Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@15:59:56 GMT

مراقب پیامک‌های برنده شدن در قرعه‌کشی باشید

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۹۹۳

مراقب پیامک‌های برنده شدن در قرعه‌کشی باشید

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: اخیرا تعداد زیادی از شهروندان پیامک‌هایی را با عناوین برنده شدن در قرعه کشی خودرو، بن خرید کالا، ثبت‌نام واکسن کرونا و موارد دیگر دریافت کرده و با توجه به اینکه در اکثر موارد این پیام‌ها از طرف افراد کلاهبردار ارسال شده است مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، وی افزود: مجرمان با سوءاستفاده از موضوعات روزمره مردم، اقدام به ارسال پیامک از سرشماره‌های ثابت کرده و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان قزوین با اشاره به اینکه افراد کلاهبردار پس از جلب اعتماد شهروندان مبادرت به کلاهبرداری از تعداد کثیری از آن‌ها کرده‌اند، از مردم خواست: به پیامک‌هایی که با عناوین برنده شدن در قرعه‌کشی و مواردی از این‌دست برای آن‌ها ارسال می‌شود اعتنا نکرده و به هیچ عنوان اقدام به برقراری تماس و واریز وجه به حساب‌های اعلامی توسط افراد ناشناس، نکنند.

فرهودی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که با موضوعات مشابه دچار کلاهبرداری شده‌اند می‌توانند به دفتر خدمات الکترونیک قضایی واقع در محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به طرح شکایت اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد خواجه پور، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی مجهز به تلفنی خاص و پس از تماس با تعدادی از ادارات و شرکت‌های صنعتی این شهرستان و معرفی خود به عنوان مأمور، همراه با تهدید اقدام به کلاهبرداری و پیشبرد اهداف خود می‌کنند رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اشراف اطلاعاتی در نهایت ۲ فرد مدنظر شناسایی و طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد یکی از متهمان که کارمند یک اداره است با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود با همدستی فردی دیگر اقدام به کلاهبرداری از ادارات می‌کند که پس از اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ خواجه پور، گفت: شهروندان سیرجانی در مواجهه با اینگونه تماس‌های خاص، اشخاص فرصت طلب و درخواست‌های غیرقانونی و مشکوک آنها، سریعاً موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6064135

دیگر خبرها

  • هشدار به گردشگران یک استان پرمسافر | مراقب نیش این حشره باشید !
  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!