Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته بیش از 153 هزار بیمار سکته قلبی و مغزی در کشور از خدمات اضطراری مراکز فوریت های پزشکی برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز سه شنبه در مراسمی با حضور پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، فاطمه محمد بیگی، رجب رحمانی، روح الله عباسپور نمایندگان استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس 5 پایگاه جدید اورژانس در استان قزوین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیر حسین کولیوند در این مراسم گفت: اورژانس سال 54 راه اندازی شده و از 70 پایگاه در ابتدای انقلاب امروز در شرایط خوبی هستیم به طوری که در دوران دفاع مقدس رشد خوبی داشتیم و بعدها دچار رکود شدیم و سال 86 توسعه ای دیگر رخ داد و از سال95 دوباره افزایش پایگاهها را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: در سال 95 تعداد 2400 دستگاه آمبولانس داشتیم که الان به 5700 دستگاه افزایش یافته هر چند حق مردم بهترین هاست و امروز مجهز ترین و به روزترین خودروها را برای خدمت کیفی به مردم خریداری کرده ایم و در دورترین نقاط هم توزیع عادلانه شده است.

فعالیت 48 بالگرد اورژانس در کشور

کولیوند اظهارداشت: در حال حاضر  48 فروند بالگرد اورژانس در کشور فعالیت می کند که قبلا سه فروند بود و تمام نقاط کشور با فاصله 150 کیلومتر هوایی را پوشش می دهیم و قزوین بهترین پایگاه هوایی را دارد که از نظر نیروس متخصص، تجهیزات و نوع ماموریت ها بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: در پنج سال گذشته تاکنون حدود 8300 نیرو استخدام کردیم ولی همچنان کمبود داریم و همه نیروها بسیار سالم و پاک و امین و ایثارگر هستند و با سختی های زیادی که متحمل می شوند تاکنون اعتراض و انتقادی به وضع خود نداشته اند و جهادی کار کرده اند که باید قدردان آنها باشیم.

وی اظهارداشت: با توافق سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرارشده سالانه 1500 نفر جذب نیرو داشته باشیم تا کمبودها در اورژانس جبران شود.

کولیوند اضافه کرد: در حال حاضر 5 شناور اورژانس داریم که در بدترین شرایط کار می کنند و خدمت به مناطق مرزی و دریایی را بخوبی انجام می دهند.

وی گفت: با خدمات مرکز فوریت های پزشکی توانسته ایم 65 درصد حوادث چهارشنبه آخر سال و 55 درصد مرگ و میر مادران باردار را کاهش دهیم که بخشی از آن مرهون فعالیت اورژانس هوایی است.

کولیوند افزود: در ماموریت های اورژانس هوایی که مانند سایر خدمات رایگان است به کسانی خدمت می دهیم که واقعا نیازمند کمک درشرایط بحران هستند و امروز توسط بالگردهای خود انتقال عضو پیوندی را بسرعت انجام می دهیم به طوری که در سال جاری 14 پیوند قلب با کمک اورژانس هوایی محقق شد.

وی افزود: همیشه وزارت بهداشت زیر سوال بوده که در حوادث اورژانس دیر می رسد در حالی که الان با روحیه بالای امدادگران توانستیم 7 رکورد جهانی در آحوادث را ثبت کنیم و با سرعت در راه اندازی بیمارستان صحرایی آوج درسرپل ذهاب خدمات بی نظیری به مردم سیل زده ارائه شد.

وی گفت: زمان رسیدن در صحنه حوادث در تهران 38دقیقه و در جاده24 دقیقه بود که در حال حاضر با کمک موتورلانس ها به کمتر از 14 دقیقه کاهش یافته است.

کولیوند افزود: به طور متوسط روزانه17 حادثه داریم که بالای15 کشته و مجروح دارد که در حال حاضر 64 اتوبوس آمبولانس داریم که برای امداد رسانی استفاده می شود اما 100 دستگاه نیز کمبود داریم که باید تامین شود.

وی اظهارداشت: با عقد قرارداد با خودروسازان داخلی برای تولید 20 دستگاه اتولانس که کیفیت بسیار بالایی دارد اقدام شده که سهیمه ای هم به استان قزوین اختصاص خواهیم داد.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآورشد: ماموران اورژانس فداکارانه تلاش می کنند و هیچ گاه استراحت و تعطیلی ندارند و امروز دو خدمت جهانی را وارد چرخه خدمت رسانی کرده ایم که بسیار ارزشمند است.

وی گفت: برای نجات جان کسانی که سکته قلبی می کنند حدود 90 دقیقه وقت داریم که اگر دیرتر اقدام شود رگ قلب بسته می شود لذا با سازندگان داخلی دستگاه نوار قلب جدیدی ساخته و در موتورلانس و اتولانس ها تعبیه شده که بسرعت نوار قلب بیمار گرفته شده و شرایط بیمار رصد شده و بلافاصله می توان زمینه انتقال آن به اتاق عمل و احیا بیمار را انجام داد.

کولیوند افزود: با این روش در سال گذشته 130 هزار نفر در زیر 60 دقیقه از خدمات اورژانس استفاده کردند و جانشان نجات یافت.

وی بیان کرد: همچنین کسانی که سکته قلبی می کنند درصورتی که کمتر از سه ساعت به درمانگاه برسند قابل درمان هستند و از فلج شدن آنهاجلوگیری می شود که در این راستا نیز 23 هزار نفر از خدمات اورژانس استفاده کردند و 9700 نفر نجات یافتند.

وی از خرید 1000 دستگاه آمبولانس جدید در سال جاری هم خبرداد. 

اورژانس قزوین بسیار موفق عمل کرده است

کولویند در ادامه با تقدیر از دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه همکاران اورژانس اظهارداشت: قزوبن بسیار موفق عمل کرده و دکتر نامدار در کنترل بیماری و ویروس انگلیسی کرونا کار بزرگی کردند که شایسته تقدیرند.

وی بیان کرد: مدیریت ویروس کرونا در شرایطی صورت گرفته که ما بدلیل تحریم حتی در واردات ماسک، دستگاه تشخیص و ونتیلاتور با مشکل جدی مواجه بودیم اما امروز همه نیازهای خود را تامین کرده ایم و قادریم واکسن کزرونا را نیز تولید کنیم که موجب افتخار است.

کولیوند برای تامین آمبولانس، احداث پایگاههای جدید و بالگرد ایرباس به استان قزوین هم قول مساعدت داد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کولیوند علوم پزشکی قزوین رئیس سازمان اورژانس کشور حال حاضر سکته قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

امیرحسام علیرضایی با اعلام این خبر، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت  افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد، جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

علیرضایی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد. علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تامین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید