Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:48:58 GMT

جذب سالانه ۱۵۰۰ نیروی جدید در اورژانس کل کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۰۴۹

جذب سالانه ۱۵۰۰ نیروی جدید در اورژانس کل کشور

به گزارش خبرنگار مهر پیر حسین کولیدوند در آئین افتتاح پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: به طور کلی اورژانس کشور در سال ۵۴ ذیل تخریب سقف فرودگاه مهرآباد افتتاح شد و کشور ما چهارمین کشور در جهان در راستای شرایط اورژانسی بود که با ۷۰ پایگاه در کشور پرورش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اورژانس کل کشور اذعان کرد: با توجه به فراز و نشیب‌های موجود اورژانس کشور در سال ۹۵ به یک سازمان تبدیل شد و شکل عملیاتی و تازه به خود گرفت و توانست همتراز با سایر کشورها عمل کند.

وی گفت: در سال ۹۵ تعداد آمبولانس‌های کل کشور ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه بود که بعد از گذشت ۵ سال به ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه ارتقا یافته‌است، از سوی دیگر تعداد بالگردهای ما در گذشته سه بالگرد فعال بود و هم‌اکنون ۴۸ بالگرد فعال در حال فعالیت هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه اورژانس در حیطه عملیاتی و کادر پرواز اقدامات ارزشمندی انجام داده است ابراز کرد: در سال ۹۵ میزان نفرات استخدامی برای اورژانس ۳ هزار نفر بود که به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر ارتقا یافت و با توجه به اینکه اورژانس نیازمند نیروهای متعهد برای حفظ سلامت مردم جامعه است و کادر اورژانس جبهه‌داران سلامت هستند سالانه هزار و ۵۰۰ نفر به کادر اورژانس اضافه می‌شوند.

وی گفت: از دیگر اقدامات اثرگذار اورژانس آموزش نکات مرتبط با ایمنی و سلامت در سطح مدارس و مساجد بود که به کاهش ۶۵ درصدی حوادث در چهار شنبه آخر سال منجر شد از سوی دیگر با اقدامات مؤثر اورژانس ۶۵ درصد از مشکلات حمل مادران باردار به بیمارستان و سلامت آنها برطرف شد.

کولیدوند با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴ مورد پیوند در کمترین زمان انجام شده‌است تصریح کرد: اقدامات خوب جاده‌ای و حضور به موقع در صحنه حوادث از دیگر فعالیت‌های مهن اورژانس در این سال‌ها بود و از سوی دیگر در این راستا انتقال موارد اهدایی با کمترین زمان و بهترین امکانات انجام شد.

این مسئول با اشاره به اهدا موتور آمبولانس به استان قزوین برای کاهش هزینه‌های رفت وآمد عنوان داد: با حمایت دولت و مجلس نیاز ما به اتوبوس آمبولانس برای موارد ضروری تصادفات جاده‌ای در راستای تولیدات داخلی برطرف شد و حضور کارشناسان ما در شرکت ایران خودرو باعث تولید ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس مشابه نمونه خارجی و با قیمت مناسب شد که به زودی ۱۰۰ اتوبوس آمبولانس دیگر بنا به نیاز خود دریافت خواهد کرد که سهم استان قزوین محفوظ است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ما دارای نرم افزار پیشرفته‌ای هستیم که دارای بانک اطلاعاتی جامع آماری و مسائل مرتبط با سلامت مردم است و در موارد بحرانی می‌تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند چنانکه در زمان بروز سیل توانست بسیاری از افراد را از محاصره سیل نجات داده و در موارد دیگر سبب عدم بروز بیماری واگیر دار پس از سیل شد.
رئیس سازمان اورژانس کل کشور با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی به موقع به ۲۳ هزار مورد سکته مغزی انجام گرفته است مطرح کرد: با توجه به حساس و حاد بودن وضعیت سکته‌های قلبی و مغزی که شرایط حیاتی بیمار در گرو ساعت‌های به خصوصی است ما با تولید دستگاه نوار قلبی که در موتور آمبولانس وجود دارد در لحظه توسط دو سیمکارت دیتا و ویس برای بیماران قلبی شرایط بیمار را بررسی کرده و در لحظه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی ضمن یادآوری این موضوع که کلیه خدمات اورژانس رایگان بوده و عدالت در خدمت‌رسانی لحاظ می‌شود تشریح کرد: در زمان ۸ سال دفاع مقدس ما در حال نبرد با دشمن فیزیکی بودیم اما شرایط کرونا شرایط خاصی بود که ما را با دشمن غیر قابل لمس مواجه کرد، در حالی که در ابتدا شیوع ویروس کرونا ما با مشکلاتی نظیر کمبود اقلام بهداشتی مواجه بودیم استان قزوین در مدت‌زمان کمتر از دوماه خوش درخشید و توانست در این راستا اقدامات مؤثری انجام دهد.

کولیدوند گفت: عملکرد استان قزوین در مواجهه با مویید ۱۹ بسیار درخشان بوده ودر عین حال تولید واکسن در کشور، افزایش دستگاه اکسیژن، س‌تی اسکن و شوک الکتریکی به بیمارستان‌ها از دیگر اقدامات مهمی بود که در این ایام انجام شد.
وی با اشاره به فعالیت اورژانس بانوان در مواقع حساس و نیاز به جذب نیروی زن برای خدمات اورژانسی عنوان کرد: از استان قزوین می‌خواهیم پایگاه‌های اورژانسی مورد نیاز خود را به مرحله اجرا برساند تا ما نیز بتوانیم در راستای تأمین امکانات و تجهیزات بیمارستان، اهدای آمبولانس و بالگرد ایرباس برای خدمت به مردم گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 5235596

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس کشور ویروس کرونا نظام سلامت انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر کرمانشاه گرگان عکس استانها آمار کرونا اردبیل خطبه های نماز جمعه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری استان قزوین کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ حادثه با ۲۲ مصدوم درگتوند

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان، گفت: ۲۲ نفر در ۹ حادثه تصادف در شهرستان گتوند در ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس 115 خوزستان، عارف شرهانی، اظهار داشت: در حادثه واژگونی موتورسیکلت در جاده چغامله به گتوند سه نفر مصدوم شدند و حادثه برخورد خودرو سمند با عابر پیاده در جاده پارک کوهستان یک نفر مصدوم برجا گذاشت.

وی افزود: بر اثر تصادف موتورسیکلت با مینی‌بوس در صالح شهر گتوند یک نفر مصدوم شد و تصادف خودروی پراید با ماشین سنگین در جنت مکان گتوند هفت نفر مصدوم شدند.

شرهانی بیان کرد: در حادثه ای دیگر تصادف 2 خودروی پراید در جاده گتوند به جنت مکان گتوند پنج نفر مصدوم برجا گذاشت و سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس 115 خوزستان ادامه داد: مصدومان این حوادث توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 به بیمارستان کارون گتوند اعزام شدند.

وی به دیگر حوادث اشاره کرد و گفت: به دنبال تصادف خودروی پژو با رانا و 2 حادثه واژگونی موتورسیکلت در پل قیصر امین پور و پارک گلستان گتوند سه نفر مصدوم شدند.

شرهانی اضافه کرد: همچنین تصادف 2 دستگاه موتورسیکلت در جاده شهرک بنی نجار گتوند 2 نفر مصدوم به جا گذاشت.

سخنگوی اورژانس 115 خوزستان بیان کرد: حادثه دیدگان این چند فقره تصادف توسط نیروهای امدادی اورژانس 115 در محل درمان شدند.

وی از مسافران نوروزی درخواست کرد: برنامه‌ریزی دقیق در سفر داشته باشند و از رانندگی با سرعت بالا و با خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند.

در حال حاضر 156 دستگاه آمبولانس و 130 پایگاه شهری و جاده‌ای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان فعال است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب سیلاب در استان سمنان مهار می‌شود
  • ۹ حادثه با ۲۲ مصدوم درگتوند
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • وزیر بهداشت خبر داد: کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • آتش گرفتن آمبولانس اورژانس در دزفول
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • مراجعه ۱۵۰۰ نفر به بیمارستان جزیره کیش در تعطیلات نوروزی
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان فارس