که به طور کلی نسل های جدید نسبت به نسل های قبل، مراقبت های دندانی را بیشتر مد نظر قرار می دهند، نیاز به این مراقبت ها از طریق دندانپزشکان بالا خواهد رفت. به علاوه، تقاضا برای مراقبت های دندانی پیشرفته مثل کاشت و پل دندانی افزایش خواهد یافت. خطر سرطان دهان با افزایش سن بالا می رود و مشکلات دیگر نیز به بازسازی دندانی (هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی) نیاز پیدا می کنند. با افزایش تحقیقات، ارتباط بین سلامت دندان و سلامت عمومی بدن بیش از پیش مشخص می شود و به همین دلیل تقاضا برای خدمات دندانپزشکی افزایش خواهد یافت. از این به بعد افراد به جز درمان هایی مثل پر کردن دندان، به مراقبت های ویژه به منظور افزایش سلامت دهان نیاز خواهند داشت.

بهترین دندانپزشکی تهران

یکی از بهترین دندانپزشکان در زمینه ی ترمیم دندان، کشیدن دندان عقل، زخم و بیماری های دهان و دندان و ...دکتر سمانه شیرانی است. ایشان فارغ التحصیل رشته دندان پزشکی در سال ۱۳۸۶ می باشند که دارای تخصص و تجربه ی فراوانی در تمامی امور دندانپزشکی دارند. برای مشاوره با دکتر سمانه شیرانی متخصص دندانپزشکی می توانید روی (https://drsamanehshirani.com/)  کلیک کنید. در کلینیک دندانپزشکی دکتر شیرانی، انواع خدمات درمانی و زیبایی دهان و دندان انجام می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دندانپزشکی دندانپزشکی تهران عهده دارند ترمیم دندان کشیدن دندان بیماری ها مراقبت ها دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد

آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر میاسنیکوف، متخصص تغذیه روس، موادی غذایی را نام برده است که مصرف برخی از آن‌ها به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند و در مقابل برخی به آن آسیب می‌زنند.

میاسنیکوف اشاره می‌کند که بسیاری از مطالعات علمی ثابت کرده اند قهوه بهترین ماده مفید برای کبد است.

او افزود: قهوه برای سلامت کبد مفید است؛ مخصوصاً اگر انسان مبتلا به هپاتیت باشد. به گونه‌ای که اگر به کبد آسیبی وارد شود، قهوه از تبدیل آن به سیروز و تبدیل سیروز به سرطان کبد جلوگیری می‌کند.

این پزشک متخصص با اشاره به این که مصرف تعدادی از دارو‌ها به کبد آسیب می‌زنند، به توضیح در مورد خطرناک‌ترین دارو در این زمینه پرداخت و گفت: همه ما این دارو را مصرف می‌کنیم، هرچند که عامل نیمی از موارد نکروز کشنده کبد است. این دارو پاراستامول (استامینوفن) است که مصرف بیش از حد آن منجر به مسمومیت کبدی می‌شود؛ بنابراین همه شما به یاد داشته باشید که دوز روزانه این دارو نباید از چهار گرم بیشتر شود.

میاسنیکوف اضافه کرد: هرگز توصیه نمی‌شود سردرد ناشی از مسمومیت خصوصا با الکل را با مصرف پاراستامول درمان کنند. در واقع این کار ضربه مضاعفی به کبد وارد می‌کند و می‌تواند عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد.

او تاکید کرد که پاراستامول به طور کلی یک داروی بی خطر و غیر خطرناک است. با این حال، هنگام تجویز آن به کودکان باید با احتیاط مصرف شود؛ زیرا پودر‌های ضد سرماخوردگی برای کودکان معمولاً حاوی پاراستامول نیز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی