Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:07:03 GMT

هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی در کرج

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۷۶۳

هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی در کرج

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت:  یکی از اقدامات موثر برای مقابله آنی با سودجویان و افرادی که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند اجرای طرح هوشمندسازی پایش اراضی کشاورزی است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: در این سامانه تمام اراضی کشاورزی مشخص شده و به محض هر گونه اقدامی در جهت تغییر کاربری تا حداکثر سه روز به صورت اعلام هشدار در این سامانه نشان داده می شود که در مبارزه فوری با تغییر کاربری ها بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صارمی گفت: از ابتدای سال تاکنون در ۲ مرحله تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بالغ بر ۱۴۰ مورد تخریب و رفع تصرف داشته ایم که منجر به آزادسازی ۲۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

او در ادامه به بهره برداری از هفت طرح در این بخش در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح ها در مجموع با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر به اجرا درآمده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج افزود: این طرح ها شامل احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی در روستاهای ارنگه، گوراب و ابهرک جاده چالوس، بهسازی کانال و نهرهای عمومی منطقه محمدشهر، انتقال آب شهرستانک به صورت لوله گذاری، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، بهبود و افزایش تولید آبزیان و توسعه کشت گلخانه ای است.

انتهای پیام/ر .ن

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زارچ: دوره آموزشی مدیریت آفات پسته با حضور عسگری به عنوان مدرس و جمعی از بهره برداران در چرخاب کهنه شهرستان زارچ برگزار شد.

 

 باتوجه به نصب تله فرمونی چوبخوار جهت ردیابی و پایش تله‌ها به صورت هفتگی و تشخیص زمان پیک آفت و بازدید‌های میدانی توسط کارشناسان تولیدات گیاهی و مشاهده آفات پسته در این راستا دوره آموزشی مدیریت آفات پسته برگزار شد.

 

در این کلاس که با استقبال باغداران همراه بود، راهکار‌های تشخیص، پایش و مدیریت آفات مهم پسته از جمله چوبخوار، سنک، گوموزو... ارائه شد، همچنین، توصیه‌های کاربردی برای اعمال مدیریت یکپارچه آفات با استفاده از روش‌های زراعی و شیمیایی و نکاتی در مورد تغذیه به باغداران ارائه گردید.

 

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ اظهار کرد: این اقدامات در راستای حمایت از باغداران و افزایش تولید پایدار محصول پسته در این منطقه صورت گرفته است، امیدواریم با همکاری باغداران و اجرای به‌موقع اقدامات مدیریتی، بتوانیم از خسارات ناشی از آفات پسته جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • آزاد سازی ۲۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل