Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید علی درخشان مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات‌۱۴۰۰ در استان، گفت: برگزاری هرچه با شکوهتر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه‌های هر یک از نامزد‌ها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دستورالعمل‌های مذکور توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمان تهیه و توسط قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید

زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات پر شور در چهارمحال و بختیاری مهیاست

درخشان اضافه کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و مناظره تنها در برنامه‌های پیش‌بینی شده صدا و سیما مجاز است.

او اظهار داشت: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوطه به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است.

درخشان تصریح کرد: رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده، استفاده از ماسک توسط کلیه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان انتخابات، عدم بروز تجمع قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی و برگزاری مراسم حداکثر تا دو ساعت الزامی است.

او گفت: وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی که دارای ظرفیت محیط‌های روباز در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌باشند، موظفند امکانات خود را به صورت مساوی برای برنامه هایی که شخص نامزد حضور دارد با هماهنگی استانداری و فرمانداری ذیربط در اختیار آنان قرار دهند تا براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

درخشان بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور موظف است ضوابط تبلیغات را در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تهیه و توسط رئیس قرارگاه عملیاتی به نامزدها ابلاغ نماید.

او افزود: هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است و در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستاد‌ها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند «رنگ‌بندی شهرها» و رعایت محدودیت حداکثر ۱۵ نفر برای شهر‌های با وضعیت قرمز، ۲۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت نارنجی و ۳۰ نفر برای شهر‌های با وضعیت زرد بلامانع است.

درخشان اضافه کرد: مراسم استقبال از نامزدها، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقا ممنوع است.

او اظهار داشت: به منظور کاستن از تعداد و تراکم تجمعات انتخاباتی و همزمان انعکاس وسیع بیان دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه نامزدها و فراهم نمودن زمینه اطلاع رسانی حداکثری از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای جبران خلا تجمعات، اقدامات مناسبی صورت گیرد.

درخشان تصریح کرد: صدا و سیما نسبت به افزایش حداکثری زمان و ساختار برنامه‌های تبلیغات نامزد‌ها از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی ملی و استانی نسبت به ادوار گذشته «با توجه به تعداد نامزدها» اقدام نماید.

او گفت: صدا و سیما از طریق شبکه‌های استانی فرصت لازم را برای نامزد‌ها جهت گفتگو با مردم و معرفی برنامه‌های خود با تاکید بر برنامه‌های ترکیبی فراهم نماید.

درخشان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که در زمان تبلیغات انتخابات هیچگونه اختلالی در اینترنت و خدمات رسانی اپراتورها ایجاد نشود ایجاد محدودیت در فضای مجازی نخواهد بود.

او گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است در طول دوره تبلیغات نسبت به ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان یا با تخفیف موثر از طریق اپراتورها و با کمک سازمان برنامه و بودجه برای کاربران و به صورت خاص ستاد‌های انتخاباتی اقدام نمایند.

درخشان اظهارداشت: شعبه‌های اخذ رای در اماکن شلوغ افزایش یابد و فاصله اجتماعی در شعب اخذ رای «خط کشی محل ایستادن رای دهندگان و...» رعایت شود.

او افزود: شعب بسیار برای عدم تراکم در شعب پر ازدحام و نیز دسترسی بیماران در قرنطینه برنامه‌ریزی شود و شعبه‌ها حتی الامکان در فضای باز استقرار یابند.

درخشان اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت کشور به منظور اعلان شعبات اخذ رای نزدیک و خلوت به مردم نسبت به ایجاد نرم افزار شعبه یاب اقدام نماید.

او گفت: به وزارت کشور اجاره داده می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رای را از ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه‌های شلوغ تا ساعت دو صبح روز بعد تمدید نماید.

درخشان تصریح کرد: مقامات استانی، ناجا، بسیج و سپاه مجری این مصوبات هستند و نظارت عالی بر اجرای این دستورالعمل بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. عدم رعایت این دستورالعمل و سایر شیوه نامه‌های بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و برابر با قوانین مربوطه اقدام خواهد شد و تشخیص تخلف انتخاباتی بر عهده قاضی رسیدگی کننده است.

او بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه‌نامه مخصوص تبلیغات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها را تدوین و توسط ریاست قرارگاه عملیاتی به استانداری‌ها ابلاغ نماید و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده بخشداری ها، دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت، خواهد بود.

درخشان افزود: در انتخابات ریاست جمهوی، رئیس ستاد مرکزی و ستاد‌های استانی و شخص نامزد‌ها مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شوند.

او ادامه داد: در انتخابات شورا‌های اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شخص نامزد مسئولیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بر عهده دارد و نسبت به عدم رعایت آن مسئول شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 حضور حداکثری دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی شیوه نامه های بهداشتی وزارت بهداشت صدا و سیما نامزد ها فضای باز بر عهده اخذ رای او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی درباره  دور دوم انتخابات مجلس گفت: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری و در ۲۲ حوزه برگزار می‌شود. از این ۲۲ حوزه در ۸ حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور در خصوص آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد. ضمن آنکه در دوره قبل که در چند حوزه انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم بسیار موفقیت آمیز بود.

وی در خصوص تبلیغات داوطلبان اظهار کرد: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از روز شروع اخذ رای ( ۲۱ اردیبهشت ) انجام خواهد شد.

وحیدی همچنین درباره اجرای طرح نور عفاف و حجاب با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را رعایت می کنند و خود را متعهد می دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می کنند، انگشت شمار هستند.

وی افزود: فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که ساختار شکنی می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای طرح نور جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن