Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:58:16 GMT

ممنوعیت تردد بین استانی در ایام انتخابات وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۶۷۷

ممنوعیت تردد بین استانی در ایام انتخابات وجود دارد

قاسم پور گفت: با توجه به اینکه وضعیت شیراز در رنگ بندی کرونا نارنجی است ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، تردد بین استانی حتی در ایام انتخابات هم وجود دارد و مردم بایستی عدم ترددها را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور» امروز (سه شنبه ۲۵ خرداد) در جمع خبرنگاران گفت: فارس در موضوع انتخابات آمادگی کامل برای برگزاری هر چه باشکوهتر این رویداد را دارد که این امر با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود تا مردم حضور باشکوهی در این خصوص داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: این انتخابات متفاوت از سایر انتخابات در سال های گذشته است و این تفاوت در خصوص بیماری کرونا می باشد که در این زمینه تدابیر ویژه ای از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شده است که با هدف مشارکت حداکثری در مقابل حفظ سلامت مردم، خط قرمز همه دست اندرکاران انتخابات باشد تا خطری متوجه سلامت مردم نباشند و سلامت مردم حفظ شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: از روزها و ماه های گذشته رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی را ملزم کردیم و برای همه افراد مرتبط با انتخابات پروتکل ها ابلاغ شد و خلاصه پروتکل ها در قالب عدم برگزاری از هر گونه تجمع، مناظره، گفت و گو و سخنرانی در فضای بسته بود که ممنوع اعلام شد.

جانشین استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه متأسفانه موج جدیدی از بیماری در بوشهر و هرمزگان شکل گرفته است و با توجه به همجواری استان ها به شهرستان های جنوبی همچون لامرد، خنج و گراش بیم تسری آن به فارس می رود، افزود: مواردی از ویروس کرونای آفریقایی در یکی از روستاهای شهرستان لارستان دیده شده است که تعداد آن زیاد نیست اما باید توجه داشت که میزان سرایت ویروس آفریقایی بسیار خطرناک تر از سایر جهش ها است.

وی گفت: تأکیدمان این است برای اینکه با موجه پنجم بیماری در استان مواجه نشویم در ستاد استانی تدابیری اتخاذ شد و با برنامه ریزی صورت گرفته هنوز هم مانند قبل هر گونه تجمع ممنوع است و دستگاه های نظارتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی باید از این اقدام جلوگیری کند و اجازه ندهند که هر گونه تجمع مذهبی، ورزشی و فرهنگی شکل بگیرد؛ چرا که تجمع عامل اصلی انتشار ویروس است.

قاسم پور همچنین یادآور شود: با توجه به اینکه وضعیت شیراز در رنگ بندی کرونا نارنجی است ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی، تردد بین استانی حتی در ایام انتخابات هم وجود دارد و مردم بایستی عدم ترددها را رعایت کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تمهیدات لازم در خصوص برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: از ابتدا در ستاد انتخابات استان پیش بینی شد تا تعداد شعب اخذ رأی در شهرها و روستاها در تمامی شهرستان ها انجام شود تا از هرگونه ازدحام جلوگیری شود، همچنین انتخابات شورای شهر در شهر شیراز کاملا به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

قاسم پور با بیان اینکه در روز انتخابات آغاز ساعت رای گیری از ساعت هفت صبح است و در صورت ضرورت تا ساعت ۲ بامداد روز بعد انجام خواهد شد، گفت: در خصوص شعبه ها به گونه ای عمل شده است که چیدمان فضا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب برای حضور مردم انجام شود و توصیه می کنیم مردم خودکار شخصی با خود به شعب اخذ رأی به همراه بیاورند و مردم نیز کودکان و افراد بیمار را همراه خود به شعب اخذ رای نیاورند.

وی ادامه داد: در طی زمان تبلیغات انتخابات کاندیدها چندین مورد بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی وجود داشت و براساس قانون، موارد برخورد با کاندیدها صورت گرفت.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه برای برخی از شهرستان ها واحدهای سیار پیش بینی شده است، تعداد این واحدهای سیار در شهرستان های پرخطر و پر تراکم ۹۰۰ واحد است.

جانشین استاندار فارس همچنین خاطر نشان کرد: نامزدهای پیروز انتخابات و حامیان و نامزدهای معترض به نتایج انتخابات و حامیان آنها از هر گونه تجمع در خیابان ها، میادین و مقابل فرمانداری جلوگیری کنند و نامزدهای معترض اعتراض و شکایات خود را به هیأت نظارت و یا فرمانداری ارائه کنند.   

قاسم پور در ادامه سخنان خود به آمار واکسیناسیون انجام شده در استان اشاره کرد و افزود: در استان فارس براساس آخرین آمار کل واکسن تزریق شده ۳۴۱ هزار و ۶۹۵ می باشد و درصد مثبت شدن تست ها ۲۵ درصد و میزان بهبودی ۹۷ درصد و روزانه ۲۰۰ بیمار جدید بستری می شوند. 

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد یک هزار و ۳۵ بیمار بستری در بیمارستان ها داریم و ضریب اشغال تخت زیر ۴۰ درصد است و باتوجه به همجواری استان با شهرستان های جنوبی این نگرانی را داریم و تأکید می شود تا مردم و مسئولین مراقبت های بیشتری را داشته باشند تا با موج پنجم مواجه نشویم.  

قاسمپور خاطر نشان کرد: در حال حاضر فارس دارای ۱۹ شهر زرد و ۱۸ شهر نارنجی است و شهرستان قرمز نداریم. این در حالیست که باتوجه به ظرفیت شهر شیراز در حوزه درمانی قریب به ۱۵ درصد از اشغال ظرفیت تخت های بیمارستانی از استان های همجوار است.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون دورکاری کارمندان هم گفت: پروتکل های دورکاری از قبل بر اساس رنگ بندی ها اعلام شده است و مدیران دستگاه های اجرایی باید آن را انجام دهند؛ از این رو اگر کارمندی به این موضوع اعتراض دارد می تواند از طریق سامانه ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی و یا ۱۱۱ سامد مراتب را گزارش دهد.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونای آفریقایی انتخابات ۱۴۰۰ در شیراز انتخابات ۱۴۰۰ در فارس انتخابات ۱۴۰۰ کرونا در فارس شیراز استاندار فارس گونه تجمع شهرستان ها قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل‌سفلی گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

قزل‌سفلی افزود: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رأی بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد رأی داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کشور رأی نداده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.

قزل‌سفلی گفت: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیأت بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلوهای تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، یک هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوسترهای تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.

قزل‌سفلی گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزدها می‌توانند یک فیلم تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند؛ همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.

وی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است و این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزدها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تأمین امنیت شعب اخذ رأی فعالیت و همکاری خواهند داشت.

کد خبر 6087318

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است