Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با اضافه‌شدن ۴۵بالگرد ایرباس به مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان‌ها میزان مرگ‌ومیر مادران باردار در حال وضع حمل ۵۵درصد کاهش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، پیرحسین کولیوند در جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به عملیات بحران استان که با حضور استاندار قزوین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با اضافه‌شدن 45 بالگرد ایرباس به مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان‌ها میزان مرگ‌ومیر مادران باردار در حال وضع حمل 55 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین در سال‌های اخیر با خدمات فوری و سریع نیروهای خدوم اورژانس و مراکز فوریت‌های پزشکی میزان مصدومیت در حوادث چهارشنبه آخر سال 65 درصد کاهش پیدا کرده است. در ضمن خوشبختانه با کمک و همراهی مجلس میزان آمبولانس‌ها در کل کشور از 2 هزار و 400 دستگاه در سال 1395 به 5 هزار و 700 دستگاه در حال حاضر رسیده که در این زمینه بنا داریم به زودی 1000 دستگاه آمبولانس را به کلیه مراکز فوریت‌های پزشکی کشور تحویل دهیم.

کولیوند از تحویل چندین دستگاه بالگرد به اورژانس هوایی کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از این تعداد یک دستگاه هم سهم استان قزوین خواهد شد و همچنین تعدادی هم آمبولانس‌ موتوری در اختیار پایگاه‌های امدادونجات اورژانس استان قزوین قرار خواهیم داد که البته آمبولانس‌های تحویلی مانند تولید ایران خودرو هستند و به اذعان کارشناسان کیفیت بالاتری از نمونه‌های مشابه خارجی دارند.

14اتوبوس آمبولانس تا پایان سال به اورژانس تحویل داده می‌شود

رئیس سازمان اورژانس در بخش دیگری از سخنان خود به تسریع عملیات خدمات‌رسانی و امدادونجات نیروهای اورژانس اشاره کرد و گفت:‌ سرعت رسیدن نیروهای اورژانس به محل حادثه در تهران از 38 دقیقه در 5 سال قبل به 15 دقیقه و در جاده‌های کل کشور از 20 به 14 دقیقه کاهش یافته است و در حال حاضر هم آمبولانس‌های موتوری ما زیر 9 دقیقه به محل سانحه رسیده و مقدمات احیا و نجات مصدوم را انجام می‌دهند.

کولیوند همچنین از ساخت اتوبوس آمبولانس یا آمبولانس اتوبوسی برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری 14 دستگاه از اتوبوس‌آمبولانس‌ها به اورژانس کشور تحویل داده خواهد شد که قول می‌دهیم نخستین دستگاه ساخته‌شده را به استان قزوین بدهیم.

پیگیری‌های نتیجه‌بخش «اورژانس هوایی» را به طبس بازگرداندماجرای انتقال بالگرد اورژانس هوایی طبس به یکی از شهرهای استان مجاور چه بود؟حلقه‌های مفقوده امنیت اجتماعی؛ اورژانس اجتماعی در سرخه راه‌اندازی شود

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی زن در سازمان اورژانس کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای جبران این خلأ مجبور به به‌کارگیری نیروهای شرکتی در پایگاه‌های اورژانس استان‌ها شدیم و در این زمینه از کمک و حمایت مجلس شورای اسلامی هم بهره‌مند شدیم.

کولیوند در پایان از فقدان خدمات به بیماران قطع نخاعی در حوادث جاده‌ای انتقاد کرد و گفت: امروز برخی از کشور ما برای خرید واکسن کرونای خارجی پول گرفته‌اند، اما به ما واکسن نمی‌دهند و اینکه امروز 4 نوع واکسن را در مسیر تولید انبوه و تزریق در قالب واکسیناسیون عمومی داریم، کار بی‌نظیری است که در کشور صورت گرفته است.

کمبود 14 پایگاه اورژانس در استان قزوین

رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان قزوین هم در این جلسه از کمبود 14 پایگاه امدادونجات اورژانسی در استان قزوین خبر داد و گفت: امروز در شهر شال و روستای کلنجین نیاز وافر و سریع به احداث چنین پایگاه‌هایی داریم که از محل قانون بودجه کل کشور قرار است این پایگاه‌ها ساخته شده و وضعیت اورژانس در نواحی محروم ما سامان پیدا کند.

سهیل سلطانی همچنین به راه‌اندازی نخستین تیم EMT در استان قزوین اشاره کرد و افزود: از نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که بیشترین همکاری را با سازمان اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین داشته باشیم و در زمینه تامین نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات جدید از اورژانس استان و کشور حمایت لازم را به عمل آورند.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم 4 پایگاه اورژانس جدید در شهرستان تاکستان، آوج، البرز و آبیک با دستور رئیس سازمان اورژانس افتتاح شدند. 

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین اورژانس استانداری قزوین اورژانس فوریت های پزشکی استان رئیس سازمان اورژانس استان قزوین آمبولانس ها پایگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند

به نقل از پایگاه خبری سازمان اطلاعات فراجا، ماموران مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قزوین، تعداد ۲ صفحه اینستاگرامی با محتوای ضد امنیتی را شناسایی کردند.

در توضیحات بعدی این پایگاه آمده که ضمن مسدود سازی و حذف محتوای مجرمانه با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین
  • ۵ مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار
  • ۵ مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار
  • واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • گردانندگان صفحات ضد امنیتی در قزوین دستگیر شدند
  • یک کشته و پنج مصدوم در تصادف رانندگی در صوفیان
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی