Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام جمال ایزدی در نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال شرایط ما نسبت به سال گذشته و سالهای قبل متقاوت است، سالهای قبل مراسمات پرشور برگزار می شد اما سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مراسم ها را محدود برگزار کردیم. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال نه شرایط سالهای قبل که مراسمات پرشور برگزار می شد را داریم و نه شرایط سال گذشته که مراسمات محدود و به صورت مجازی برگزار می شد، لذا امسال جلسات، مراسمات و طرحها را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور حداکثری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه امسال ۵۰ بقعه شاخص استان در دهه کرامت از شنبه ۲۲ خرداد همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) تا روز سه شنبه ولادت امام رضا (ع) برنامه های دهه کرامت را برگزار خواهند کرد؛ گفت: غبارروبی. نظافت و آذین بندی بقاع متبرکه از جمله برنامه های عمومی ما است. حجت الاسلام ایزدی در خصوص هزینه کرد نذورات مردمی برای بقاع متبرکه اظهار داشت: نذورات مردمی در بقاع متبرکه صرف مباحث عمرانی، موضوعات و فعالیت های فرهنگی بقاع می شود. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: امسال با توجه به انتخابات پیش رو تلاش می کنیم در غرفه هایی که برای این دهه پیش بینی شده است برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تبلیغ صورت گیرد. وی اظهار داشت: حضور مبلغین و روحانیون در بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه (س)، برگزاری جشن میلاد امام رضا (ع) در شب و روز میلاد امام رضا (ع)، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برپایی محافل انس با قران کریم، برپایی ایستگاه های مشاوره و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه های عمومی ما در دهه کرامت امسال است. حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ۴ برنامه ویژه در دهه کرامت گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت امام زادگان به صورت شهرستانی و استانی است که در برگزاری استانی تعدادی از خدام، هیئت امنا و خیرین به نمایندگی از دیگر خیرین و خدام تقدیر خواهد شد‌. وی بیان کرد: به مناسبت ۵ ذوالقعده، روز بزرگداشت امامزادگان، همایش استانی "ستارگان کرامت" با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با رعایت شیوه نامه بهداشتی برگزار می شود، محور این مراسم تجلیل از تعدادی از اصحاب بقاع متبرکه به نمایندگی از اصحاب بقاع استان برگزار می شود.   معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اختتامیه موقوفه مهرفاطمی در میلاد امام رضا (ع) گفت: موقوفه مهر فاطمی از سال ۹۱ با هدف گسترش فرهنگ وقف و مشارکت های مردمی ایجاد شد. وی افزود: تاکنون در این موقوفه توسط ۸۰ هزار واقف با ۳۲۰ هزار سهم ۵۰ هزار تومانی مشارکت داشته اند، نکته بارز در ساخت موقوفه مهر فاطمی این است که در تمام استان ها گسترش پیدا کرد و از تمام استانهای کشور در این موقوفه شرکت کردند. حجت الاسلام ایزدی با اشاره به ایجاد مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف که منجر به تاسیس ستاد هماهنگی امور خیریه در استان شد؛ گفت: کارگروه هایی در چند موضوع از جمله کارگروه ایجاد اشتغال، خانواده و ازدواج بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، کارگروه رسیدگی به ایتام و کارگروه آزادی زندانیان غیر عمد شکل گرفته است که دو کارگروه اشتغال و ازدواج فعالیت بیشتری داشته اند.   وی اظهار داشت: در کارگروه ازدواج قرارگاه ازدواج آسان و فرزند بیشتر شکل گرفت که به صورت عملیاتی موضوع ازدواج را شکل دهد. به همین منظور تفاهم نامه ای با مرکز رسیدگی به امور مساجد منعقد شد که ۱۵۰ مسجد به عنوان پایگاه کار ازدواج را در چند محور دنبال کنند که شروع کار در دهه کرامت خواهد بود

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دهه کرامت بقعه اوقاف دهه کرامت خراسان رضوی حجت الاسلام بقاع متبرکه امور خیریه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   در این مراسم، مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش مهم و خطیر این یگان در حفاظت از حرم مطهر رضوی اشاره کرد.   آقای رضا خوراکیان همچنین از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان یگان حفاظت در انجام وظایف محوله قدردانی کرد و گفت: شما با هوشیاری و دلسوزی خود، امنیت و آرامش را برای زائران حرم مطهر رضوی به ارمغان آورده‌اید.   در ابتدای این مراسم سرهنگ صالح، فرمانده یگان حفاظت حرم مطهر رضوی ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های این یگان در حفاظت از حرم مطهر حضرت رضا(ع) پرداخت.   مراسم صبحگاه یگان حفاظت همزمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرائت قرآن کریم، صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و ادای احترام به آرمان های والای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط آلوده است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • از دختران شهدای مدافع حرم تجلیل شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد