Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه  ایرنا  از پایگاه خبری « آسیاتایمز » هنگ  کنگ ،«کیاو مو تان»طی  سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل با تشریح شرایط موجود میانمار خواستار اعمال تحریم های سنگین علیه حاکمان فعلی شد و اظهار داشت  برای  جلوگیری  از ادامه جنایات نظامیان باید سازمان ملل هرچه سریعتر باید اقدامی فوری  علیه کودتاگران انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده  میانمار در سازمان ملل، همزمان با کودتای  چهار ماه پیش  نظامیان این  کشور،از  ترک مسوولیت نمایندگی این کشور در  سازمان ملل  به رغم درخواست ارتش خودداری کرد.

کیاوموتان خاطرنشان کرد  بی عملی سازمان ملل و  کشورها باعث  ادامه اقدامات  ضد بشری و وحشیانه نظامیان و  از  دست رفتن  جان انسان های بیگناه  می شود.

وی  افزود:بی تفاوتی و عدم واکنش قاطع کشورها در برابر کودتای نظامیان باعث شد که  "انگ سان سوچی"  رهبر حزب حاکم زندانی و معترضان به شدت سرکوب شوند.

نماینده  میانمار در سازمان ملل خاطرنشان کرد اگر جامعه جهانی در برابر نظامیان اقدام قاطع انجام می داد امروز شاهد  جان  باختن ۸۰۰ انسان بی گناه نبودیم  .

اختلاف نظر میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل موجب شده تاکنون تصمیم قابل تاملی درباره میانمار در این نهاد بین المللی اتخاذ نشود.

میانمار طی چند ماه اخیر، به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت آنگ سان سوچی صحنه اعتراضات است و در نتیجه سرکوب این اعتراضات تا کنون نزدیک به ۸۰۰  نفر کشته و بیش از سه هزار نفر دیگر نیز باداشت شده اند.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه  در پشت درهای بسته تلاش های  میانجیگرانه  اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا «آ.سه.آن» در باره میانمار مورد بررسی و بحث قرار دهد.

در این جلسه قرار است گزارشی از سوی « اریوان یوسف » دومین وزیر خارجه برونئی که یکی از دو فرستاده ویژه آ.سه.آن برای دیدار با « مین اونگ هلایینگ »رهبر کودتا ارائه شود. همچنین در این جلسه « کریستین شرانر بورگنر » نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور میانمار که اخیرا از ورودش به میانمار توسط نظامیان جلوگیری به عمل آمده بود حضور خواهد داشت. 

بر پایه این گزارش آ.سه.آن رهبری تلاش های دیپلماتیک را در حل بحرانِ انسانی در میانمار به عهده گرفته است. برونئی رئیس دوره ای آ.سه.آن در سال ۲۰۲۱ است. 

آخرین جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره میانمار در  ۳۰ آوریل ( ۱۰ اردیبهشت ) برگزار شد .در پایان این نشست ۱۵ عضو شورای امنیت با  صدور بیانیه ای خواستار اقدام فوری  برای پایان دادن به خشونت در این کشور براساس برنامه آ.سه.آن شدند.

در پایان این گزارش آمده است مجمع عمومی سازمان ملل متحد اکنون در بن بستی درباره قطعنامه پیشنهادی برای تحریم اسلحه و مهمات نظامی میانمار قرار گرفته است. 

پیش‌تر، چین با تلاش در کم اثر کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از شرایط سیاسی موجود پیرامون میانمار رضایت ندارد.

پیش از این ۹ کشور جنوب شرق آسیا خواستار تغییر لحن پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مخالفت با کودتای نظامیان میانمار و بازداشت آنگ سان سوچی شدند.

این پیش نویس خواستار تحریم فروش و انتقال هر نوع سلاح و مهمات به  میانمار شده بودند اما کشورهای عضو آسه آن  خواستار تغییر لحن این پیش نویس شدند.

برچسب‌ها میانمار سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل میانمار سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل شورای امنیت سازمان ملل آ سه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها

به گزارش قدس آنلاین، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: وزیر امور خارجه ایالات متحده (آنتونی بلینکن) نه نگران حقوق بشر است و نه نگران حقوق بشر مردم کوبا که آن‌ها را با اقدامات خفه‌کننده و محاصره شدید نقض می‌کند؛ (او) نگران حقوق بشر مردم قتل عام شده‌ی فلسطین نیز نیست.

رودریگس افزود: (بلینکن) نگران حقوق تولیدکنندگان سلاح و اهداف سلطه و غارت آن‌ها است.

وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهام‌های قبلی خود، از موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کوبا، روسیه، بلاروس، نیکاراگوئه و ونزوئلا، برمه، سودان، چین، سوریه، افغانستان، اوگاندا و ایران انتقاد کرد.

یوهانا تابلادا معاون مدیر کل اداره ایالات متحده در وزارت خارجه کوبا نیز در مورد این گزارش گفت: بی‌صداقتی در گزارش یکجانبه دولت ایالات متحده زمانی که وضعیت حقوق بشر در کوبا را برای توجیه جنگ اقتصادی، سیاسی و ارتباطی خود مخدوش می کند، ظالمانه است.

وی در انتقاد از سیاست واشنگتن افزود: آن‌ها روزانه میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از افشای حقیقت هزینه می‌کنند.

کوبا همواره درخواست خود مبنی بر پایان تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که از سال ۱۹۶۲ از سوی آمریکا تحمیل شده است را تکرار کرده است؛ تحریم‌هایی که از نگاه هاوانا، نقض آشکار حقوق بشر مردم این جزیره توصیف می‌شود.

به گفته مقام‌های کوبایی، در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، خسارت‌های انباشته شده طی بیش از شش دهه اعمال سیاست تحریم واشنگتن به بیش از ۱۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتاها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها