Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقررات و فراخوان سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که پاییز امسال با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان و به نقل ستاد اطلاع‌رسانی سی‌‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، این جشنواره از ۱۶ الی ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در راستای ترویج عدالت فرهنگی در سطح کشور و همچنین موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، دبیرخانۀ جشنواره می‌تواند فیلم‌های این رویداد فرهنگی را بنا به تقاضای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در هریک از استان‌های متقاضی، اکران نماید. این دوره از جشنواره، با عنایت به تداوم شیوع جهانی ویروس کووید-۱۹ در تعامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا، به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین، به طور همزمان در تهران و اصفهان در قالب رقابتی در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود و در آن جوایزی به شرح زیر به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 

۱) مسابقه ایران

* در این بخش صرفاً آن سری از فیلم‌ها و آثاری که به لحاظ محتوا و شیوه روایت، قابلیت جذب مخاطب کودک و نوجوان را داشته باشند، پذیرفته خواهند شد.

* لازم به ذکر است؛ در این بخش، پروانه زرین، لوح افتخار و جایزه نقدی به برترین‌ها، اهدا خواهد شد؛ همچنین در این دوره نیز، جوایز «ویژه دبیر» و «وب‌سری» به آثار برگزیده اهدا می‌شود.

    پروانه زرین بهترین فیلم (اعم از پویانمایی، زنده و عروسکی) به تهیه‌کننده

    پروانه زرین بهترین کارگردانی

    پروانه زرین بهترین فیلم بلند داستانی (به کارگردان)

    پروانه زرین بهترین فیلمنامه (غیراقتباسی و اقتباسی)

    پروانه زرین بهترین بازیگر (اعم از مرد یا زن)

    پروانه زرین بهترین دستاورد فنی یا هنری

    پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران

    جایزه شهید بهنام محمدی (به کارگردان)

    جایزه زاون قوکاسیان (به کارگردان)

    پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه داستانی (به کارگردان) (۳ تا ۲۰ دقیقه)

    پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی (به کارگردان) (۳ تا ۱۵ دقیقه)

    پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان (به کارگردان)

 

۲) مسابقه بین‌الملل

در این بخش آن سری از آثار سیمای جهان که همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد بر اساس نظرات تخصصی اهالی سینما انتخاب می‌شود. لازم به ذکر است سه فیلم شاخص ایرانی نیز با دیگر آثار به رقابت می‌پردازند.

هیئت داوری متشکل از شخصیت‌های فرهنگی و سینمایی جوایز ذیل را اهدا می‌کنند.

    بهترین فیلم سینمایی (اعم از پویانمایی، زنده و عروسکی) به تهیه‌کننده

    بهترین کارگردانی

    بهترین فیلم‌نامه (اقتباسی/غیراقتباسی)

    بهترین بازیگر (اعم از مرد یا زن)

    بهترین دستاورد فنی یا هنری

    جایزه ویژه هیات داوران

    بهترین فیلم کوتاه داستانی (به کارگردان) (۳ تا ۲۰ دقیقه)

    بهترین فیلم کوتاه پویانمایی (به کارگردان) (۳ تا ۱۵ دقیقه)

    جایزه سیفژ (به کارگردان)

    جایزه یونیسف (به کارگردان)

 

۳) مقررات جشنواره

    انتخاب فیلم‌ها اعم از ایرانی یا خارجی از سوی ستاد جشنواره انجام می‌شود.

    لازم به ذکر است فیلم‌هایی مجاز به حضور در این دوره خواهند بود که در دوره‌های قبل، متقاضی حضور در جشنواره نبوده باشند. (فیلم‌های پذیرفته نشده در دوره‌های قبلی نیز امکان شرکت در این دوره را نخواهند داشت.)

    تمام فیلم‌ها برای نمایش در ۲ گروه سنی کودک (۶ تا ۹ سال) و نوجوان (۱۰ تا ۱۵ سال) طبقه‌بندی خواهند شد.

    ضروریست، زمان و مدت فیلم‌ها برای حضور در جشنواره دارای شرایط ذیل باشند؛

    فیلم‌های کوتاه اعم از رئال یا پویانمایی (حداقل ۳ و حداکثر ۱۵ دقیقه)

    فیلم بلند رئال (حداقل ۷۵ دقیقه)

    فیلم پویانمایی بلند (حداقل ۷۰ دقیقه)

    ضروریست تاریخ ساخت و تولید فیلم‌های ایرانی از ۱۳۹۸ شمسی به بعد و فیلم‌های خارجی از ۲۰۲۰ میلادی باشد.

    ارائه کپی و اصل پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی ایرانی، الزامیست.

    با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات زمان، تصمیمات لازم در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره، توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.

 

۴) ارسال فیلم‌ برای جشنواره

    متقاضیان برای ارائه نسخه اولیه، باید ابتدا در سامانه جشنواره به نشانی portal.icff.ir ثبت نام نموده، فیلم مربوطه را به صورت لینک وارد نمایند؛ یا یک نسخه از فیلم را به صورت لوح فشرده DVD)، (Flash memory-Blu-Ray یا هارد اکسترنال به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. لازم به ذکر است چنانچه تهیه‌کنندگان به هنگام ثبت‌نام در سامانه جشنواره، دچار مشکل شوند، می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۳۸۶۵۰۲۸۲۴ تماس بگیرند.

    ارائه عکس پرسنلی و یادداشت کارگردان درباره فیلم، بیوگرافی، فیلموگرافی، چند قطعه عکس از فیلم، پوستر، بروشور، تراکت (آنونس یا حداکثر سه دقیقه از فیلم) الزامی است.

    فیلم‌های ایرانی پذیرفته شده در بخش بین‌الملل، ملزم به ارائه نسخه زیرنویس (انگلیسی) خواهند بود.

    آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره و ارائه فیلم‌‌ (اعم از ایرانی یا خارجی)، ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، خواهد بود.

    آخرین مهلت تحویل نسخۀ اصلی فیلم‌ پذیرفته شده، ۳۰ شهریور ۱۴۰۰، می‌باشد.

    به منظور احترام به مخاطبین، در صورت عدم ارائه نسخه نهایی در تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره، فیلم را از تمامی برنامه‌های اعلام شده کنار خواهد گذاشت.

    برنامه‌ریزی نمایش فیلم‌های پذیرفته شده به عهده دبیرخانه جشنواره است.

    ثبت‌نام و تحویل فیلم، به منزله قبول کامل مقررات و ضوابط نمایش فیلم در ایران تلقی می‌شود.

    اطلاع‌رسانی، صرفاً از طریق روابط عمومی جشنواره انجام می‌شود.

    تفسیر و اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

نسخه مقررات به ۳ زبان انگیسی، عربی و فارسی تنظیم شده است و در تفسیر و تبیین قوانین، نسخه فارسی معیار قضاوت خواهد بود.

 

متقاضیان شرکت در جشنواره برای ارائه نسخه اولیه، ثبت‌‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ به سامانه دبیرخانه به نشانی اینترنتی https://portal.icff.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های‌ ۶۶۷۰۸۱۵۵ – ۶۶۷۳۹۵۱۴ (۰۲۱) در تهران و ۳۲۲۲۵۵۳۵ (۰۳۱) در اصفهان تماس حاصل نمایند.

 

نشانی دبیرخانه در تهران: خیابان جمهوری، بعد از خیابان حافظ، خیابان سی‌تیر، شماره ۵۹، کد پستی: ۱۱۳۵۸۱۷۱۱۳

نشانی دبیرخانه در اصفهان: خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، مجتمع عباسی، پلاک ۱۰۷ کدپستی: ۸۱۴۴۹۱۷۸۸۶

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان جشنواره بین المللی فیلم رقابت شهرداری کودکان و نوجوانان پروانه زرین بهترین فیلم بهترین فیلم کوتاه لازم به ذکر ارائه نسخه بین الملل ثبت نام فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون اصفهان و با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی استان اصفهان افتتاح شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نیز قرار گرفت.

احمد فتحی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از اصفهان اظهار کرد: عید نوروز فرصت مناسبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و روایتگری فرهنگ، تاریخ و تمدن شهرستان لنجان به مسافران و گردشگران به‌شمار می‌آید، بر همین اساس حضور در ویژه برنامه‌هایی همچون نوروزگاه و رویدادهای فرهنگی در این ایام می‌تواند توسعه صنعت گردشگری را به‌دنبال داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقدامات اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان برای حفظ و معرفی میراث کهن این شهرستان استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حضور در ویژه برنامه‌های تعریف شده و ویژه برنامه نوروزگاه به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استان بوده که با هدف معرفی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان تصریح کرد: چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون اصفهان با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، مدیر کل و معاونان میراث فرهنگی استان اصفهان افتتاح شد که مورد استقبال مسافران و گردشگران نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نوروزگاه شهرداری‌های زرین‌شهر، فولادشهر، باغبادران و چرمهین حضور پیدا کردند و شهرداری زرین‌شهر با دعوت از هنرمندان صنایع دستی دارای نشان ملی در این شهرستان، ضمن معرفی آثار فاخر آنها، سایر جاذبه‌های گردشگری این شهر را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

فتحی اضافه کرد: شهرداری چرمهین به مناسبت روز هنرهای نمایشی با اجرای نمایش‌های خیابانی به معرفی آداب و رسوم این شهر گردشگرپذیر که در فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شده‌اند، پرداخت که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در غرفه شهرداری چرمهین هنرمندان صنایع دستی این شهر تولیدات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان افزود: شهرداری باغبادران با استفاده از ظرفیت هنرمندان سوفال باف این شهر ضمن اجرای ورکشاپ به معرفی پولک‌رسی به عنوان میراث ناملموس ملی این شهر و همچنین سوغات شهرستان لنجان، به مسافران نوروزی پرداخت.

وی تصریح کرد: شهرداری فولادشهر با ارائه بخشی از آثار مکتوب و نسخ خطی موزه پبده فولادشهر به معرفی این موزه و آثار موجود در آن پرداخت.

فتحی گفت: معرفی لباس‌های محلی و غذاهای سنتی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان و نمایش طبخ غذاهای سنتی این شهرستان همچون دمپخت لاخلی، قبولی کباب، آش ارزن و غذاهای دیگر از جمله برنامه‌هایی بود که در این رویداد به مرحله اجرا رسید و مسافران نوروزی در کنار نوای موسیقی سنتی این شهرستان با اجرای هنرمندان لحظات شادی را سپری کردند.

وی خاطرنشان کرد: نوروزگاه شهرستان لنجان در نوروز سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز در محل کاخ موزه چهلستون برگزار شده بود و در سال ۱۴۰۳ برای چهارمین‌بار توانست جاذبه‌های گردشگری این شهرستان را به عنوان یکی از مقاصد جدید گردشگری استان اصفهان به بازدیدکنندگان معرفی کند.

کد خبر 739898

دیگر خبرها

  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • از «بیجه» چه می‌دانید؟/ چالش‌های تولید یک مستند انتقادی
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • ضیافت افطاری امام حسنی ها در نوشهر
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» اضافه شد
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت