Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رییس جمهور گفت: تحریم و جنگ اقتصادی باید به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته و ثبت شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، دویست و سی و سومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی پس از دوره فشار حداکثری و جنگ اقتصادی و شوک حاصل از کرونا و اثرات این دو عامل برونزا بر اقتصاد کشور ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش با توجه به روند توسعه و رشد اقتصادی کشورمان در فاصله سال‌های 93 تا 96 و مقایسه با وضعیت اقتصاد ایران درصورت نبود تحریم‌ها در سال های 96 تا 99، خسارات و تبعات منفی تحریم‌های آمریکا بر شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله تولید ناخالص داخلی، نقدینگی، تورم، اشتغال و تراز تجاری در طول جنگ اقتصادی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.
رئیس جمهور با اشاره به این گزارش تصریح کرد: لازم است برای آگاهی همگان سند جنایت تحمیل جنگ اقتصادی و اعمال کنندگان تحریم‌های فراگیر و بی‌سابقه منتشر شود تا همه دنیا از جنایت ضد بشری دولت ترامپ علیه ملت ایران آگاه شوند.
دکتر روحانی با اشاره به عوارض جنگ اقتصادی و تاثیر آن بر توسعه اقتصادی کشور و زندگی و معیشت عامه مردم گفت: جنایت علیه بشریت به طور معمول در اذهان عمومی، معادل جنگ و درگیری نظامی دیده می‌شود درصورتی که تحریم و جنگ اقتصادی نیز باید به عنوان جنایتی خاموش علیه بشریت شناخته و ثبت شود و ایران به عنوان قربانی این اقدام غیر انسانی سند جنایت تحریم کنندگان را به جهانیان ارائه خواهد کرد.
رئیس جمهور با تشریح مقاومت مردم و مدیریت دولت درمقابله با این جنگ و شکست دادن تحریم کنندگان گفت: در کنار سند جنایت ترامپ که در راه توسعه و پیشرفت یک کشور و ملت مانع ایجاد کرد و به معیشت مردم و حتی سلامت و بهداشت و درمان آنان آسیب و زیان وارد ساخت باید سند مقاومت و مدیریت مقابله با جنگ اقتصادی هم به دنیا ارائه شود.
دکتر روحانی با قهرمانانه خواندن سند مقاومت و مدیریت جنگ اقتصادی گفت: اینکه بعد از سه سال و نیم جنگ اقتصادی تحریم گذاران امروز به شکست خود اذعان می کنند، خود گواه بزرگی بر پیروزی ملت ایران و مدیریت موثر در مقابله با جنگ اقتصادی است که همه موظف به ارائه این سند هستند.
در این جلسه سرپرست بانک مرکزی گزارش شاخص های کلان فصل زمستان گذشته و عملکرد سال 99 اقتصاد ایران را ارئه کرد. براساس این گزارش، برغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و کرونا، در این فصل، شاخص تولید در بخش‌های مهم مثبت شده است.
همچنین در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه مانع‌زدایی و تشویق تولید در حوزه صنایع و معادن را ارائه کرد که پس از بحث و بررسی، ادامه تلاش‌ها در زمینه تسهیل فضای سرمایه‌گذاری و تولید و زدودن مقررات دست و پا گیر، با همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط برای تداوم رشد بخش صنعتی کشور مورد تاکید قرار گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به عملکرد چشمگیر بخش صنعت و معدن در سال 99، برغم همه فشارهای تحریمی و کرونا، از تلاش صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارگران و مهندسان این بخش قدردانی کرد و گفت: به راستی حماسه افزایش تولید کشور در هنگامه فشار حداکثری خارجی ، فصل افتخار آفرینی در تاریخ اقتصاد کشور است و جفاست اگر با سیاه‌نمایی این حماسه مقاومت عالمانه بدلیل ملاحظات سیاسی و جناحی نادیده گرفته شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنگ اقتصادی جنگ اقتصادی رئیس جمهور علیه بشریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد

ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با تبیین ابعاد مفهومی خودکفایی گفت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است.

وی افزود: موضوع تحریم‌ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان بود و تلاش‌های همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه‌های مهم اقتصادی شد.

فخاری با برشماری حوزه‌های متنوع کسب و کاری سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی واردات دستگاه جوجه‌کشی که نقش بزرگی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد تحریم شد و این دستگاه را دیگر به ایران نفروختند، این اتفاق باعث شد همکاران ما تصمیم بگیرند که این وابستگی را قطع کنند، لذا از دل تهدید و تحریم تلاش‌ها برای کسب خودکفایی شکل گرفت و همکاران سازمان با نوآوری و خلاقیت نه تنها دستگاه جوجه‌کشی مرغ بلکه دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون را نیز تولید کردند و مایه خرسندی است که دستگاه ایرانی تولید شده راندمان تولید را بهبود بخشیده و در بخش خصوصی نیز مورد استقبال واقع شده است.

وی همچنین گفت: مثال دیگر خودکفایی‌های استراتژیک سازمان تولید «لاین مرغ آمین» است، مرغ دارای چهار رده ژنتیکی است که بالاترین رده این سلسله «لاین» است که عالی‌ترین صفات و خالص‌ترین ویژگی‌های ژنتیکی را دارد. رده پایین‌تر مرغ اجداد و در مرتبه بعدی مرغ مادر و در حلقه آخر از این زنجیره، جوجه‌های به دست آمده از مرغ مادر یا جوجه یک روزه است که از آن مرغ گوشتی پرورش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به تحریم‌های سال ۱۳۹۸ و فرمان مقام معظم رهبری در زمینه توسعه امنیت غذایی کشور تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر ضمن احیای لاین آرین با تولید لاین مرغ آمین ضریب امنیت غذایی و استقلال اقتصادی کشور را بالا برد و به جرأت می‌گوییم امروز تمام مرغ اجداد مورد نیاز کشور در سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در تامین این کالای راهبردی که تولید گوشت مرغ به آن بستگی دارد دیگر نیازی به واردات از کشور‌های دیگر نداریم.

فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره کرد: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمودنصب، ضدانفجار و فوق سنگین سنکرون ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره‌وری و خودباوری شود، به گونه‌ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست.

وی با بیان توانمندی‌های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتور‌های پیچیده نیروگاه هسته‌ای را هم با موفقیت انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • چرا سیاست تشدید تحریم موشکی علیه ایران بی ارزش است؟
  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • سالیوان: واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد
  • سالیوان : واشنگتن تحریم های جدید علیه ایران وضع می‌کند