Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی در اجتماع حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در سنندج اظهار کرد: همه ما اینجا جمع شده‌ایم که بگویم به آقای رئیسی رأی می‌دهیم علت اینکه ما می‌خواهیم به این شخصیت رأی بدهیم نیازمند تبیین است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان یک سری مشکلات مانند سایر استان‌های کشور دارد، اقتصاد فشل، اقتصاد ناکارآمد، اقتصاد آزاردهنده و تورم که امروز وضعیتی را به وجود آورده که مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال سیاسی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: بیکاری در کردستان وضعیت سیاهی را برای جوانان این استان به وجود آورده و مشکلات اقتصادی جامعه را به شدت تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: نرخ 43 درصدی تورم که از سوی آقایان اعلام می‌شود به صورت یکسان در تمام استان‌ها اثر نمی‌‌گذارد باید شاخص دیگری به نام بیکاری را در کنار این قرار دهیم تا شاخص فلاکت را مشخص کنیم.

احمدی افزود: تورم 43 درصدی و نرخ بیکاری 13 درصدی در تهران جمع می‌شود اما در استانی مانند کردستان باید این 43 درصد را با نرخ بیکاری 34 درصدی جمع کنیم تا اثر تورم را در استان بدست آوریم.

وی عنوان کرد: کردستان با مشکلات زیادی در حوزه اجتماعی هم همچون اعتیاد، طلاق، بزهکاری و غیره دست به گریبان است، اگر این مشکلات در بسیاری استان‌ها وجود دارد اما این مشکلات در کردستان عمیق‌تر است.

این استاد دانشگاه افزود: نکته‌ای که در این میان بسیار مهم است و مردم کردستان به آن معتقد هستند این است که رهبر معظم انقلاب کردستان را یک استان فرهنگی نام بردند.

وی اضافه کرد: کردستان مخزن حکمت است، مستوره اردلان به حق پروین اعتصامی است، آیت‌الله مردوخ به حق فلسوف بزرگ و استاد حمدی به حق مفسر و مترجم بزرگی است، مرحوم شهید شیخ‌الاسلام به حق فیلسوف و فقیه درجه یک و عباس کمندی به حق موزیسین، داستان‌نویس و هنرمند قدری بوده‌اند.

احمدی گفت:‌ آقای رئیسی اینها را می‌داند و آگاه است که چند روز پیش عنوان کرد، کردستان سرشار از منابع مکتوب و سرشار از مفاخر است.

وی اذعان داشت: کردستان جدای از اینکه مخزن حکمت است، معدن غیرت هم هست، روزی که روس به کشور حمله کرد و پنجه در چشم ملت ایران انداخت جوانمردی همچون سنجرخان غیرت و ایستادگی کردستان در مقابل اشغالگران را به منصه ظهور رساند.

احمدی اظهار کرد: امروز 5 هزار و 400 شهید بر تارک تاریخ این استان کردستان می‌درخشد، اینها مجموعا دست به دست هم داده‌اند و مشخصه کرستان را فرهنگی کرده است اما پاسداشت فرهنگی‌بودن استان کردستان به برگزاری چند جشنواره نیست هر چند جشنواره مفید است اما کافی نیست.

وی در ادامه گفت: براساس شاخص جهانی، برای هر 10 هزار نفر باید 300 صندلی وجود داشته باشد اما برای جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کردستان تنها 2 هزار صندلی سینمایی وجود دارد.

این فعال سیاسی انقلابی اظهار کرد: در موضوع کتاب به عنوان فرهنگی‌ترین بخش فرهنگ هم، باید به ازای هر 100 نفر 8 متر فضای کتابخانه‌ای و هر نفر 4 جلد کتاب وجود داشته باشد ما در استان به ازای هر 100 نفر 1.6 دهم فضای کتابخانه‌ای و به ازای هر نفر نیم جلد کتاب داردیم.

وی عنوان کرد: برگزاری صرف دو جشنواره فرهنگی مسخره کردن به فرهنگ است بلکه دموکراتیزه کردن فرهنگ یعنی دسترسی آسان، گسترده و یکسان برای تمام آحاد شهروندان فرهنگ مشخصه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب 12 سال پیش در سفر تاریخی‌شان به کردستان فرمودند، زبان کردی و جوانان تحصیلکرده را جزو ثروت ملی خواندند.

احمدی ادامه داد: شاهنامه فارسی دارای لغاتی است که امروز دیگر در ادبیات فارسی وجود ندارد اما در ادبیات کردی تلفظ می‌شود یعنی هویت ملی ایران زمانی می‌تواند حفظ شود که فرهنگ کردی تقویت پیدا کند.

وی اضافه کرد:‌ جوانان کردستانی دیگر ثروت ملی است که مقام معظم رهبری در جمع مردم سقز عنوان کردند و امروز می‌بینیم جوانان تحصیلکرده کردستان مشغول کولبری هستند.

فعال سیاسی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: مردم کردستان عدالت‌طلب و آقای رئیسی هم عدالت‌خواه است و این‌ها علت پیوند بین مردم کردستان با این کاندیدای ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: مردم کردستان امروز با بیم و امید به انتخابات نگاه می‌کنند چراکه با وعده‌های زیبا در دولت‌های قبل به راحتی سرشان کلاه گذاشته شد.

وی خطاب به اقای رئیسی گفت: مردم کردستان به کارنامه و عدالت‌خواهی شما امید دارند و امیدواریم این ترکیب بیش از پیش کردستان را در ایران بدرخشاند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان رئیسی عدالت انتخابات استان کردستان مردم کردستان آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • رئیسی: پیوند های عمیق اعتقادی و دینی دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است/ تاکید بر مواضع مشترک