Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:12:26 GMT

خرید و کشتار دام مازاد عشایر در خراسان جنوبی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۷۹۰

خرید و کشتار دام مازاد عشایر در خراسان جنوبی آغاز شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در حاشیه آغاز طرح خرید دام مازاد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: طرح خرید دام بازه زمانی مشخصی ندارد و تا زمانی که لازم باشد، ادامه خواهد داشت.

محمد فرهادی میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مجموعه جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه انجام داده و عشایر باید دام را به نزدیک‌ترین مرکز شهرستان‌ تحویل دهند تا به کشتارگاه هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی بی‌سابقه‌ای که امسال در استان شاهد هستیم با پیگیری‌هایی که انجام شد ۹ استان موفق به دریافت مجوز خرید دام مازاد عشایر و دامداران شدند که یکی از آنها خراسان جنوبی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: قرار است دام عشایر و کشاورزان توسط جهاد کشاورزی و امور عشایر خریداری و با استفاده از ظرفیت کشتارگاه‌های استان در سطح بازار عرضه شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح، پیگیری زیاد و مستمر توسط جهاد کشاورزی، واحد پشتیبانی امور دام و دامپزشکی انجام شد تا از امروز عملیات اجرایی کشتار در بیرجند آغاز شود.

فرهادی گفت: با توجه به ظرفیت محدودی که در زمینه کشتار در استان داریم، قرار است از ظرفیت استان‌های خراسان رضوی و یزد برای افزایش کشتار استفاده شود تا فشاری که بابت نگهداری و تامین علوفه دام وجود دارد تا حدودی کاهش یابد.

وی عنوان کرد: سعی ما بر این است تا جایی که امکان دارد به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود تا در آینده عشایر و دامداران استان دچار مشکل نشوند و ذخایر دامی استان تحت خطر قرار نگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در چند روز گذشته جلسات متعددی درخصوص افزایش زیرساخت‌های کشتارگاهی استان برگزار شد که منجر به بازدید و رفع برخی مشکلات کشتارگاه‌ها شده است.

وی گفت: کشتارگاه صنعتی خوسف توسط بخش خصوصی در حال احداث است که امروز به منظور بررسی مسائل و مشکلات راه‌اندازی این واحد با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه از این مجموعه بازدید کردیم.

فرهادی افزود: امیدواریم حداکثر تا پایان تیر امسال مشکل آب و گاز این کشتارگاه رفع شود و به‌زودی به‌بهره برداری برسد چراکه گام مهم و موثری برای کشتار و نگهداری دام با روش‌های بهداشتی خواهد بود.

وی بیان کرد: بالاترین استانداردهای روز دنیا در این کشتارگاه رعایت شده است و جزو معدود کشتارگاه‌های صنعتی کشور خواهد بود.

وی گفت: ظرفیت کشتارگاهی استان محدود است و چون هر روز ادامه خواهد داشت در نتیجه باید چرخه کامل دام را فراهم کنیم در غیر این صورت تبعات سنگینی خواهد داشت که برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.

رییس سازمان امور عشایر ایران هفته گذشته در سفر به خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه (۱۷ خرداد) در سراسر کشور آغاز می‌شود و تامین علوفه در شرایط خشکسالی نیز در دستور کار این سازمان است.

شاهپور علائی مقدم افزود: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای نیز به عشایر داده می‌شود.

وی با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری گفت: سخت‌ترین سال در ۵۳ سال گذشته را از نظر کم‌آبی تجربه می‌کنیم و طبق آمار هواشناسی میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش و نسبت به ۵۳ سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها بیرجند دام و طيور سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی خرید تضمینی پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند دام و طيور سازمان امور عشایر ایران بیرجند دام و طيور سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی خرید تضمینی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: امروزسه‌شنبه چهارم اردیبهشت است. روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجادعلیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

امروز روز خوب و مبارکی است و برای امور زیر خوب است: 

مسافرت.

شراکت و امور شراکتی.

امور زراعی و کشاورزی.

تجارت و داد و ستد.

بنایی عمارت؛ و خرید دکان و ملک خوب است. 

ولی ازدواج خیر ندارد.

 بیمار امروز زود خوب شود.

احکام نجوم

 امروز تا ظهر قمر در برج سنبله و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:

ارسال کالا‌های تجاری به مشتری.

خرید باغ و زمین زراعی.

خرید منزل و آپارتمان.

امور زراعی و کشاورزی.

قباله و قولنامه نوشتن؛ و آغاز بنایی و خشت بنا نهادن نیک است.

ولی برای ازدواج؛ و شروع معالجه مناسب نیست.

نوشتن ادعیه احراز و نماز حرز و بستن آن خوب است. 

مسافرت

 مسافرت خوب است. 

مباشرت شبِ چهارشنبه

مباشرت و عروسی مکروه است.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت طبق روایات، اصلاح مو (سروصورت) در این روز از ماه قمری، باعث غم و اندوه می‌شود.

حجامت خون دادن قصد و زالو انداختن

خون دادن یا حجامت در این روز از ماه قمری، باعث قوت بدن می‌شود.

 ناخن گرفتن

 سه شنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید بر هلاکت خود بترسد.

دوخت و دوز

 سه شنبه برای بریدن، و دوختن لباس نو روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید (به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد) (خرید لباس اشکال ندارد) (کسانی که شغلشان خیاطی است میتوانند در روز‌های خوب بُرش بزنند و در روز‌های دیگر ان را تکمیل کنند)

وقت استخاره در روز سه‌شنبه

وقت استخاره در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

تعبیر خوابی که شب چهارشنبه دیده شود طبق ایه‌ی ۱۹ سوره مبارکه مریم علیها السلام است.

قال انما انا رسول ربک لاهب لک غلاما... 

و از معنای آن استفاده می‌شود که فرستاده‌ای از جانب فرد بزرگی نزد خواب بیننده بیاید و خبر‌های دلپسند و خاطر خواه به او برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز سه‌شنبه

یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه یاقابض که موجب رسیدن به آرزو‌ها میگردد.

روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام سجادعلیه السلام و امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

tags # تقویم نجومی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال